به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۳۷۴۵۵

دامادعبدالحمید در راه‌آزادی‌مرزبانان‌درگذشت

گروه سياسي: نماینده تهران در مجلس گفت: مولوی عبدالحمید در ماجرای آزادی مرزبانان گروگان گرفته شده نقش داشت که نباید نقش علمای اهل سنت را نادیده گرفت.
دامادعبدالحمید در راه‌آزادی‌مرزبانان‌درگذشت
در جلسه روز سه شنبه مجلس، علی مطهری نماینده مردم تهران، شمیرانات، اسلام شهر و ری در تذکر آیین نامه ای گفت: در اوایل جلسه امروز تذکری داده شد که به نظر من از سوی رئیس جلسه پاسخ قانع کننده‎ای داده نشد. وی افزود: در مسئله آزادی مرزبانان کشورمان قطعاً مسئولان امنیتی و اطلاعاتی نقش اساسی داشتند اما این نافی نقش برخی علمای اهل سنت نیست.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای مولوی عبدالحمید در این قضیه نقش داشته وی هیئتی را برای مذاکره با گروگانگیرها ارسال می‎کند که در این هیئت داماد خودش هم حضور داشته این هیئت در راه بازگشت تصادف می کند و داماد مولوی عبدالحمید از دنیا می رود که البته عده ای شایعه می‎کنند این کار، کار دولت ایران بوده که البته خود وی در نماز جمعه این مسئله را تکذیب می کند و می‎گوید این یک حادثه طبیعی بوده است.

مطهری گفت: به هرحال وی در این قضیه نقش داشته است ما نباید نقش علمای اهل سنت را نادیده بگیریم، از طرفی شعار وحدت شیعه و سنی بدهیم و وقتی آنها با نظام همکاری می کنند، علیه آنها صحبت کنیم، این نوعی تناقض در رفتار ماست و نباید حق آنها را نادیده بگیریم. محمد رضا باهنر که ریاست جلسه را به عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: خواهش می کنم از تریبون مجلس مقوله ای که باعث تفرقه و واگرایی شود مطرح نشده و قدردان زحمات نیروهای امنیتی باشیم و البته کار آنها را رصد می کنیم؛ انشاءالله مردم عزیز را در جریان این مسائل می‌گذاریم.