به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۶۷۸۸۵
گفت و شنود!

فعلاً که باد، در جهتِ "اعلام برائت" مي‌وزد!

فعلاً که باد، در جهتِ "اعلام برائت" مي‌وزد!
كوروش شفيعي ايران‌نژاد

گفت: دیدی آخرِ کار، ادعای پاکدستیِ دولتمردانِ عدالت محورِ مهرورز به کجا انجامید؟ عجب صدای مهیبی داشت این سقوط تشت رسوائی از بام عوامفریبی!
گفتم: کدام آخر کار؟ این تازه اول کار است و از این صداها، بیشتر خواهیم شنید! مگر باور نداری که: «همه مردم را برای مدت کوتاهی می‌توان فریب داد و بعضی از مردم را برای همۀ عمر؛ ولی همۀ مردم را برای همۀ عمر نمی توان فریب داد!»؟... هشت سال کسانی با نقاب "نوکری مردم" اقتصاد این مملکت را به قهقرا بردند، آمار وارونه دادند و طلب‌کار ملت هم شدند؛ ولی سنت الهی در برملا شدن مکرهایشان، خدشه ناپذیر بود.

گفت:حالا آن رفقای عزیزی که حمایت‌های بی نظیری از دولت پاکدست محبوبشان داشتند چه مي‌خواهند بگویند و چه بهانه‌ای برای آن همه تعریف و تکریم و پشتیبانیِ بی دلیلشان خواهند داشت؟ همان رفقایی که فقط خود را صاحب اصلی انقلاب و قیم ملت و معیار تشخیص حق مي‌پندارند و بر طبل بصیرت می‌کوبند. همانهایی که هر صدای انتقادی را به طعن و تمسخر و شدت و حدّت می‌نوازند و به ضدیت با نظام متهم مي‌کنند!

گفتم: ای بابا! مگر نمی‌دانی دیوار حاشا بلند است؟ کدام حمایت؟ کدام پشتیبانی؟ کدام اصولگرایی؟!...فعلاً که باد، در جهتِ "اعلام برائت" مي‌وزد... حامیان پروپاقرصِ سابق، فعلاً پیاده روی در کوچۀ علی چپ را برگزیده‌اند و لابد همۀ ملت را مبتلا به آلزایمر می‌پندارند! البته به زعم آنان بخشی از مردم که ذاتاً اشتباهی‌ند و – بلانسبت – "عوضی" تشریف دارند!

گفت: آخر چه دلیلی داشت که آنچنان دگم و محکم، پشت آنهمه خطا و انحراف بایستند تا امروز نتوانند از زیر بار مسئولیت خسارتهایی که بر کشور وارد شد بگریزند؟ اگر در آن موقع بخاطر منافع جناحی و تعصبات باندی و از سر بغض نسبت به اصلاح‌طلبان، مهر تأیید بر کلیّتِ اقدامات اعجاب انگیز معجزۀ هزاره نمی‌زدند؛ امروز مجبور به حاشا نبودند و نیازی نبود تا تمام همت خود را مصروف نمایند که شاید مردم باور کنند که : «من نبودم دستم بود! تقصیر آستینم بود!!»

گفتم: تو هم خیلی داری سخت می‌گیری؟ چه کسی گفته ایشان دل نگران باور مردم هستند؟... برای دلواپسانِ همیشه پایدار، موضوعات مهمتری هم برای دلواپسی وجود دارد. مثلاً اینکه: چرا و به چه علت وزیر، چند قدم با طرف مذاکرۀ خود "تاکی واکی" کرده است! مذاکره ای که مدتهاست پشت یک میز و در مرآی افکار عمومی انجام می‌پذیرد و محرمانه و مخفیانه هم نیست... با وجود چنین نگرانی‌های بزرگی که مخلّ امنیت ملی می‌تواند باشد(!)، چند اختلاس و سوء استفادۀ برملا شدۀ ناقابلِ دوازده - سیزده رقمی یا همین کمک چندصد میلیونی دولت مهرورز به 170 نمایندۀ همیشه پایدار در حمایت از دولت سابق، به کجای چه کسی بر مي‌خورد؟!

گفت: حالا کمی موضوع برایم روشن شد! ... کم کم دلیل نعل وارونه زدن ها و رد گم کردن ها و هیاهو و صدای "رسا"ی دلواپسان و حامیان رسانه‌ای آنها را می‌فهمم ولی... هنوز این را متوجه نمی‌شوم چه شده که دولتمردان سابقاً مهرورز، چوب حراج به رفاقتشان زده‌اند و دیگر قربان صدقۀ هم نمی‌روند و "خط قرمز" تعیین نمی‌کنند و بجایش پنبۀ یکدیگر را مي‌زنند؟!

