به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۶۸۱۱۸
تند و کند راه رفته، کت‌اش کج بوده و یا عینکش طوری بوده است

در مذاکرات، این طرفی‌ها برای آن طرفی‌ها کف می‌زنند!

گروه سياسي: رئیس‌جمهور گفت: در مذاکرات می‌بینیم که آن طرفی‌ها برای جمع خودشان کف می‌زنند ولی معلوم نیست این طرفی‌ها چه می‌کنند. حتی گاهی این طرفی‌ها برای آن طرفی‌ها کف می‌زنند!
در مذاکرات، این طرفی‌ها برای آن طرفی‌ها کف می‌زنند!
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام روحانی در هفتمین جشنواره بین‌المللی فارابی در راستای مورد توجه قرار دادن سیاست و اهمیت علوم انسانی، گفت: ما در امر سیاست دیپلمات‌های بسیار مجربی را امروز در اختیار داریم و شما می‌بینید که تیم مذاکره کننده ما در برابر گروه 1+5 که شش کشور قدرتمند هستند می‌ایستد و حرف سیاسی و حقوقی و فنی می‌زند که این برای کشور ما افتخاری قلمداد می‌شود. حالا ممکن است ایراد بگیرند و بگویند تند و کند راه رفته، کت‌اش کج بوده و یا عینکش طوری بوده است. اینها حرف نشد. ما به دیپلمات‌های شجاعمان اعتماد می‌کنیم.

روحانی گفت: چندی پیش که تیم مذاکره کننده‌مان آمده بودند دیدم که چند شب نخوابیدند. در واقع آنها شب و روز ندارند و تلاش می‌کنند شجاعانه حرف می‌زنند و در این راستا تشویق ملی بسیار موثر است. رئیس جمهور با بیان این که به پیغمبر با آن عظمت‌اش گفته شد قلبت محکم و استوار در برابر فشارها قرار بگیرد و این یعنی او هم نیازمند است،‌ افزود: حالا برای یک بشر عادی نیز طبیعی است که این‌طور باشد. حال شما بدانید وقتی به میدان می‌رفتیم که همه دنیا دوربینش‌اش را به رویمان زوم کرده بود مهم است. آن طرفی‌ها برای جمع خودشان کف می‌زنند و این طرفی‌ها معلوم نیست چه می‌کنند و گاهی هم برای آن طرفی‌ها کف می‌زنند. بعد می‌گوییم چرا برای آنها کف می‌زنید می‌گویند انتقاد چیز خوبی است. باید گفت خدا عقل سالم را به بدن سالم بدهد.

روحانی با بیان اینکه معنی انتقاد هو کردن، تهمت و تخریب نیست، افزود: انتقاد یعنی راه را بهتر نشان دادن و به نام انتقاد و حزب و جناح و تخریب کردن ضربه زدن به منافع ملی است. در حالی که جناح ذیل منافع ملی و مصلحت ملی تعریف می‌شود. روحانی با مورد توجه قرار دادن ایام دهه فجر، گفت: این ایام، ایام بسیار فرخنده و مبارکی برای ملت بزرگ ایران و همه آزادی‌خواهان جهان است و ملت بزرگ ایران بعد از تحمل سالیان دراز و شاید قرن‌ها تحقیر و استبداد در جامعه، سلطه استعمار بر کشور،‌ فساد نهادینه شده و عدم حضور و مشارکت مردم در اداره کشور توانستند با یک نهضت و انقلاب عظیم مردمی به رهبری یکی از رهبران بزرگ و استثنایی تاریخی این نهضت را علیرغم مخالفت همه قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها به پیروزی برسانند.

