به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۹ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۵۹۴۸۸

در «عین‌الدوله» گودبرداری نمی‌شود

گروه فرهنگ و هنر: مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران تاکید کرد: اقدام در حال انجام در زمین کناری عمارت «عین‌الدوله» گودبرداری یا انجام یک عملیات نیست.
در «عین‌الدوله» گودبرداری نمی‌شود
میدان هروی در خیابان پاسداران از حدود 20 سال پیش هر روز دل‌نگران برای مجتمعی است که می‌خواهد هم‌قد یا بالاتر از مجتمع‌های دیگر در این منطقه بالا بیاید و آن‌چه برای عمارت تاریخی عین‌الدوله باقی مانده است،‌ را هم از نظر بصری و به مرور آسیب سازه‌ای نابود کند. اقدامی که پس از گذشت این مدت طولانی هنوز مردم این منطقه برای سرپا ماندن‌اش تلاش می‌کنند، اما به نظر می‌رسد مسئولان شهری این منطقه توجهی به درخواست‌ها ندارند.

رجبعلی خسروآبادی در این زمینه به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: گودبرداری در زمین کنار عمارت تاریخی «عین‌الدوله» حدود سال 1373 انجام شد و اقدامی که در حال حاضر در این مکان انجام می‌شود، نه یک عملیات خاص است و نه گودبرداری، بلکه چند کارگر در حال کندن میلگردهایی هستند که در زمان احداث برج مینو در این مکان نصب شده است.

او همچنین درباره‌ی آخرین اقدامی که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در این زمینه انجام داده است گفت:‌ حدود دو هفته‌ گذشته در نامه‌ای به معاون دادستانی تهران، روند مکاتباتی که از حدود 20 سال گذشته تا کنون برای این زمین انجام شده است را گزارش کردیم، چطور باید یک مطلب را گفت؟ جور دیگری نمی‌توانیم آن را بیان کنیم. وی همچنین با اظهار بی‌اطلاعی از نامه‌ای که به گفته‌ اهالی منطقه‌ خانه‌ عین‌الدوله از سوی کلانتری منطقه‌ی پاسداران به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران فرستاده شده است؛ افزود: این نامه را پیگیری می‌کنیم و در اسرع وقت به آن جواب می‌دهیم.
مرجع : ایسنا