به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۷۶۵۵۱
حداقل 2 میلیون نفربر اثر زلزله آواره شدند

شمار تلفات زلزله نپال از ۷ هزار نفر گذشت

گروه حوادث: مقامات کشور نپال با اعلام شمار قربانیان این کشور که از مرز ۷ هزار نفر گذشت، گفتند احتمال پیدا کردن افراد زنده بیشتری از زیر آوار تقریبا غیر ممکن است.
شمار تلفات زلزله نپال از ۷ هزار نفر گذشت
به گزارش فارس، یک هفته پس از زلزله 7.8 ریشتری کاتماندا، پایتخت نپال، روز شنبه (دیروز) مقامات این کشور اعلام کردند دیگر امیدی برای یافتن افراد زنده از زیر آوار وجود ندارد. صدای آمریکا با اعلام این خبر نوشت «لاکسمی داکال» وزیر کشور نپال اعلام کرد در طول دو روز گذشته جست‌وجو بر زیر انبوه آواری که پایتخت این کشور را پوشانده، ادامه داشته و هیچ فردی یافت نشده است.

مقامات نپالی دیروز (شنبه) اعلام کردند شمار تلفات زلزله هفته گذشته از 7 هزار نفر گذشت و بیشتر این قربانیان در کاتماندا یا اطراف این شهر بودند. افراد نجات یافته از دولت و گروه‌های امدادی خواستند سریع‌تر عمل کنند و مواد غذایی، آب و دیگر کمک‌ها را سریع‌تر به دست مردمی که در فضای باز به سر می‌‌برند، برسانند.

گزارشات حاکی از آن است که زندگی عادی کم کم به این شهر بازمی‌گردد ولی از آنجایی که بوی تعفن اجساد مردگان هم‌چنان در فضای شهر به استشمام می‌رسد، مردم به خانه‌های خود بازنمی‌گردند. دولت این کشور مبلغ هزار و چهارصد دلار به خانواده‌های کسانی که اعضای خود را از دست دادند، می‌دهد.

براساس این گزارش، سازمان ملل گفته است بیش از 8 میلیون نفر تحت تاثیر این زلزله بودند و حداقل 2 میلیون نفر آواره شدند. در نتیجه جست‌وجوی گروه‌های امدادی، روز پنج شنبه دو تن از زیر آوار بیرون کشیده شده و نجات یافتند. هفته گذشته «سوشیل کویرالا» نخست وزیر نپال به رویترز گفته بود که دولت این کشور تمام تلاش خود را برای نجات مردم زلزله‌زده انجام می‌دهد و از دیگر کشورها خواست محموله‌های چادر و دارو به این کشور ارسال کنند.

نخست وزیر نپال گفته بود نیاز به چادر، دارو و درمان و هم چنین نیاز به اسکان مردم زلزله زده، چالش بزرگی برای این کشور است. دولت نپال پیش از این پیش‌بینی کرده بود، به دلیل شمار بالای مجروحان و هم‌چنین مفقودان این زلزله، تعداد تلفات تا 10 هزار نفر افزایش یابد.

زلزله‌ای به شدت 7.8 در مقیاس ریشتر روز شنبه هفته گذشته در نزدیکی شهر کاتماندا پایتخت کشور نپال به وقوع پیوست که موجب تخریب اماکن تاریخی بسیاری و خانه‌های مسکونی شد. هم چنین این زلزله موجب وقوع بهمن در کوه‌های اورست شد که جان 18 کوه‌نورد را گرفت.