وی افزود: در این پیروزی همه مردم و همه اقشار نقش داشتند، اما نقش روحانیت و دانشگاه‌ها ممتاز بود و اگر ما به این انقلابی که سرنوشت تاریخ کشور ایران را رقم زد نگاه کنیم، می‌بینیم که تناسب این انقلاب با علوم انسانی بیشتر است. این که می‌بینید ایرانی‌های بزرگترین لغتنامه عربی را تعریف کردند یا این‌که یک استاد ادب ایرانی بهترین و دقیق‌ترین کتاب ادبیات عرب یعنی صرف و نحو را می‌نویسد نشانه این است که این ملت در تمام علوم و رشته‌های علمی سرآمد بوده است.

روحانی در ادامه با بیان این‌که علوم انسانی و اسلامی در کنار هم متکفل شناخت بهتر انسان و رسالت انسان و دریافت و فهم سنت‌های الهی است،‌ اظهار کرد: باید سنت‌ها را بشناسیم چرا که همه تحولات بر مبنای سنت‌ها است و یکی از رسالت‌های علوم انسانی نیز همین سنت‌هاست و همه مشکل ما نیز از اینجا نشأت می‌گیرد. بنابراین ما باید سنت‌های اسلامی را برای پیشرفت، تحول، انسجام و وحدت بشناسیم.

وی با طرح این پرسش که امروز چه کسی در جامعه باید به ما بگوید وحدت چگونه امکان‌پذیر است،‌ گفت: هیچ چیز با شعار درست نمی‌شود. البته شعار گاهی برای تذکر و گم نشدن راه لازم است. اما در کنار شعار باید راه را پیدا کنیم. باید بدانیم هدایت الهی یعنی راه و صراط را نشان دادن و در همین راستا باید پرسید چطور باید جامعه را هدایت کرد و مسیر درست را به مردم نشان داد. تبختر در برابر عالمان و علم به معنای نابودی سیاستمدار نیست. به معنای نابودی تاریخ و کشور است. اگر ما از علم و دانش عالمان استفاده نکنیم سرنوشت کشور را در مسیر غلط هدایت می‌کنیم.

رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که قدرت و گاهی ثروت و گاهی منزلت در اختیار سیاست است اگر سیاست از همه اینها سوءاستفاده کند و بخواهد در مقوله علم و دانش مداخله و ارزش گذاری کند راه به جایی نبرده است. چرا که کارعلم را باید به عالمان واگذار کرد و ارزش‌گذاری در این راستا از آن اندیشمندان و دانشمندان است و سیاستمداران باید زمینه را تسهیل کنند.

وی با تأکید بر این‌که مداخله در علم از سوی سیاست نه به نفع علم و نه به نفع سیاست می‌شود و هم حکومت و هم دانشگاه در این راستا ضرر می‌کنند، با مورد توجه قرار دادن موضوع اسلامی کردن و بومی کردن علوم انسانی، اظهار کرد: فکر، دانش و علم مرز نمی‌شناسد. هرجا علم است در مقابلش زانو می‌زنیم و برای ما فرق نمی‌کند علم در چین، هند،‌ اروپا،‌ آمریکا و یا آفریقا باشد. حکمت گمشده ما است و هر کجا پیدایش کنیم به دنبالش می‌رویم.

وی گفت: اگر مقصود از اسلامی کردن علوم انسانی و اجتماعی این باشد که دولت می‌خواهد در علم مداخله کند ما ضرر خواهیم کرد. اگر مقصود این است که دانشگاه‌ها استقلال علمی نداشته باشند یعنی در دانشگاه امر و نهی باشد ضرر کرده‌ایم. ما در علم کور باش و دور باش نداریم. علم و دانش محیط آزاد می‌خواهد و محیط آزاد یعنی این‌که اگر استاد استاد، دانشجو، و عالم و پژوهشگری در راه سخنی بگوید و اعلام نظری کند و ما صدایش کنیم و به او بگوییم چرا این حرف را زدی، بدانیم که راهمان غلط است و به جایی نمی‌رسیم و نمی‌شود دنیای علم را با سوءظن نگاه کرد و باید با حسن ظن نگاه کنیم.

