به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۷ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۶۳۷۷۱

کشف گورجمعی اعدامیان داعش در سوریه

گروه بين الملل: اجساد بیش از ۲۳۰ نفر در یک گور جمعی در حوالی شهر دیرالزور سوریه پیدا شده است.
کشف گورجمعی اعدامیان داعش در سوریه
نهاد ناظر حقوق‌بشر در سوریه (متعلق به مخالفان سوري) که دفتر مرکزی آن در بریتانیا است می‌گوید این اجساد متعلق به افراد یک قبیله است که با داعش می‌جنگیده‌اند و توسط آنها به قتل رسیده‌اند.  این واقعه که به نظر می‌رسد تابستان گذشته روی داده باشد و تنها هنگامی برملا شد که اعضای دیگر این قبیله اهل تشیع از اسارت گروه داعش رهایی یافته و به محل سکونت‌شان بازگشته‌اند.

شاهدان عینی که در زمان درگیری در منطقه الموحسن، ازتوابع شعر دیرالزور، حضور داشته‌اند می‌گویند به چشم خود سرهای بریده شده را دیده‌اند که بر دیوارهای شهر آویزان شده بود و شبه‌نظامیان را در حال حفر کردن گودال‌های عمیق دیده‌اند. ویدئوهایی هم که از این واقعه منتشر شدند نشان می‌دهند که نیروهای داعش اعدام دسته جمعی از اعضای یک قبیله شیعه را ترتیب می‌دهند!

اوایل ماه نوامبر گذشته، ابوبکر البغدادی، رهبر دولت اسلامی (داعش) در فرمانی به باقی‌ماندگان این قبیله اجازه بازگشت به محل سکونت‌شان را داد به شرط آن که همگی خلع سلاح شوند، دیگر تجمعی تشکیل ندهند و همه "مرتدان" را به داعش معرفی کنند. در بیانیه رهبر داعش تاکید شده است که مجازات "خائنان" به این شروط مرگ خواهد بود.  نهاد ناظر حقوق‌بشر سوریه گزارش کرده که اکثریت اجساد این گور جمعی متعلق به غیرنظامیانی است که با بیرحمی به قتل رسیده‌اند. سازمان ملل متحد پیش تر اعلام کرده بود که گزارش‌هایی مبنی بر وجود یک گور دسته‌جمعی در ماه اوت امسال دریافت کرده است. با برملا شدن این گور جمعی، شمار کشته شدگان قبایل شیعه تنها در تابستان گذشته به ۹۰۰ نفر رسید در حالی که هنوز از سرنوشت صدها نفر دیگر خبری در دست نیست.