به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۵۴۸۹۸

انصارحزب‌الله: از گشت‌موتوری عبور می‌کنیم!

گروه سياسي: دبیرکل انصار حزب‌الله گفت: به وزیر کشور درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مسئله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه به طور مشروح توضیح دادیم که خاطر وی آسوده باشد.
عبدالمجید محتشم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: این مسئله در قانون اساسی و در بیان مسئولان نظام، بارها مورد تاکید قرار گرفته اما این شیوه از امر به معروف از سوی انصار حزب‌الله جنجال‌ساز شد و لذا ما وارد قضیه شدیم.
وی در توضیح چگونگی ورود انصار حزب‌الله به مسئله امر به معروف گفت: برخی از دنباله‌های فراری جریان فتنه‌گر که در خارج از کشور به سر می‌برند در آستانه تابستان درصدد به راه‌اندازی تحریکات مختلف(بدحجابی) در کشور بودند و این امر به نوعی موجب شد که ما وارد قضیه شویم.

وی درباره تاکید اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف مردم نسبت به یکدیگر،‌ نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم اشاره و تصریح کرد: ما در بخش و محدوده لسانی متمرکز هستیم و موضوع به التماس‌ها بر نمی‌گردد بلکه این مسئله یک امر است. اینکه در این میان برخورد شود وظیفه نیروهای موظف و رسمی در کشور است که انشاءالله در این زمینه بنا شده فعال‌تر و مقداری قضیه را هم، جمع و جور کنند. محتشم با بیان اینکه برخی رسانه‌ها با شلوغ‌کاری دنبال اهداف خود هستند، گفت: برای رسانه‌های داخلی که اقدام به همنوایی با آنها می‌کردند توضیح دادیم که ما هرگز درصدد مقابله نیستیم و حتی به وزیر کشور هم، درباره توضیح اقدامات خود نامه‌ای نوشتیم و این مسئله را جایی زیاد مطرح نکردیم اما در متن نامه مشروحا توضیح دادیم که وی خاطرشان آسوده باشد و بحث،‌ بحث تقابلی نیست و به هیچ وجه مشکل امنیتی ندارد اما چون آنها متولی امنیت هستند در جریان باشند و اینکه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محتشم درباره جذب نیروهای انصار حزب‌الله به منظور امر به معروف در سطح شهر گفت: داوطلبان برای این مسئله زیاد هستند منتهی بنا نیست که همه متمرکز و هجومی در برخی نقاط عمل کنند بلکه آنها با ساز و کار مشخص، معین و سامان یافته در میان جمعیت خواهند بود. تعداد نیروهای جذب شده در مناطقی که لازم باشد به صورت مستمر و پیگیر حضور پیدا خواهند کرد که البته شدت و ضعف آن به توان افرادی که به صحنه می‌آیند بستگی دارد.

محتشم درباره استفاده از واژه «گشت موتوری» برای این نیروها گفت: نخستین بار این واژه در گزارشی در سایت انصار منعکس شد و متعاقبا در توضیح سوال یک خبرنگار درباره این واژه گفتیم، چون این واژه دارای ایهام و شائبه است و اینکه کار ما به نوعی تعارض و تداخل به وظایف نیروی انتظامی تلقی شده، از «گشت موتوری» عبور می‌کنیم و دیگر این کلمه را به کار نمی‌بریم. محتشم با تاکید بر اینکه بحث ما «گروه‌های سیار امر به معروف» است، خاطرنشان کرد: اینکه طرف با موتور و یا ماشین برود مسئله‌ای عادی است و گشت موتوری به آن صورت که نیروی انتظامی عمل می‌کند، قطعا نخواهد بود.

محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۰۵
با اینکه خودم حزب اللهی هستم اصلا" از این گروه خوشم نمیاد
آیا رضاشاه تونست با زور حجاب رو برداره که اینا میخوان بزور حجاب رو ترویج کنند ؟ (251576)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۰۹
آخه داعش ایرانید مگه شما؟ (251579)
آسوده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۴:۰۸
نه اینها داعش ایران نیستند بلکه داعش شاخه ای نسبتا بهتر از تندروهای ایران است (251645)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۱۳
هر دم از این باغ بری می رسد (251582)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۲۱
ببخشید تو کجای قانونی که میخوای امر کنی؟
اگه اینطوریه منم میخوام با هرکسی که موافقم نیست برخورد کنم!!!!
بی قانونی اگه بده باید برای همه بد باشه برادر
خدایا کجایی که هرکسی برای خودش ادعایی داره و به اسم دینت هرکاری که میخواد با بنده هات میکنه خدایا پس چرا به بنده هات عقل دادی شعور دادی فقط به یه عده میدادی تا برامون تصمیم بگیرن خودشون ببینن و سانسور کنن
خدایا اینا دارن به عقل و شعوری که در اختیار همه گذاشتی توهین میکنن و خودشون رو برتر میبینن خدایا از این برخوردا خسته شدم تا کی!!!!!!!!!!!!!! (251585)
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۱:۵۵
حقوق اين افراد از كجا و كي پرداخت خواهد نمود (251597)
ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۵:۰۰
داداش فکر کردی این فسادهای اقتصادی که زدن و بردن و خوردن و ذخیره کردن، واس چی بوده توو هشت سال دولت پاک اینا؟ واس خودشون تخصیص بودجه داشتن در حد لالیگا !!! (251662)
اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۰
مگر کشور قانون نداره که هر کسی به خودش اجازه دخالت در امور رو میده؟ اینطور نمیشه که کشور رو اداره کرد. من که از کار آقایون سر در نمیارم. اونایی که فهمیدن به ما هم توضیح بدن. (251599)
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۰۲
شما به صحنه بیاین مردم با شما برخورد خواهند کرد
اون دوره هرکی هرکی رو فراموش کنید
میزان رای و نظر مردم است که بارها به شما و جریانات اقلیت نه گفتند (251600)
بسیجی واقعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۱۴
سئوال از انصار باصطلاح خزب الله این است که 1000 نفر مرد از نظر شرعی حق دارند به زنان نگاه کنند و آنها را رصد کنند تا ببینند چقدر از موهایشان از روسری بیرون است ؟ (251604)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۲۲:۵۴
واقعا آفرین به این پرسش به جای شما (251746)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۱۷
هر جا که این آقایان میخواهند بر خلاف نظر مردم کاری را انجام دهند مثل برق میچسبند به قانون اساسی که کارشان وجاهت قانونی داشته باشد! اما اصل سوم قانون اساسی که اصل مدنیّت مردم است و به مردم آزادی اندیشه و بیان داده و اجازه تظاهرات مسالمت آمیز مردم میشوند برانداز مخالف نظام >بدی اینکار اینه که آقایان حافظه قانونی و تاریخی ندارند و عند اللزوم و عشقی عمل میکنند.بیچاره قانون اساسی.. (251606)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۲۲
ببخشید من نوشتم اصل سوم قانون اساسی اصل مدنیّت که تصحیح میکنم :فصل سوم اصل 19 تا 42 ..حقوق مردم (251608)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۳۱
اسلام داعشی! (251611)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۴۲