وی با بیان این‌که ممکن است هر کسی در زندگی تخلفی کند و البته با متخلف طبق قانون برخورد می‌شود، تأکید کرد: سوءظن غیر از جرم است، ولی ما به همه سوءظن داریم. چقدر بد است که می‌نویسند این آقا هم نماز می‌خواند. واقعاً در کشور اسلامی چنین چیزی شرم‌آور است. در کشوری که به خاندان رسالت عشق می‌ورزند. مثل این‌که همه بی‌نماز‌ند و ما باید ثابت کنیم که یکی نماز می‌خواند. هر مسلمانی نماز می‌خواند این را بفهمید و بدانید آن طرفش استثنا است. ما یادمان رفت که امام فرمودند به ما گفته شده است که اگر هر کس را حتی یکی بار در عمرتان دیدید که یک رکعت نماز خوانده او نمازخوان است، اما ما می‌گوییم چرا او را در صف دوم نماز جمعه ندیدیم. به تو چه مربوط است؟ ما این‌طور می‌خواهیم علم و دانشگاه را اداره کنیم؟

رئیس جمهور در ادامه گفت: این دولت در زمینه علم و دانشگاه از روز اول به دانشگاه و اساتید وعده‌هایی داده و تا آخر با قدرت سر وعده‌های خود خواهد ایستاد. وي با مورد توجه قرار دادن شعار استقلال،‌ آزادی، جمهوری اسلامی، اظهار کرد: یک بخش از استقلال مربوط به محیط دانشگاه‌ها است. همچنین آزادی هم مربوط به محیط دانشگاه‌ها می‌شود.

رئیس جمهور نیاز به گفت‌وگو و با هم حرف زدن را یک ضرورت خواند و با مورد توجه قرار دادن نقش شهیدان مطهری و بهشتی در تدوین درست علوم انسانی و علوم اسلامی‌، اظهار کرد: باب حوزه و شناخت حوزه و باب تحقیق و آزادمنشی این‌گونه شخصیت‌ها بودند. حال نکند یک وقتی برعکس شود و یک باب عوضی از در حلبی مدنظر قرار بگیرد و جای یک در واقعی را بگیرد. ان‌شاءالله که نمی‌شود.

رئیس جمهور با به اشاره به اهمیت کتاب خدمات متقابل اسلام و ایرانیان نوشته شهید مطهری، اظهار کرد: ما می‌توانیم همین موضوع را از همین امروز برای علوم انسانی‌مان عاریه بگیریم و از خدمات متقابل بین علوم انسانی و اسلامی‌مان با آنچه امروز در دنیا راجع به علوم انسانی صحبت می‌شود بگوییم. اگر این تعبیر را وام بگیریم کم ضرر می‌کنیم. این چه دانشگاهی است که در کرسی جرم‌شناسی و کیفرشناسی‌اش از اساتید بزرگ دنیا استفاده نشود. معنای این موضوع این نیست که همه نظرات آنها درست است. نظریات در دنیا قابل نقد و ابطال است.

وی با بیان این‌که اگر در دانشگاه‌های ما فضای علمی و گفت‌وگو باشد بهتر می‌توانیم از اسلام استفاده کنیم، اظهار کرد: چرا ما به ظاهر اینقدر از علوم انسانی عقب افتاده‌ایم ولی در علومی که غربی‌ها فعال بوده‌اند فعال بوده‌ایم. البته کار خوبی کرده‌ایم ولی به هر ترتیب در علوم انسانی با آن همه سوابق و آثار و تاریخ و بزرگان عقب هستیم. امروز که مشکلاتی در جامعه مثل طلاق و اعتیاد داریم چه کسانی باید به کمک ما بیایند. مگر اینها برای علوم انسانی نیست؟ چه کسی باید سبک زندگی که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید می‌کنند را تدوین کند؟ مگر الان بخشی از مشکل ما و مشکل جامعه ما اقتصادی نیست؟ و مگر اقتصاد جزء علوم انسانی محسوب نمی‌شود؟

