به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۵۵۲۷۵
این خودسری‌ها فقط قدرت‌نمایی است

كل حاميان انصار در ايران همين 4 هزار نفرند

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تاکید براینکه لشکرکشی به خیابان‌ها سال‌ها است که امتحان ناموفق خود را پس داده است، گفت: حرکت اخیر انصارحزب‌الله را از دو جهت باید به فال نیک گرفت، یکی اینکه مانند قبل کفن پوش نمی‌شوند و دوم اینکه اعلام کرده‌اند در کشور ۴ هزار نفر بیشتر نیستند.
كل حاميان انصار در ايران همين 4 هزار نفرند
شهربانو امانی درباره بیانیه انصار حزب‌الله در راه اندازی گشت‌های موتوری امر به معروف و نهی از منکر گفت: من آن‌ها را ارجاع می‌دهم به صحبت‌های آقای رئیس جمهور که گفت؛کسانی از یک سری کار نتیجه نگرفته‌اند چرا دوباره آن را انجام می‌دهند. وی ادامه داد: در کشور طبق قانون هر شخصی وظیفه اجتماعی تعریف شده‌ای دارد. آقایانی که طی سال‌های گذشته همیشه برخلاف این موضوع عمل کرده‌اند، صحبت‌های آن‌ها جدید و مختص امروز نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بابیان اینکه این خودسری‌ها نوعی قدرت‌نمایی است، خاطرنشان کرد: امروز این گروه سعی می‌کند برخلاف صحبت‌های رئیس جمهور و وزارت کشور نوعی قدرت نمایی از خود به نمایش بگذارند. امانی بیان کرد: ولی باید در این شرایط حرکت و عمل آن‌ها را از دو جهت به فال نیک گرفت، یکی اینکه مانند قبل کفن پوش نمی‌شوند و دوم اینکه اعلام کرده‌اند در کشور ۴ هزار نفر بیشتر نیستند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اقدامات این گروه در دهه‌ 70 اظهار کرد: آنها امروز باید بدانند این نوع لشکر کشی‌ها به خیابان‌ها سال هاست که امتحان ناموفق خود را پس داده است. نماینده مردم ارومیه در مجلس ششم اضافه کرد: آن‌ها در آستانه سال تحصیلی جدید باید از گذشته درس عبرت بگیرند و بدانند در سال‌های قبل کسانی تند‌تر از آن‌ها وجود داشته‌اند که در طول زمان فهمیدن باید چماق را زمین بگذارند قلم و دوربین به دست بگیرند و خود را در معرض رای و نظر عامه مردم قرار دهند.

وی تصریح کرد: امروز در آستانه سفر رئیس جمهور و مشکلات پیرامونی و منطقه‌ای باید سعی کنیم از طرح موضوعات تفرقه افکانه در کشور جلو گیری کنیم و بدانیم ما یک جامعه واحد هستیم و همه در یک کشتی نشسته‌ایم. امانی افزود: کسانی هستند که نمی‌توانند یک جامعه آرام که در جهت ایجاد اعتماد جهانی حرکت می‌کند را تحمل کنند و با رفتارهای این چنینی و قدرت نمایی، از عدم رعایت قانون برای رفتار خود حرف می‌زنند درحالی که قانون ما مطابق شرع است و عمل خلاف آن، خلاف شرع محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: آن‌ها می‌دادند اگر جامعه در مدار قانون باشد جایگاهی نخواهند داشت، حتی نمی‌توانند در برابر اعضای محدود خود برای عملکرد خودشان پاسخگو باشند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلفی متولی امور فرهنگی در کشور هستند، اظهار کرد: امروز مشاهده می‌کنیم کسانی که ۲۶ نهاد فرهنگی را در دست دارند و بودجه‌ای معادل ۵ برابر وزارت ارشاد درا در اختیار دارند از وضعیت فرهنگی نگرانند.
مرجع : ایلنا