به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۶۱۸۱۸
مقاله وارده

آقای نماینده؛ کاش زودتر استعفا می کردید!

اسماعیل حسین‌پور

گروه جامعه: تصادفات مرگبار جاده بجنورد - جنگل گلستان چندین سال است که بلای جان مردم منطقه و مسافران شده است و روح هر انسانی را می آزارد، مرگ همنوع سخت و تلخ است و هیچ وجدان بیداری نمی پذیرد که انسان در قبال این مرگ های پیاپی بی تفاوت باشد.
اخیرا نماینده بجنورد در مجلس (قاسم جعفری) تهدید کرده درصورت عدم اختصاص اعتبار لازم برای تسریع در اجرای طرح چهار خطه کردن محور بجنورد - آزاد شهر ازسوی وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال (93)، از نمایندگی درمجلس استعفا خواهد کرد. ضمن تقدیر از این نماینده محترم که تا این حد نسبت به جان مردم حساس است و قطعا این موضع گیری جای تقدیر دارد چند سؤال ساده در ذهن داشتم که امیدوارم ایشان پاسخ دهند؟

1-عملیات اجرایی این پروژه از چه سالی آغاز شده است؟میزان پیشرفت فیزیکی پروژه در دولت مورد حمایت حضرتعالی و در دولت دکتر روحانی چند درصد بوده است؟
2-میزان اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه در هر سال چه ملبغ بوده است؟
3-چرا از ابتدای دوران نمایندگی تان که بر مشکلات این جاده ی خونبار واقف بودید و با چشم خود حرکت بسیار کند پروژه را دیدید این گونه پای در میدان نگذاشتید و علم استعفا را بالا نبردید؟
4-حضرتعالی چند بار و چه مواضعی در دولت گذشته برای دفاع از مردم محروم این استان اتخاذ نمودی تا در بسیاری شاخص ها مثل بی کاری و فقر، عقب مانده ترین استان کشور نشود؟
5-چرا حضرتعالی با سکوت معنادار در دولت قبل، به جای پاسخگویی به عملکرد چندساله تان، از حربه کهنه ی استعفا برای اقناع مردم و احقاق حقوق شان استفاده می کنید؟

جناب آقای جعفری حتما خوب می دانید که در دولت قبل با آن همه سود سرشار از دلارهای سرگردان نفت چه میزان اعتبار برای ساخت این جاده پرداخت شده است؟ حتما خوب می دانید که دولت دکتر روحانی در این مدت چه میزان اعتبار برای تکمیل این جاده پرداخت نموده است؟ و خوب می دانید که این جاده چندین سال است جان می ستاند و چه وعده های خوبان که به فرجام نرسیده است!

با کمال احترام برای حضرتعالی و مواضع خاص سیاسی شما، من معتقدم این استعفا بسیار دیرهنگام است، این استعفا بیشتر یک ژست سیاسی است برای به دست آوردن دل مردم، تا مردم از شما توضیح نخواهند که چرا خراسان شمالی حائز رتبه نخست بی کاری در کشور شده است؟ چرا خراسان شمالی پایین ترین سرانه درآمد خانوار را در کشور دارد؟ چرا خراسان شمالی رتبه آخر توسعه نیافتگی را در کشور کسب کرده است؟

من شما را مسؤول تمام عقب ماندگی های این استان نمی دانم ولی اگر من جای حضرتعالی بودم همان سال اول نمایندگی که فقر و فلاکت مردمم را می دیدم استعفا می کردم؟ اگر من جای شما بودم وقتی مردم ولایتمدار استانم مورد اهانت استاندار «دولت یار» قرار می گرفت تا تعویض ایشان پای در مجلس نمی نهادم و استعفایم را تقدیم می کردم، اگر من جای شما بودم به رأی مردم دیارم در انتخابات ریاست جمهوری احترام می گذاشتم و وقت گرانبهای نمایندگی را به جای نشستن در اتاق برخی وزرا برای ابراز نگرانی از بعضی عزل و نصب های استان، صرف حمایت از مدیران دولت مورد حمایت مقام معظم رهبری و مردم می کردم تا بالندگی بیشتر استانم شتاب بگیرد.

حالا مردم خسته از فقر و ناداری، مردم خسته از سیاست زدگی و مواضع بی ثمر و بی حاصل برای زندگی شان، مردم خو گرفته با تنگناهای فراوان خنده شان می گیرد وقتی می بینند هر چه به زمان رأی گیری نزدیک می شوند عزیز تر می شوند، هر چه زمان رأی گیری نزدیک می شود دلسوزان آنها هم بیشتر می شوند و فریاد عدالت خواهی شان بر بام می شود. مردم خوب می دانند چرا برخی ها تازه یادشان آمده است که می شود از دولت ها هم انتقاد کرد. هرچند من شما را مصداق این موارد پایانی نمی دانم ولی تنها خواسته ام از شما تا پایان دوران نمایندگی تان، پرهیز از سیاسی کاری و تلاش برای رفع تنگناهای این استان و این مملکت است. چشم بر شما و همت شما داریم تا برای ایران و دیارتان بیش از گذشته پا پیش نهید تا شاید مرهمی بر این همه دل ریش نهید.