روحانی تأکید کرد: ما هم از لحاظ کاربردی و هم از لحاظ بنیادین به نظریه‌های نو در زمینه علوم اسلامی، اجتماعی و انسانی نیازمندیم و این علوم بالاترین وظیفه را بر دوش دارند. رئیس جمهور بار دیگر بر ضرورت استقلال و ضرورت وجود استقلال و آزادی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: مسیر گفت و شنود باید باز شود و لازم است تا با هم حرف بزنیم و با دلسوزی و برای اهداف بلندمدت بحث کنیم و بدانیم علوم انسانی برای ادامه راه انقلاب و توسعه انقلاب بیشتر باید کمک کنند. ما به توسعه علم با کمک دولت و نه با مداخله دولت نیازمندیم.

امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۱:۲۸
درود بر روحانی وارث ویرانی ! آقای روحانی ما شرایط شما را درک میکنیم و میبینیم که همه س سعیتان را میکنید ولی افسوس که مشکلات فرآوان است و بدخواهان فوج فوج حمله میکنند ! آقای روحانی همین که فسادهای پاکدستان را افشا کردید برای ما بس است.آقای روحانی درسته که در اقتصاد تورم 15 درصد یعنی 6 برابر حد استاندارد ولی اکنون که شما تورم را از45 درصد به 15 درصد آوردید مچکریم ! آقای روحانی اکنون که بعد از سالها نرخ رشد اقتصادی را مثبت کردید که البته این نرخ مثبت شروع بهبود اقتصادی است مچکریم! روحانی مچکریم (286021)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۴:۵۵
آقای روحانی!

از این که همه ی سانتریفیوژهای 20 درصد این مملکتو که این همه شهید پاش داده بودیم اکسید کردید مچکریم!

از این که سازمان فضایی رو تعطیل کردید مچکریم!

از این که تمام پروژه های مسکن مهرو بدون اینکه طرح جایگزینی بیارید تعطیل کردید مچکریم!

از اینکه منتقدانتان را بی سواد - بی شناسنامه - تازه به دوران رسیده - بی عقل - برو به جهنم و ... می خوانید و در عین حال دم از آزادی بیان میزنید مچکریم! (286110)
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۰:۰۹
مثلا اگر سانتریفیوژ بچرخه قراره برق مجانی بشه. وقتی چرخ زندگی مردم نچرخه سانتریفیوژ به کدوم درد مردم می خوره. مطمئن باش جناب ظریف با این سابقه علمی و تجربی بیشتر از تو می فهمند ودغدغه دارند. (286262)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۱:۳۴
آخه نه که الان داره چرخ زندگیمون میچرخه!

دولت آمریکا اگهخ بلد بود خودشو نجات میداد که 17 تریلیون دلار بدهی خارجی داره و عملا ورشکسته ست! میتونی سرچ کنی تو سایتا بدهی خارجی آمریکا! حتی به انگلیسی اگه بلدی که البته بعیده از شما! (286293)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۳:۵۳
فعلا که هم پولش ارزش داره هم نرخ رشدش رسیده به 7 درصد . بس کنید توهم نابودی آمریکارا (286368)
صدای اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۱:۵۰
آقای روحانی از اینکه منافع عده ای به خطر افتاده با آمدنت واقعا مچکریم. اینها دلشان برای سانتریفیوژ نمی سوزد به فکر جیب شان هستند که خالی نشود. (286308)
کبک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۲:۱۰
تصور شما درباره مردم چیه؟از بین این همه علم چرا هسته ای؟ماکه دنبال بمب نیستیم.وقتی صنعتی .پولی .آینده ای نباشد برق هسته ای علم هسته ای برای چه؟ (286322)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۳:۵۸
شما انگار یادت رفته هشت سال با این مملکت چیکار کردین بابا صد رحمت به سنگ پای قزوین (286372)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۴:۵۸
از این که مرحله ی دوم یارانه ها رو جرا کردید و با یه دعوای زرگری که یارانه تو نو قطع میکنیم و قطع نمی کنیم مردمو به مرگ گرفید که به تب راضی بشن و وقتی یارانه های مرحله دومو به حساب هیچکس نریختید مردم به جای اینکه بگن وقتی همه ی جنسارو چند برابر کردین چرا یارانه ی مرحله ی دومو نمیدین گفتن خدارو شکر یارانه مونو قطع نکردن... آقای روحانی مچکریم! (286112)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۵:۰۰
از اینکه بعد از این همه تحقیری که ملت ایران از امریکا کشیدن و این همه زورگویی و ظلمی که امریکا در حق این مردم کرد هر روز میرید و باهاشون سر یه میز میشینید و در و گوهر میدین و آب نبات چوبی میگیرید مچکریم! (286113)
خحم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۲:۴۵
درود بر روحانی وارث ویرانی (286336)
سانسور تا کجا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۰۹
وقتی رئیس جمهمور یه کشور هم نتونه راحت اسم ببره و بگه اینطرفیا و اونطرفیا دیگه چی باید گفت؟خدایا فرجی (286146)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۱۵
سلام ؛