سئوال من از این آقایان :مگر در این یکساله دوران روحانی چه تحولی در بد حجابی رخ نموده و یا کشف حجاب شده که مایه شرمساری نظام شده که قانون در کنترل آن کم آورده که نیروی پنهان شده 8 ساله گذشته رویش جدیدی آغاز نموده اند !! فراموش نمودند, محمود احمدی نژآد در تریبون ها فریاد میزد چرا به مو حجاب مردم گیر میدهید اما در زمان انتخابات همه چیز آزاد است ؟این سخنان را خاتمی و هاشمی نزدند بلکه دولت کریمه شما گفته ؟خوب آن زمان کجا بودید ؟؟این مو و حجاب هیچ تغییری نکرده شما دنبال بهانه هستید دنبال چه خدا داند (251613)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۴۵
بوی داعش به مشام می رسد . اگر مسئولین جلوگیری نکنند ، فتنه ای در راه است. سر چشمه شاید گرفتن به بیل / چو پر شد نشاید گرفتن به پیل (251615)
ع م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۴۷
شما کی باشی که میخوای به مردم بگی چطوری لباس بپوشند (251616)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۵۰
سخنان و رفتار انصار حزب الله نشان دهنده ی عدم وجود قانون در مملکت دارد، یک عده خودشان را صاحب صلاحیت قانون گذاری و اجرا می دانند . این موضوع هرج مرج در سیستم مملکت داری را نشان می دهد . امیدوارم دولت روحانی تا دیر نشده فکری بکند. (251618)
فضول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۲:۵۰
دوران رفتارهای داعشگونه تمام شده اگر عرضه و توان دارید به غارتگران بیت المال حمله کنید اما نمی توانید (251619)
شهاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۳:۰۶
انصار حزب الله دروغ می گویند . چرا که معضل هر ساله در تابستان این است که بد حجابی شایع می شود و این ربطی به قضیه موسوم به فتنه ندارد. از جمله اینکه 8 سال دوره نکبت بار گذشته آقایان انصار، روزه سکوت گرفته بودند. حال جای پرسش است که چه تکانی به سر آنها خورده که یاد دوره ی هرج و مرج افتاده اند؟ (251622)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۲
اکثر بد حجابها معتقدند پوشش یک امر شخصی است.تا این باور از بین نرود هیچ چیز تغییر نخواهد کرد اگر این اقدامات فایده داشت تا حالا یک بدحجاب نداشتیم. (251624)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۶
فرق نمی کنه تا چه حد اجرای درست این برنامه مد نظر باشه مهم اینه که مردم شعور و حق انتخاب دارن و پس ناقض استقلال و هویت انسانیه ، ایمان و اعتقاد فقط با پیش زمینه ی استقلال مسیر هویت بخشی به خودش میگیره هر راهی غیر از این ولو ضرور برای ادامه ی حیات آنی ، به شکست منجر میسه. (251625)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۳:۱۹
با این اوصاف فیلم گشت ارشاد را باهم و به طور زنده مکررا خواهیم دید! (251627)
محمد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۳:۳۶
مگه مملکت قانون نداره که شماها هر جور خواستین عمل میکنید؟تا کی باید این رفتار ادامه داشته باشه؟شما که ادعای دلواپسی رو دارین چرا در زمان آقای احمدی نژاد ساکت بودید؟ بگذارید مردم زندگیشون رو بکنن.به قول آقای روحانی مردم رو به زور نمیشه بفرستیم بهشت!! پس بگذارید مردم خودشون واسه زندگیشون تصمیم بگیرن.مطمئن باشین که خوب و بد رو خودشون بهتر از شما به ظاهر دلواپسان تشخیص میدن! (251633)
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۳:۴۸
بابا اینا مغزشون تاب برداشته اینقد ازشون خبر تیتر نزنید کمحلشون کنید خودشون میفههم چقد ارزش دارن (251634)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۳:۵۰
تقلیل دادندامر به معروف فقط به مسله حجاب جفا درمورد این اصل مهم هست اگه شما واقعا طرفدار امر به معروف هستید قاعدتا درسایرموارد تضییع حقوق مردمثل آزادی های اجتماعی مسرح درقانون اساسی نیز باید حساس باشیدوبخودتان اجازه ندهید که بهربهانه به مردم کتابفروشی روزنامه اجتماعات حمله بکنید وبا منکر بخیال خودتا آمر معروف باشید (251637)
