به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۵
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۶۶۶۵۱
طنز

چوبی که هیچگاه در پرچم قطر فرو نرفت!

چوبی که هیچگاه در پرچم قطر فرو نرفت!
نحوه پخش بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر از تلویزیون، دستمایه مطلب طنزی در شماره امروز روزنامه مردم‌سالاری شده است. در مطلب این روزنامه آمده است: نشسته‌ایم و بازی ایران - قطر در چارچوب جام ملتهای آسیا - 2015 را از شبکه‌های افتخار‌آفرین داخلی تماشا می‌کنیم: پیش از نواختن سوت آغاز بازی توسط داور‌، یک بچه 2 - 3 ساله قطری در بین تماشاگران نشان داده می‌شود که می‌خواهد چوب کوچکی را در یک پرچم کوچک قطر کند تا پرچم کشورش را تکان دهد اما نمی‌تواند، یک لحظه مادرش که کنار دستش نشسته است سعی می‌کند به او کمک کند که تصویر قطع می‌شود و کارلوس کی‌روش نشان داده می‌شود که در انتظار آغاز بازی است.

بازی شروع می‌شود و دو تیم سعی دارند توپ و میدان را تصاحب کنند .دقیقه دوم بازی ضربه سر سیدجلال حسینی روی ضربات کرنر با اختلاف کمی‌از کنار دروازه قطر به بیرون می‌رود، اما بعد از این ضربه کودک قطری همچنان می‌خواهد چوب پرچمش را درست کند و این بار دیگر خبری از مادرش نیست‌! دقیقه 13 بازی، ارسال چپ با ضربه سر مهاجم قطر می‌توانست دروازه ایران را با خطر جدی مواجه کند که پورعلی گنجی با قرار گرفتن در مسیر توپ آن را با سینه دفع می‌کند.

تصویر لحظه‌ای تماشاگران را نشان می‌دهد که نیم‌خیز شده‌اند اما بلافاصله دختربچه قطری در تصویر ظاهر می‌شود که بدون کمترین هیجان یا استرس یا اعصاب خردی می‌خواهد چوب پرچمش را درست کند تا پرچم قطر را تکان دهد‌. دقیقه 29 فرار احسان حا‌ج‌صفی و سانتر او روی دروازه قطر می‌توانست به موقعیت مناسبی تبدیل شود اما خروج قاسم برهان این اجازه را به بازیکنان ایران نداد که صاحب موقعیت شوند. علی‌القاعده تماشاگران دو طرف باید کمی تا قسمتی شور و حال پیدا کنند اما به روایت تلویزیون افتخارآفرین ایران، دختر قطری همچنان سعی دارد که چوب پرچم را درست کند‌. در ادامه نیمه اول باز هم چند موقعیت خلق شد که مورد توجه بچه قطری قرار نگرفت و وی همچنان در حال درست کردن چوب پرچمش بود.

با آغاز نیمه دوم باز بازی با بی‌اعتنایی تنها تماشاچی بازی روبرو شد. گزارشگر اعزامی صداوسیما به استرالیا دائماً اعلام می‌کرد که 25 هزار ایرانی در ورزشگاه یک صدا در حال تشویق تیم ملی کشورمان هستند‌. دقیقه 50، مسعود شجاعی تصمیم به حرکت انفرادی گرفت و پس از دریبل زدن مدافع قطر پشت محوطه جریمه متوقف شد. این ضربه ایستگاهی مناسب را جواد نکونام روانه دروازه قطر کرد که به بیرون رفت. دختر کوچک قطری باز هم سعی می‌کرد که چوب پرچمش را درست کند. واقعاً آفرین به صبوری، پشتکار و حوصله دختر بچه قطری‌! بالاخره در دقیقه 52 بازی پاس اشکان دژاگه به سردار آزمون و چرخش این بازیکن درون محوطه جریمه قطر یک موقعیت مناسب ایجاد کرد که این مهاجم جوان با ضربه‌ای زیبا دروازه این تیم را باز کرد.

تلویزیون حرکت آهسته این گل زیبا را بارها نشان داد و در بین آن دختر بچه قطری همچنان داشت چوب پرچم کوچکش را درست می‌کرد. دقیقه 81 باز هم تیم ایران بود که صاحب موقعیت مناسب برای گلزنی شد اما این بار هم قوچان‌نژاد تصمیم گرفت خودش به توپ ضربه بزند که شوت او هم راهی به دروازه قطر نداشت. پاس ندادن قوچان‌نژاد به هم‌تیمی‌هایش عصبانیت کارلوس کی‌روش را هم به همراه داشت و سرمربی تیم ملی بطری آب را به زمین کوبید؛ اما جالب اینجا بود که تنها تماشاگر بازی، دختربچه قطری بدون اعتنا به روند بازی، همچنان به تلاش بی‌وقفه خود ادامه می‌داد ...

بازی تمام شد‌. اشکان دژاگه در مصاحبه بعد از بازی گفت که جو ورزشگاه جوری بود که انگار در تهران بازی می‌کردیم‌. گزارشگر صداو‌سیما می‌گفت که ایرانیان استرالیا قول داده‌اند در همه بازی‌ها همین طور پرشور و یکصدا تیم ملی کشورشان را تشویق کنند‌. من گیج و منگ پای تلویزیون به دخترکی فکر می‌کنم که احتمالاً در بازی ایران و امارات هم می‌آید تا پرچم قطر را داخل چوب کند! واقعا هنر نزد صداو‌سیمای ما است و بس!