1 - وارث ویرانی ؟! اگر ویرانی بوده چرا این مسئولیت سنگین را قبول کردند ؟! آیا این ها مظلوم نمایی و سر باز زدن از مسئولیت نیست ؟!
2 - همه سعیشان را میکنند ؟! خب همه ی دولت ها همه ی سعیشان را میکنند و مشکلاتشان فراوان است !
3 - بدخواهان فوج فوج حمله میکنند ؟! اتفاقاً به نظرم این آقای روحانی و دولتش هستند که رکورد حمله به منتقدین را زده اند !
4 - آیا تورم 15 درصد است ؟! (286151)
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۹:۵۱
علی جون اگه ساکت باشی کسی نمیگه لالی!!!
پس لطفا ساکت.
درضمن تورم زیر 20 درصده جانم. چون دوره محمود جونت تموم شده عزیز دل.. (286254)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۷:۰۰
افرین خوشم اومد .اینجورباید حمایت کرد (286182)
اهل خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۹:۰۱
چرا شما نمی خواهید قبول کنید که مذاکرات اتمی شکست خورده و امکان ندارد به سرانجامی برسد .
از چه چیز روحانی تشکر می کنی ؟؟
هیچ چیز با گذشته فرق نکرده است . ماهیت احمدی نژاد با روحانی یکی است . مذاکرات قرار بود تابستان گذشته به نتیجه برسد نه اینکه ابتدا 4 ماه و سپس 7 ماه تمدید شود.
توافقی به نتیجه می رسد که در هسته ای گل گرفته شود و جمهوری اسلامی دست از حمایت از حزب الله،انصار یمن و ... بردارد .روحانی در حدی نیست که بتواند در این امور وارد شود.
اصلاح طلبان خودشان را به خواب زدند. (286231)
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۰:۴۸
کار بهمین سادگی ها نیست یه دیوانه چیزی میندازه ته چاه صدتا عاقل نمیتونن در بیارن. (286279)
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۳:۳۸
دوست خوب و محترم; اگر قرار بود در هسته ای گل گرفته شود ,چرا توافق ژنو صورت گرفت و غنی سازی تا 5درصد به رسمیت شناخته شد...؟! اگر شما ماهیت آقای احمدی نژاد و آقای روحانی را یکی می دانید به نظرم یا معنای ماهیت را نمی دانید, یا دست کم نسبت به آقای احمدی نژاد - با وجود مشاهده ی فجایع 8ساله - هنوز شناخت کافی ندارید...!؟ (286363)
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۱:۴۴
با این اراده سیاسی که در دولت تدبیر و امید وجود دارد إن شا الله موفق میشویم،خداوند پشت و پناهتان باشد، (286032)
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۱:۵۷
آقای روحانی متاسفانه پایداری چی ها بدنبال موفقیت دولت نیستند و با هر پیروزی دولت ناراحت میشوند و برای شکست دولت با دشمن همراه میشوند ودست دوستی می دهند تا جلوی موفقیت دولت را بگیرند و اسم اینگونه حرکت ها را هم اخلاق سیاسی می گذارند در حالیکه خود را مسلمان هم میدانند ! (286041)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۲:۱۸
این طرفی ها به ان طرفی ها دست می زنند عین واقعیت است .درود بر روحانی .امیدوارم هر چه سریعتر با تهمت زننان این طرفی برخورد کنید. (286055)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۲:۳۷
با تمام وجود حمایتت می کنیم (286061)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۳:۰۷
اقای رئیس جمهور کف زدن ندارد؟!خود من شخصا معتقدم باید برای انطرف کف زد میدونید چرا؟!با یک مقدار دقت میشه فهمیدتو این پیاده روی ها چه کسی در حال خواهش کردن است!کدام منافع مردم است وکدام حزب وجناح وگروه راضی شدند که با خواهش وتمنا..ارتزاق حقوقشون را بکنید؟! تو بازی فوتبال دیدید طرفدارهای یک تیم ناگهان بلند میشوند وبرای تیم مقابل کف وسوت میزنند!بهاریان شما هم دیدید؟چون از ناتوانی تیم خودشان شاکی هستند!! (286066)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۰۴
دوست عزیز مشکل شما پیاده رویه آقای ظریفه؟ اگر یک دهم این کارهارا جلیلی انجام میداد بسیاری از این مشکلات پیش نمیومد (286144)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۲۹
فکرت بازتر کن دوست عزیز حزب های جمهوری خواه رو ببین چه گفتن!گفتن گیجی در صورت کری مشخص هست!و نماینده ی ایران پیروزانه رفتار میکند!تیم قبلی جان مذاکرات را گرفت!اگر این تیم یا حداقل یه عده با سواد بودن تحریمی نبود که ما بخواییم بر ان مذاکره کنیم بلکه فقط یک چیز بود!مسئله ی هسته ای!نه مردم در فشار قرار میگرفتن!نه اقتصاد ایران نابود میشد! و نه ما مجبور بودیم بخاطر تحریم انعطافی نشان بدیم! (286160)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۱:۴۲
شما چشاتونو باز کنید

