به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۵۹۳۹۸

امام زادگان باید قطب فرهنگی ایران شوند

گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امام زادگان باید قطب فرهنگی ایران شوند و برای این منظور لازم است زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود.
امام زادگان باید قطب فرهنگی ایران شوند
علی جنتی گفت: پس از مهیا شدن زیرساخت های عمرانی باید با فعالیت های تبلیغی و معرفی، شرایط بیشتر برای ارتباط مردم با امام زادگان فراهم شود. وی که برای شرکت در همایش ملی امام زاده بی بی حکیمه (س) به گچساران سفر کرده است، اظهار کرد: برگزاری همایش ها و کنگره ها یکی از روش های معرفی و تکریم امام زادگان است. جنتی درباره امام زاده بی بی حکیمه (س) گفت: اگرچه این امام زاده در مناطق مجاور و بخشی از استان های جنوبی ایران معروفیت زیادی دارد اما به دلیل ناشناخته بودن، باید فعالیت های فرهنگی و رسانه ای بیشتری کرد.

وی اظهار کرد: قرار گرفتن بارگاه بی بی حکیمه (س) در یک منطقه سخت گذار نشان دهنده این است که در این منطقه یک نیاز معنوی فرهنگی و یک ظرفیت خوبی برای فعالیت های فرهنگی مذهبی وجود دارد. جنتی گفت: برگزاری این کنگره گام نخست برای معرفی این امام زاده است و باید برای جذب گردشگران مذهبی بیشتر در میان شیعیان حوزه خلیج فارس کارهای تبلیغی گسترده تری کرد. مرقد مطهر بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) سالانه پذیرای زایران پرشماری از سراسر ایران اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است. نخستین کنگره ملی دو روزه بی بی حکیمه (س) روز پنجشنبه در کنار این حرم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان می یابد.
مرجع : ایسنا