گفتم: مگر این حکایت را نشنیده‌ای که: «دو رفیق که از قضا یکی از آنها نابینا بود از داخل کاسه ای بطور شراکتی مشغول خوردن "تنقلات" بودند و قرار گذاشته بودند هرکدام، هربار فقط یک عدد از تنقلات داخل کاسه را بر دارند و بخورند... ناگهان دوست نابینا، مچ دست رفیق بینای خود را چسبید و عتاب برآورد که «چرا چهارتا چهارتا بر می‌داری رفیق؟»... رفیق بینا که متحیر شده بود با لحنی حاکی از تعجب پرسید: «از کجا فهمیدی من چهارتا چهارتا بر می‌دارم؟!»... و رفیق نابینا پاسخ داد: « چون من سه تا سه تا بر مي‌داشتم و تو اعتراضی نداشتی!»...

+A
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۰۴
با سلام. اون بصيرت رو خوب اومدين!! فعلن دو سال ميشه ديگه تو رسانه ميلي كمتر از بصيرت صحبت ميشه (يا بهتر بگم تزريق بصيرت نمي شه)
عاقلان (يا همون فتنه گران!!) اين وضعيت امروز ما رو پيش بيني كرده بودن و اونا با بصيرت واقعي هر آنچه كه ما در آينه ني ديديم رو تو خشت خام ميديدن!! (285072)
121
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۰۸
احسنت (285073)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۱۱
رسایی:به محمود احمدی نژاد افتخارمیکنم!چرا که نه،، اگر ما هم مثل شما ها زمان محمود کارت هدیه و . . .میگرفتیم ما هم افتخار میکردیم،گنج قارون در مقابل حاتم بخشی دولت شما سالها باید بره جلو.اگر نه؟ بابک خان و معاون اول از کجا در آمدند. (285074)
مسعود
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۱۶
مطلب بسیار جالبی بود ولی ظاهرا تا زمانی که عوام وجود دارند عوام فریبی کار سختی نخواهد بود فقط روش آن عوض می شود. باور نداری بشین و نکاه کن (285076)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۲۳
اینقدر تو مملکت رودرواسی هست که به اینجا میرسه ، هی احمدی تاخت و هی هیچی نگفتیم باید در همون جریان قهر عدم کفایت صادر میشد.. مثل هیچ جای دنیا نیستیم (285078)
آیدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۲۹
اگه مجموع اختلاسهای "رسانه ای شده (که قطعاً بخش ناچیزی از اختلاسهای انجام شده می باشد)" 8 سال دولت عدالت محور مهرورز رو که مبلغ 199،390،000،000،000،000 "یکصد و نود و نه هزار و سیصد و نود تریلیون (بیلیون) ریال" میشه، تقسیم بر 80 میلیون نفر جمعیت ایران بکنیم، به هر نفر 249 میلیون تومان میرسه!
یعنی فقط توی دزدیهایی که صداش در اومده، از هر کدوم از من و شما 249 میلیون تومان دزدیده اند و ما هنوز در خواب نازیم!
راستی به نظر شما، دزدها مقصرند یا ایراد از بسترهای نظارتی جامعه است؟ (285081)
بهر/ امی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۳۷
مطلب جالبی بود.
تصورمن از شرایط موجود ، شبیه طنابی است که به جائی ! وصل بوده و عده ای دلواپس و مدبر! به آن آویزانند و همگی کمابیش ملوث!
فعلا ، بنا به مصلحت ، نفرآخری (م - ر) را جدا کرده به قعر دره بی آبروئی فرستاده اند. تا نفر بعدی کی باشه. والله اعلم.
این ارقام 2 و 3 و 5 میلیاردی برای گم کردن رد ارقام 15 و 20 رقمیست البته!
به امید روسیاهی غارتگران بیت المال و بازگشت اموال غارت شده به حساب خزانه.
انشالله (285083)
شیرین امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۳۹
ممنون ب خاطر نوشته های زیباتون.امیدوارم که بصورت مستمر شاهد مطالبتون باشیم. (285084)
مردادی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۳۹
سلام تشگر از مطلب زیبای شما ولی کو گوش شنوا .ولی اگه نفت ارزون نمیشد این فسادها بیرون نمی اومد .نفت ارزون شد پول کم شد حجوم اوردن به این بخور بخورها .به نظر من دارین خودمونو خیته میکنیم .....تشکر (285085)
شیخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۵۰
درود
می بینم که زدی تو کار گفت و شنود کیهان !
می گویند شخصی در عزا چهار تا چهار تا خرما برمی داشت ، صاحب عزا گفت بابام جان یکی مرده ، اتوبوس که چپ نکرده !
در ضمن ما خودمان از جورج سوروس تحقیق کردیم ، رحیمی عضو مشارکت بوده ، یعنی مشارکت داشته !
شاد باشی (285086)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۵۵
مطمئن باشید 3 سال دیگه اختلاس های این دولت هم صداش در میاد همون طوری که الان هم بودار شده (285088)
پيشواز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۱۷