از زمانی که توافق ژنو شده بارها و بارها دوباره همین کنگره ی آمریکا بر خلاف توافق نامه ی ژنو ایرانو تحریم کردن!

بعد سخنگوی دولت سالمندان میاد میگه اقدامات غیر واقع بینانه که با روح توافق نامه نمیخونه!

خدایی بگو کی چشماشو بسته؟!! (286298)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۳:۵۵
آـقا میلاد این بارها وبارها بخاطر شرکتهایی بودند که تحریم های لغو نشده را دور زدند ! البته بدونید وقتی شورای امنیت مارامحکوم میکنه یعنی جامعه ی بین الملل مارا محکوم کرده (286369)
کار،آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۸:۴۸
من برای کسی کف می زنم که حاضرشده با آن تجربه ی بزرگش دردیپلماسی برای برون رفت مردم کشورش ازاین اوضاع و احوال راکد و مریض گردن خم کند وتمنا کند(البته باید دید تمنا را چه معنا می کنید) (286218)
پارسا
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۹:۰۲
نظرت بر خلاف اکثریت جامعه ایرانیست لطفا به نام ایرانی نظر ندید برادر! (286232)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۱:۴۳
نه پس شما ایرانی اید!

چرا فکر میکنید فقط شما مردمین؟!

