به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۷۲۹۵۱
وعده‌های روحانی اقتصادی بود

زیباکلام: دولت در توسعه سیاسی موفق نبود

گروه سیاسی: استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: وعده‌های دولت اغلب در مورد وضعیت اقتصادی بود و کمتر شاهد وعده‌های توسعه سیاسی کشور از سوی دولت بوده‌ایم.
زیباکلام: دولت در توسعه سیاسی موفق نبود
صادق زیباکلام در گفت‌و‌گو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که به نظر شما در سال ۹۳ چه میزان از عده‌های دولت روحانی محقق شد، گفت: وعده‌های دولت روحانی اغلب در مورد وضعیت اقتصادی کشور بود و کمتر شاهد وعده‌هایی در خصوص توسعه سیاسی کشور از سوی این دولت بوده‌ایم بنابراین دولت خیلی در زمینه توسعه سیاسی موفق نبود. وی افزود: بر همین اساس بیشتر تلاش‌های دولت هم در رابطه با مسائل اقتصادی معطوف بود، البته آقای روحانی در دوران انتخابات وعده‌هایی در مورد رفع فضای امنیتی از دانشگاه‌های کشور داد که انصافا باید گفت کارنامه دولت در تحقق این وعده کاملا مثبت بوده است.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه‌ تهران، با بیان اینکه گشایش در فضای دانشگاه‌ها را می‌توان به طور محسوس لمس کرد، گفت: از فضای امنیتی دانشگاه‌ها در سال ۹۳ به شدت کاسته شد، به گونه‌ای که این فضا با فضای دانشگاه‌ها در دولت نهم و دهم قابل مقایسه نیست. متاسفانه در آن دوران سایه کمیته‌های انضباطی به شدت بر سر دانشجویان و اساتید سنگینی می‌کرد. برای همین انگیزه کارهای سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها از بین رفته بود، در حالی که امروز این فضای سنگین از بین رفته است.

وی افزود: در موضوع زندانیان و مسئله حصر کارنامه دولت روحانی منفی است، اما این را هم نباید فراموش کرد، که اگرچه در این زمینه همه انتظارات از دولت است، اما در واقع همه اختیارات در این خصوص در دست دولت نیست. با این حال در همین اندازه، همه از سوی برخی صاحب‌نظران این احساس وجود دارد که دولت در این زمینه تلاش‌های لازم را انجام نداده است.

نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۲۱:۴۱
دیگه این حرفا تکراری شده وبرای اکثریت توده های مردم عین جوکه. مردم ایران رفاه طلب شدن واصلاتوباغ خیالات امثال زیباکلام نیستن. باورکنید این هایی رو که میگم باناراحتیه. (297801)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۲۱:۴۸
واقعا خنده دار است! انتظار دارید زمانی که اقای روحانی کاملا بر خلاف شعارهایش و نظر مردم بعد رای اوری وزارت کشور که مهمترین وزارت است را دو دستی به یک اصولگرا می دهد که قبل انتخابات با تحقیر می گفت اقای روحانی دو میلیون هم رای ندارد.کسی که پایه گذار خبرگزاری افراطی خبرگاران جوان و اخبار 20:30 است و از طرفداران سر سخت شعار مرگ بر امریکا بوده و بعد وزیر شدن اکثر فرمانداریها و استانداریها را به اصولگرایان و احمدی نژادی ها داده....توسعه سیاسی به وجود بیاید؟؟!اقای روحانی ارزشی برای رای مردم قاءل نیست (297802)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۲۱:۵۸
در این دو سال هیچ تغییری به وجود نیامده...دلیلشم اینکه اقای روحانی چون یک اصولگرا است اعتقادی به تغییر و اصلاحات ندارد...و فقط با شعار اصلاح طلبانه قصد رای اوری داشتند و بعد مردم را کنار گذاشته و فقط برای خوشنودی و رضایت اصولگریان عمل می کند و بارها عقب نشینی کرده و تقریبا همه پستها را د دولت به اصولگریان داده...اخری هم وزارت علوم را در عقب نشینی فاحش ازاصلاح طلبان فرهیخته مثل فرجی دانا و توفیقی گرفت و به فرهادی مورد حمایت اصولگریان و پایداریها داد تا بروسیه های غیر قانونی اصولگریان پیگری نشود (297804)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۲۲:۱۰
دولت در احقاق حقوق استادانی که در دولت گذشته اخراج یا به اجبار بازنشسته شدند کاملا ناموفق بود هرچند در زمان دکتر توفیقی تا توانستند شعار دادند! (297806)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۲۲:۳۷
توسعه ی سیاسی از این محکم تر که باید مجلسی شایسته ی این ملت بسازیم؟توسعه ی سیاسی از این محکم نامه ی اخیرش به رهبری؟یکم صبر داشته باشید اوضاع ایران بدتر از هشت سال جنگ هست. با قدرت گرفتن یکی از نیروهای نظامی کار به این راحتی که فکر میکنید پیش نمیره.ادامه... (297808)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۲۲:۴۱
ادامه ..باید ذهنیت مردم نسبت به تندروهای چرب زبان تغییر کنه که ارام ارام امکان داره.باور کنید این تندروها همچون احمدی نژاد طرفدار زیاد دارن زمینه سازی ارام ارام بهتر از تند و کوتاه مدته.روحانی تحت فشار هست با پیام نوروزی و نامه ی اخیرش نشون میده چقدر تو فشار هست (297809)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۴ ۲۳:۱۲
اقای زیبا کلام کارنامه دولت در زمینه اقتصادی بسار بدتر از سیاسی است اصولا فک کنم این دولت اولین دولت چهار ساله خواهد بود چون قشر وسیعی از مردم در هر دو زمینه به این دولت امیدی ندارند و این رو یادمون باشه که در دولت قبل خدمات بسیار زیادیدر زمینه عمرانی اتفاق افتاد و مردم این رو احساس کرده اند و بهبود فضای دانشگاه سر جمع برای دو درصد مردم کشور هم مهم نیس و ..... (297811)
دانیال دانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ۰۰:۴۱
فعلا تمرکز دولت برای رسیدن به یک توافق عزتمدارانه است. انشاالله نیمه دوم سال 94 مشکل حصر و زندانیان حل می شود. (297815)
نیما
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ۰۲:۱۵
البته این که حقیقته. آقای روحانی هیچ وقت به مانند آقای خاتمی و دولت اصلاحات شعار توسعه سیاسی و تقویت جامعه مدنی رو نداد و همه ما هم زمانی که رای میدادیم این رو میدونستی که قرار نیست دولتی مثل دولت اصلاحات تا چه رسد به بهتر از آن تشکیل شود. آقای روحانی فقط قول داد که حقوق شهروندی و فصل سوم قانون اساسی و قوانین ناشی از آن رو اجرا کنه و همین بسیار عالی که بتونه حقوق شهروندی رو اجرا کنه و زمینه برای توسعه سیاسی فراهم کنه. البته این برای احزاب و گروه های سیاسی بهتره تا از تنبلی در فعالیت دست بردارند (297817)
اعضا خانواده
Romania
۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ۰۲:۳۱
ما روحانی را را دوست داریم و از مجموعه عملکرد ایشان
رضایت نسبی داریم و معتقدیم وقوف کاملی بر اوضاع دارد و اگر شکافی برای خدمت در جهت توسعه سیاسی بیابد حتما از آن شکاف ورود می کند تدبیر شرط تصمیمات ایشان است و سعی می کند سنجیده و محکم گام بردارد.واقعا ریاست جمهوری برازنده اوست. (297818)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ۰۳:۵۷
سیاست‌و‌اقتصاد‌‌،دو‌بال‌‌یک‌‌هواپیما‌‌هستن‌‌‌شما‌در‌‌دنیا
کشوری‌‌که‌‌فقطبا‌‌یکی‌‌از‌‌‌اینها‌‌موفق‌‌شده‌‌باشه‌‌نمیبینین
واینکه‌‌ازادی‌‌و‌‌دموکراسی‌‌با‌‌خودش‌‌ثروتمند‌و‌کار‌افرین
واقعی‌بار‌میاره‌‌نه‌‌چین‌و‌‌روسیه‌‌که‌‌یا‌‌رانت‌‌حزب‌‌کمونیست
یا‌‌مافیای‌‌سفید‌‌میلیاردر‌‌به‌‌دنیا‌‌معرفی‌‌میکنه‌ازادی‌‌با‌‌خودش
شفافیت‌‌‌و‌شجاعت‌‌میاره‌‌که‌سرزمین‌ما‌بهش‌خیلی‌‌نیاز‌‌داره. (297821)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۱/۰۵ ۰۷:۲۳
در موضوع آزادی محصوران ،دولت قسمت مربوط به خودش راخوب انجام نداد (297823)