به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۸:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : ۷۲۸۶۱
دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی

کوهکن:دلواپسان زحمات‌دولت را نادیده نگیرند

گروه سیاسی: نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری معتقد است که دلواپسان ضمن این که انتقاد می‌کنند نباید زحمات دولت را نادیده بگیرند.
کوهکن:دلواپسان زحمات‌دولت را نادیده نگیرند
محسن کو‌هکن با اشاره به بیانات رهبری در حرم رضوی اظهار کرد: من با شنیدن صحبت‌های مقام معظم رهبری این باورم قوی‌تر شد که ایشان با وجود اشراف به فعالیت‌های کلان کشور و جهان اسلام بر ریز رفتارها و مسائل درون کشور و فضای رسانه‌ای نیز اشراف دارد. وی افزود: رهبر معظم انقلاب در زمان تحویل شعار راهبردی سال را تبیین کردند و در سخنرانی خود راه‌های رسیدن به آن را مطرح کردند. یعنی یک نسخه اجرایی برای تلطیف فضای دولت و مردم ارائه نمودند. در جایی تذکر دادند و در جای دیگر ارشاد کردند.

کوهکن ادامه داد: به طور مثال دشمن تلاش می‌کند که به نوعی با تحریم مشکلات کشور را بیشتر و نظر خود را تحمیل کند و بعد از آن بین مردم با حاکمیت و دولت تقابل به وجود بیاورد اما مقام معظم رهبری در مقابل این ترفند بسترسازی و مستحکم سازی ارتباطات بین دولت و ملت را تبیین کردند. در خصوص اتفاقاتی که در یک سال گذشته در فضای انتقادی کشور صورت گرفته نیز مباحث دقیقی را مطرح کردند. این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: در بحث دلواپسان، که تقریبا از بعد از مذاکرات هسته‌ای به وجود آمده برداشت من این است که رهبر معظم انقلاب نوع بیان انتقادی را تبیین کردند. منتقدین باید ضمن این که انتقاد خود را به صورت عمیق و استدلالی مطرح می کنند مراقب باشند که به مرز نادیده گرفتن زحمات دولت کشیده نشود و شنونده از انتقاد آن‌ها به گونه‌ای برداشت نکند که تخریب یا تخطئه‌ای صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر دولت هم باید منتقدان را تحمل کرده آن‌ها را توجیه کند و با آن‌ها پاسخ دهد امیدوارم صحبت‌هایی که از این بابت از دولتی‌ها و رییس جمهور محترم می‌شنویم با نوعی عطوفت و مهربانی نسبت به منتقدین باشد. نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مباحث اقتصادی بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: ضمن احترام و تشکر از همه مسوولین در همه ادوار باید متوجه شویم که وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند من فلان مساله را قبلا مطرح کرده‌ام یعنی از سوی کسانی که انتظار بوده در داخل برنامه‌ها را در تبیین، اجرا و نظارت روی ریل مورد نظر حرکت دهند احتمالا کوتاهی صورت گرفته و یا آن چه مطالبه رهبری بوده را درست انجام نداده‌اند.

کوهکن در ادامه تاکید کرد: ما باید به صراحت اذعان کنیم که در بخش اقتصادی آنچه در طول یک دهه اخیر مقام معظم رهبری چه در بیانات خود و چه در شعار سال مشخص کرده‌اند به طور صد درصد روی آن ریل مخصوص و یا با حجم مطالبه ایشان که در جهت تعالی و ترقی کشور بوده پیش نرفته است. در زمینه مباحث اقتصادی بعضی‌ها همان صحبت‌هایی را که اوباما مطرح می‌کند تکرار می‌کنند و شنونده فکر می‌کند با برداشتن تحریم‌ها همه مشکلات اقتصادی حل می‌شود در حالی که کارشناسان می‌دانند این گونه نیست و ما باید به دنبال ساختار درست اقتصادی و حل مشکلات بنیادین اقتصاد برویم مثلا نگاه به تولید داشته باشیم.

وی یادآور شد: مثلا رهبر معظم انقلاب از بانک‌ها گلایه کرده‌اند و این یعنی مسوولین واقعا باید بنشینند و برای نظام بانکی و تمام ابعاد آن که هنوز به آن پرداخته نشده و یا کمتر پرداخته شده فکر اساسی کنند. از مجموع فرمایشات مقام معظم رهبری این طور برداشت می‌شود که ایشان می‌خواهند با وجود همه فشارها ملت ایران دستشان را به زانوی خودشان بگیرند و با فکری که تجربه کرده و امتحان داده‌اند بلند شوند و این چنین بلند شدن می‌تواند ما را در دنیا جزو چهار و پنج کشور اول دنیا کند. همان طور که مثلا در هوافضا و یا تسلیحات مجاز نظامی به درجات بالایی رسیده‌ایم.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: در مجموع برداشت من از بیانات رهبر انقلاب درباره مباحث اقتصادی این است که اقتصاد مقاومتی باید به عنوان سرفصلی نوشته شود و ذیل آن برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی که کاملا ملت را تجهیز می کند و ریاضت هم در آن نیست باید به تولید داخلی تکیه کرد. البته استفاده از دانش خارجی‌ها می‌تواند صورت گیرد ولی نباید چشم امیدمان به خارج باشد و این اشتباه محض است که بخواهیم فقط به خارج نگاه کنیم.

کوهکن همچنین درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: مقام معظم رهبری برای اولین بار با جمله ساده، روان و همه فهم فرمودند که برداشتن تحریم‌ها نتیجه مذاکرات نیست. این یعنی روشن کردن فضا و رو کردن دست دشمن در بازی با الفاظ. رهبر معظم انقلاب با صحبت‌های خود مشخص کردند که طرف مقابل به خصوص آمریکایی‌ها چه چیزی را دنبال می‌کنند. وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها وقتی دو قدم با ما پیاده روی می‌کنند یا سر میز مذاکره می‌نشینند فکر می‌کنند می‌توانند برای کنترل و از ریل خارج کردن حرکت‌ها و مطالبات به حق مردمی سو‌ء استفاده کنند اما رهبر معظم انقلاب با صراحت و قاطعیت بین کردند که مذاکره ما فقط درباره مسائل هسته‌ای است و نهایتا درباره هیچ یک از موارد داخلی، منطقه‌ای و تسلیحاتی هیچ گونه مذاکره‌ای نخواهیم داشت.

نایب رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان اظهار کرد: معنای این صحبت‌ها این است که ملت‌های آزاده‌ای که در منطقه از رژیم‌های وابسته، پوسیده، ارتجاعی و واپس‌گرا به تنگ آمده‌اند و می‌خواهند اداره امورشان را به دست گیرند کوچکترین یاسی را به خود راه ندهند. چون چشم و امید آن‌ها به هدایت‌ها و حمایت‌های معنوی ما است و ما نقطه امید و الگویشان برای ایستادگی مقابل آمریکا هستیم.
مرجع : ایسنا