معلومه كه اصلا حاليت نيست وتو باغ نيستي (285157)
طاهر
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۲۶
خوب اينها هم از فليتر شوراي نگهبان گذشتند و معيار هاي انها را دارند. (285308)
عدل دوست
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۰:۵۸
جناب آقای مهندس شفیعی.
سلام و هزاران درود بر قلم پاکتان که اینگونه حرف دل هزاران مشتاق را اینچنین زیبا نگاشتید.هنوز که هنوز است طی این سالهای سخت از فشار اقتصادی دست به قلم نشده بودم اما حرفهایتان حرف دلمان بود..جسارت قلم همیشه بر اندیشه استوار است (285089)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۱:۰۶
گفت:حالا چه...؟
گفتم: از ما ست که بر ما ست. (285090)
مختار
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۱:۰۹
ميتوان ادعا نمود تقريباً تمام نكات پيدا و نهان مطلب نگارنده عين حقيقت و حتى با ديده اغماض به رشته تحرير درآمده ،
اما نكته ى دردآور و غيرقابل اصلاح در مملكت ما نگاه جناحى حتى به غارت و دزدى و چپاوله ، متاسفانه خلاف هاى اظهر من الشمس همگروهمان (!) رو هم توجيه ميكنيم...
به اميد حق بينى و حق شناسي و حق گويى تمام مردم ايران (285091)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۴۱
کدوم همگروهمان؟
اگر صداقت داری، منظورت رو واضح بگو، تا بشه قضاوت کرد
گنگ گویی شیوه دروغگویان است، و قابل پاسخگویی هم نیست (285393)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۱:۱۸
خوب این موضوع شده نقل مجلس های شما. ما از مجازات همه مفسدان خوشحال میشیم. اما شما نباید موضوع رحیمی رو به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف شوم سیاسی خودتون تبدیل کنید. اصلاح طلبان کم مفسد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی نداشتن اما شما چرا قلمتون در مورد آنها لکنت گرفته و چیزی نمی نگارد؟ (285092)
من عوضی هستم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۱:۲۴
مرسی بسیار زیبا بود (285093)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۱:۴۵
سلام. کیهان کجاست ؟ منتظر کیهانم . کیهان کجاست ؟ کیهان بیا جواب بده می تونی یا خودتم چهارتا چهارتا می خوری؟ (285095)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۱۵
کیهان دنبال پیداکردن رد پای ظریف با جان کری هستش! (285129)
عوضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۱:۴۶
آقا من عوضی ام (285097)
بهلول
Sri Lanka
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۲:۱۴
واقعا اون داستان آخر رو خوب اومدي! (285098)
تبريزي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۲:۱۸
انشاءالله با آشكار شدن حقايق توسط اعضاي دولت باصطلاح پاك ، همه مفسدان بهاري ، پائيزي و زمستاني و تابستاني دچار قانون بازتاب الهي خواهند شد.
سلام بهار ...
خوبي...
خداحافظ... (285099)
مرغ شباهنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۲:۳۰
با سلام
قطعا" پس از گذشت سالیان،تاریخ حقایقی را روشن خواهد ساخت که حیرت آور خواهد بود.حکایت پاکترین دولت تاریخ نیز مستثنی از آن نخواهد بود.و این تنها یک مورد از پاک دستی های مدعیان هاله نور و بصیرت و ...است و مصداق
تمام حاکمان تاریخ در زمان خود،حکومت خود را پاک و مقتدر و گاهی از جانب خدا و نماینده خدا و ... معرفی کرده اند و ما امروز با نگاهی به تاریخ،بهتر قضاوت می کنیم. (285100)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۲:۳۷
مجلس و شورای نگهبان و سازمان بازرسی کل کشور و ...، در این مدت دقیقاً چیکار می کردند؟
"روایت است که به یه بنده خدایی به جای طوطی، جغد انداخته بودند!. بعد از مدتی فروشنده، طرف رو میبینه و به حالت تمسخر ازش میپرسه : ((طوطی که خریده بودی حرف میزنه؟! )) طرف هم کاملاً جدی بر میگرده و میگه: ((نه! ولی خیلی دقت میکنه!!!))"
مراجع نظارتی ما هم در این مدت 8 سال فقط دقت کرده اند! (285104)
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۲:۴۰
عالی بود ولی کاش از اینهمه دولت که بعد از انقلاب هر کدوم با یه اسمی اومدن و زدن و بردن وبعد هم به نام مردم هرچه خواستند به سر این مردم آوردند کاش و هزار کاش که درس و عبرت بگیریم و ساده انگار نباشیم (285106)
