به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۶۱۲۹۶
آرمان در یک نگاه

خواهش می‌کنیم اصلاح طلبان بیایند

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز شنبه به بازتاب عنوان‌های وین؛ توافق ودیگرهیچ!، خواهش می‌کنیم اصلاح طلبان بیایند و کلید وزارت علوم در دستان نمایندگان پرداخت.
خواهش می‌کنیم اصلاح طلبان بیایند
این روزنامه تیتر یک را به عنوان وین؛ توافق و دیگرهیچ! اختصاص داد و نوشت: مذاکرات هسته‌ای به مهم ترین فراز 12ساله خود رهنمون شده و در سپهر مذاکرات هسته‌ای همگان با وضوح و عیانی دو چندان در برابر هم صف آرایی کرده‌اند. موافقان بر طبل مذاکرات و نتیجه بخشی آن می‌کوبند و مخالفان نیز بیکار ننشسته و از عدم نتیجه بخشی، تمدید یا حتی شکست مذاکرات می‌گویند. مذاکرات اصلی پشت درهای بسته و در سکوت خبری در جریان است اما 2 اردوگاه موافق و مخالف لحظه‌ای و لمحه‌ای فرصت را از دست نداده و از جنگ رسانه‌ای و خبری تا رایزنی و چانه زنی در همه سطوح پابرجا و برقرار است.

روزنامه آرمان به گفتگوی با محمدرضا باهنر، مبنی بر خواهش می‌کنیم اصلاح طلبان بیایند، پرداخت و نوشت: باهنر در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به جایگاه اصلاح طلبان گفت: من موضع سیاست راهبردیم این است که اصلاح طلب‌هایی که در چارچوب قانون اساسی و قوانین کشور کار می‌کنند و حاضرند فعالیت کنند، ما دعوتشان می‌کنیم و از آنها خواهش می‌کنیم که بیایند به فعالیت سیاسی وارد شوند اما معنایش این نیست که با هم ائتلاف کنیم.

این روزنامه با انتخاب موضوع کلید وزارت علوم در دستان نمایندگان، نوشت: قفل وزارت علوم باز خواهد شد؟ این سوالی است که با معرفی پنجمین وزیر پیشنهادی علوم در اذهان دانشگاهیان و غیردانشگاهیان نقش بسته و همه منتظرند تا ببینند کلید این وزارتخانه بالاخره در دستان چه کسی قرار خواهد گرفت. حال که مهلت سه ماهه محمدعلی نجفی، سرپرست تعیین شده برای وزارت علوم به پایان رسیده، عدم اعتماد به دکتر دانش آشتیانی موجب شد تا هرچه سریع تر حسن روحانی به فکر معرفی گزینه‌ای دیگر باشد و این بار وزیر بهداشت دولت اصلاحات به مجلس معرفی شده تا شاید با این گزینه قفل ساختمان شهرک غرب به روی وزرای پیشنهادی روحانی گشوده و این وزارتخانه از بلاتکلیفی خارج شود.

عابران متخلف جریمه می‌شوند، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. محمد ابراهیمی رضایی از اعضای فراکسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح می‌کند: تصویب آیین نامه راهنمایی و رانندگی در مورد تکالیف قانونی عابران پیاده در دستور کار مجلس قرارگرفته است. در این طرح از طریق اقداماتی نظیر اعمال جریمه برای عابران متخلف تا حدودی تلاش می‌شود میزان صدمات و تلفات ناشی از اهمال کاری عابران پیاده تخفیف داده شود. از سوی دیگردر کنار قانونمند شدن این طرح لازم است کلیه شهروندان با احترام به قوانین و مقررات حافظ جان خود و دیگر افراد جامعه باشند.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع بیش از 3 هزار کارتن خواب زن در پایتخت، نوشت: رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به وجود بیش از 3 هزار کارتن خواب زن در پایتخت، از فراهم شدن مقدمات تاسیس نخستین گرمخانه زنان در تهران خبر داد و خواستار همکاری نمایندگان مجلس برای مرتفع شدن مشکلات قانونی آن شد.