چرا واقعا؟! (286299)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۳:۵۷
نه شما اکثریت هستید .البته اگر بودید با طرح رفراندوم جاتون را خیس نمیکردید ! راستنی از جابر ابدلی چخبر ؟؟؟؟ این جابریون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (286371)
ملت
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۹:۰۴
اصولگرایان ایجاد رابطه را مساوی نابودی خود میدانند ! (286233)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۳:۱۵
روحانیِ قهرمان افشا کن افشا کن /// غارت گران ایران رسوا کن رسوا کن (286074)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۳:۳۵
آقای زوحانی کار خودت و بکن،جوان های مردم بیکارند و بچه های خودشون کار دارند،میگن سختی و تحمل کنید ولی درد گرسنگی نکشیده اند،هر کاری می تونی برای این مردم بکن. (286078)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۳:۳۸
البته که سعی و تلاش گروه مذاکره کننده ستودنیه فقط تنها نتیجه این تلاش فراوان اینه که به جامعه جهانی زیاده خواه بودن آمریکا رو اثبات می کنه. (286081)
مردم
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۳:۴۷
رود بر روحانی وارث ویرانی (286087)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۳:۵۴
اين تيكه عالي بود تو پاراگراف 2 خط آخر."خدا عقل سالم را به بدن سالم بدهد"
الان باز اين ناپايداري ها شروع مي كنند به اداي آدم هاي با سواد رو در آوردن!!! (286093)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۲۷
سلام مهسا خانم
من منتقد آقای روحانی ام اما پایداری نیستم . آقای روحانی و دولتش در مقابل منتقدین سعه صدر ندارند . اتفاقا این آقای روحانیست که خود را بسیار باسواد میداند . لذا هر بار سخنرانی کرد یک طعنه ای به منتقدین زد . اصلا انگار تاب شنیدن نقد ندارند ! مدام جبهه میگیرند و عکس العمل نشان میدهند ! جالب اینکه ادعای نقد پذیریشان گوش فلک را کر کرده ! آیا خود را بدون اشتباه میدانند که اینچنین به آنها برمیخورد و حمله میکنند ؟! مهسا خانم واقعا اینطور نبوده ؟ (286158)
27
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۰:۲۸
نقد داریم تا نقد منظور جناب روحانی این است که نقد باید پایه علمی داشته باشد نه نقد غرض ورزانه و جناحی. (286273)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۶
مهسا خانم !
اگر اینها ادعا میکنند عقلشان سالم است ، ژنرال هستند ، کارکشته هستند ، شناسنامه دارند ، متخصص هستند ، دیپلماسی فعال دارند ، باشد ما هم قبول میکنیم . اما بفرمایند واقعا در این یک سال و اندی چه کرده اند ؟ پس قول صد روزه شان چه شد ؟ بهبود فضای کسب و کار چه شد ؟ اگر سیاست خارجی قوی دارند چرا با پاسپورت ایرانی اینطور برخورد شد ؟! چرا نفت ارزان شد ؟! چرا مذاکرات به نتیجه نرسید ؟! چرا تحریم ها برداشته نشد ؟! مگر نگفت فرصت آزمون و خطا نداریم ؟ پس چرا باز آزمون و خطا کردند ؟! (286165)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۴:۱۴
این طرفی ها کیند؟؟ انطرفیا کیند؟؟ (286097)
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۵:۲۹
این سخنان رییس جمهور بیشتر تفرقه به وجود می آورد خود شخص رییس جمهور در سفر استانی شان به خراسان جنوبی تاکید کردند همه باید در جامعه وحدت داشته باشیم. آن سخن طوری و این سخن طوری دیگر. این همه تناقض!!!! (286126)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۱۳
اون طرفی ها معلومند اما این طرفی ها کیند (286149)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۱۶
اونطرفیا امتیاز نقد گرفتند باید هم سوت کف بزنند. (286152)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۳۱