بچه مسلمون بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۴:۵۸
من واقعن موندم که این تعدادکه اسم خودشونم کذاشتن انصارحزب الله بایک اقلیت خیلی جزیی میخوان بمردم امرکنند باباتوی این کشورقانون هست وزارت کشوری هست ریی جمهورداره شماهاچیکاره ایدبه نظرات مردم ومثبت منفی هانظری بیندازید متوجه دیدگاه ملت شریف میشوید الان دیگه نظرمردموبایک نظرسنجی میشه فهمیداینکارها راخواهشن بگذاریدکنارالان دیگه اینکارها راداعشیهامیکنندالبته دلگیرنشیدمن میدونم که شمانظرتون خیره ولی . . . (251661)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۵:۴۹
سلام ،
اقای محتشم ! ایا در دوره هشت ساله اقای احمدی نژاد،بانوان ایرانی همگی حجاب را بطور کامل رعایت میکردند و نیازی به حضور شما در خیابانها نبود ؟ و یکدفعه در این
یکسالی که دولت عوض شده،همه بی حجاب و بد حجاب شدند و لازم شده که شماها به خیابانها بریزید؟ اخه سیاسی بازی بالاخره ،سقفش کجاست؟ (251675)
2014
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۶:۲۶
به جاى لشگر كشى كافيه اماكن يه اخطار به مغازه دارها بده
كه لباس هاى باز نفروشن وگرنه پلمپن ، نياز به اين جنگولك بازيا نى
خدا ميدونه چى تو سرشون مى گذره (251686)
معتدل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۶:۳۳
امر به معروف واجبه وباید انجام بشه,اگه دولت بخاطر اینکه بده نشه کاری نمیکنه دلیل نداره بذاریم جامعخ به هر سمتی دلش میخواد حرکت کنه....باز هم به غیرت شما (251688)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۲۳:۰۰
معتدل جان
امر به معروف فقط راجع به حجاب هست؟
راجع به اختلاس نیست؟
راجع به رانت؟
راجع به فرار مالیاتی؟
راجع به غارت بیت المال چی؟
راجع به پولهایی که از بانکها دست یک سری افراد هست و حاضر به باز پس دادنش نیستن نیست؟
راجع به دخترانی که از درد گرانی و فقر و نداری تن فروشی می کنند نیست؟
راجع به عدم نظارت بر امور نیست؟
یه کم چشماتو باز کن،فکر کن، بعد بنویس (251748)
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۷:۰۲
يه سري آدم كه از سر تعصب به خودشون حق ميدن هر كار دوست دارن انجام بدن و متاسفانه هيچوقت يه برخورد جدي باهاشون نميشه تا سر جاشون بشينن (251692)
saied
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۸:۲۹
سوژه فيلم بعدي آقاي ده نمكي بعد از اخراجي ها و معراجي ها: " دلواپس ها " (251717)
یک شهروند درجه دوی ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۸:۵۵
با توجه به این موضوع چنانچه کسی از انصار مزاحم زن و دختر کسی شد آن کس می تواند به جهت ایجاد مزاحمت برای نوامیس خود از او شکایت کند (251723)
مخالف افراط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۱۹:۴۶
داعش نفوذ خودش را به ایران اغاز کرد (251729)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۲۳:۱۳
شما با این کارتان مردم را از دین بیزار میکنید.لنین نتوانست مردم را از ایمان جدا کند ولی شماها میتوانید .موفق باشید!،،،، (251751)
موتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ۲۳:۴۴
اقای حزب الله اگر میشود کمی هم به خود اقایان و اقازاده ها امر به معروف و نهی از منکر کن تا شاید با تقوی شوند و دست از دزدیهای کلان بردارند با حرف زدن و نصیحت نمیشود کشور را انطور که میخواهید درست کنید فقط با عمل حی علی خیر العمل است که جواب میدهد نه شما که خود به ان محتاجید تا کسانی بیایند و شما را نهی از منکر کنند ایا تا کنون فکر کرده اید همین مردم بودند که انقلاب را بوحود اوردند تا امثال شما بتوانند خود قانوندان و قانون نویس شوند و جلو یشان بایستند و انان را متهم به فساد کنند بهتر است کمی ... (251756)