خاطره
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۳۳
اگر ساده انگار نباشيم چه كار كنيم. هر بار به أميد بهتر شدن أوضاع رأي مي دهيم و بين چند كانديد كه همه را شوراي نگهبان انتخاب كرده يكي كه به بيشتر در مورد دردهايمان حرف مي زند را برمي گزينيم . ولي همه مثل هم هستند. وضعيت عوض نخواهد شد. چون فرد جديدي در كار نيست. (285318)
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۲:۵۳
در جامعه ای که چهارچوب آزادی مطبوعات و آزادی بیان محدود به منافع فردی و حزبی 5 % از افراد اون جامعه باشه، اوضاع بهتر از این نمیشه. (285113)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۰۱
سلام آقا یادتون باشه اون سروش آسمانی لابلای اعداد بزرگ گم نشه. اینکه این سروش دقیقا از کجای آسمان، چگونه. به چه کسی و ... می اومد خیلی مهمه (285119)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۱۶
ازوسط هاله نور میاد (285130)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۳۲
با این اوضاع به قول دوستی باید کمیته مبارزه با غارت ملی تشکیل داد . راستی مدیر کیهان بدهی چند صد میلیاردی خود به تامین اجتماعی را پس داد ؟ (285138)
ata
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۳:۴۱
همون حکایت جیب به جیب بوده آن زمان (285142)
فرخ
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۱۲
مثل هشت سال دولتهاي نهم ودهم همان مثل مثنوي هفتاد من كاغذ
هنوز اين قصه سر دراز دارد (285155)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۲۸
درود بر شما (285224)
هالو
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۲۶
اینا که چیزی نیس ، بترسید از روزی که یهو بگن رفیق مهرورز ما ، عامل موساد بوده و هشت سال دشمن رو تو خونه راه دادیم و حالا دیگه شیر تو شیره ، البته به من خرده نگیرید ، هالو هستم دیگه ! نمی فهمم یه چیزی میگم . (285310)
خشایار شاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۴۰
معلوم نیست پشت پرده چه خبره که در ظاهر این همه
گرد وخاک میکنند به نظر من اینها فقط ذهن مردم رو مشغول میکنند
حافظه تاریخی ما ایرانیان ضعیف است رحیمی و احکدی نژاد شاید الان
منفور باشند اما در آینده ایطور نخواهد بود مثل رئیسان جمهور قبلی
زیاد دلخوش نباشید (285321)
عوضى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۴۰
ما را عوضى مى خواند !!! ما نه خس و خاشاكيم و نه عوضى !!! (285365)
طوفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۱:۳۸
متاسفانه توی مملکت ما برهنگی یک بازیگر زن و قدم زدن دو شخصیت سیاسی با هم و ... بسیار مهمتر از اختلاسهایی است که درک مقدار واقعی اونها خارج از قدرت ذهن و تخیل ماست. (285449)
شهبازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۲۷
جناب آقای مهندس شفیعی. باید قبل از هرچیز به شیوه بلیغ و نقد قدرتمند شما دست مریزاد گفت. بسیار باصلابت و قدرتمند نقد کرده اید. متاسفانه عدم ایمان و انحرافات این عده که بسیاری از آنها نیز دم از ایمان و طرفداری مردم می زنند باعث سرافکندگی است. اخیرا هم این آقای به اصطلاح ملکوتی و محیط در هاله ای از نور که به عیادت حضرت آقا به بیمارستان رفته بودند. اگر در اخبار نگاه می کردید می دیدید که حضرت آقا بسیار از دستشان ناراحت بودند و بسیار سرد باهاشون برخورد کردند.اختلاس با این ارقام بالا.کمر اقتصاد را می (285477)
امیر
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۲۸
زمانی در کشور فتنه شود همه چی میشود این فساد از فتنه بدتر نیست
زمانی که اجانب به رقیب کمک مالی میکنند رقیب دست به جیب ملت میشه مشکل کجاست. ما باید ریشه فتنه و فساد بخشکانیم. (285479)
شهبازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۳:۰۰
انسانها تا چه حد در سقوط اختیاری در جهنم اجباری ابرام دارند وقتی مطالب شما را میخوندم یاد شعر سلمان هراتی از شاعران شعر نو معاصر افتادم. بدین گونه در مرگ انسانیت می فرماید؛ انسانی که راه کوره های مریخ را شناخته است اما هنوز کوچه های دلش را نمی شناسد برای دنیایی که با " والیوم" به خواب می رود و در مه غلیظی از نسیان دست وپا می زند... وطن من آه ای پوپک مودب/ مظلومیت تو اجتناب ناپذیر است (285504)