متاسفانه حرفهای خوب روحانی با تیمش عملی نمی شود. این دولت ، دولت این حرفها نیست؟ (286161)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۴۴
مهربان جان،این طرفیا مردم عزیزکشورمونن که انقلاب نکردن که تا ابد گشنه بمونن وجووناش مث جوونای مسجد سلیمون خودکشی بکنن که چرا نفت رو بغل گوش ما لوله کشیدید بردید وفروختید بشکه ای 110 دلار وما بیکار وگشنه ایم.اونطرفم یه دولت رسمی به اسم امریکاس (286169)
EMA
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۶:۴۶
هیچ چیز، انسانها را، چون دشمنی یکسان، متحد نمیسازد....جناب دکتر روحانی، مواظب اتحاد تندروها باشید... (286171)
همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۷:۰۹
باید به محمود و آقای جلیلی هم تبریک گفت
چون این عزیزیان هرگاه که از مذاکرات برمی گشتند یه سبد پر از تحریمهای جدید برایمان سوغات می آوردند (286188)
غلام
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۷:۳۶
همه میدانند که اینطرفی وان طرفی ها کی اند کی میهواهد مملکت راه واقغی خود را ادامه دهدبدون غارت و ویرانگری (286196)
امیر
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۸:۱۸
میگویند یک نفر اسم پسرش را رستم گذاشت بعد خودش می ترسید او را صدا بزند. حالا حکایت آقایان چنین شده است. آنقدر به آمریکا صفتهای دد منشانه نسبت داده اند که فکر میکنند اگر با وزیر خارجه آن در خیابان قدم بزنیم حتما گازمان میگیرد. به هر حال دولت در حال شکستن تابو های است که اگر هر شهروند عادی بدان روی می آورد با شدیدترین برخوردها روبرو می گردید. آقای روحانی شما فریاد میلیونها صدای خاموش هستید. خدا قوت (286206)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۱:۵۴
آیت الله جوادی آملی :
اگر به آمریکایی ها دست دادید بعد از آن انگشت های خود را بشمارید! (286311)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۱۹:۲۶
درود بر رییس جمهور شجاع که جلو کسانیکه زندگی مردم را جهنم کرده اند ایستاده است (286242)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۱:۲۴
طوری‌افراطیها‌ازتریبونهاشونمردم‌مردم‌میکنن‌که‌من‌بعضی‌وقتهابه‌خودم‌شک‌میکنم‌،این‌حضرات‌مردم‌کجا‌رو‌میگن‌شاید‌مردم‌لبنان،سوریه‌کره‌شمالی،فلسطین،ونزوئلا،رو‌میگن (286290)
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۱:۵۹
در پاسخ علی آقا:
دولت محمود خان همونی که خود را پاک ترین دولت تاریخ می نامید،بعد از 8سال معلوم شد . . . دولت در تاریخ این سرزمین بود،روز به روز گند دولت ش هویدا میشه....... (286314)
ماهان
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۲:۰۲
جناب شیخ این همه مماشات چه دلیلی دارد؟ اگر منظور از نظام مردم است،واقعا مردم دیگه خیلی خسته اند! چه دلیلی داره. هرکی بلند میشه هرچی دلش میخاد بهمه میگه، اما رییس جمهور. یه مملکت نمیتونه خاسته ملتشو به زبون بیاره!
شیخ تجلیل کن ملت خسته شدن.... (286316)
زنی خان
United States
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۲:۰۴
بعضی حضرات فکر میکنن ملت نمیدونن و اونا عقل کل هستند! آقای رئیس جمهور شما صدای این ملت هستید...
بخروشید!!!!!! (286317)
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۲:۱۰
پایداری ها دوست دارند اقای قبلی رو بفرستند تا اون طرفی ها رو کمی ارشاد کنه کاراش ناتمام مونداون وقت ها غرق در ارشاد بودند وقت نداشتند قدم بزنندبرای همین اعتراض می کنند (286323)
مهربخش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۱۱ ۲۳:۱۷
جناب اقای روحانی تاریخ در باره همه قضاوت خواهد کرد که چطور یک عده به خاطر منافع شخصی خود حاضرند که این مملکت ویران شود ولی منافع انها تامین باشد به عنوان یک ایرانی وطن دوست می گویم خدا از کسانی که به خاطر منافع خود به ملت خیانت می کنند نگذرد (286350)