به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۱
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۶ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : ۳۸۲۶۵

مدل جدید بوگاتی با الهام از بلک​بس/تصاویر

گروه اقتصادي: بوگاتی جدیدترین مدل از سری افتخارات خود را با نام بلک بس که الهام گرفته از بوگاتی مدل 18 سال 1912 است را قبل از نمایشگاه پکن رونمایی کرد.
جدیدترین نسخه از 6 مدل بوگاتی جدیدی که قرار است در راستای زنده نگه داشتن یاد افرادی که در شکل گیری شرکت بوگاتی نقش داشته اند معرفی شد. این مدل جدید که قبل ازنمایشگاه بین المللی خودرو پکن معرفی شده پنجمین مدل از سری افتخارات بوگاتی است که با الهام از بوگاتی مدل 18 با نام Black Bess (که در زمان خود سریعترین خودرو جهان بود) ساخته شده است.



مدل 18 محصول سال 1912 بوگاتی بوده که موتری 5 لیتری 4 سیلندری داشته و قادر بوده تا 100 اسب بخار نیرو تولید کند. به همین دلیل سریعترین خودرو جاده ای آن زمان لقب گرفته بود. مدل انقلابی 18 را میتوان پدربزرگ بوگاتی ویرون زمان حال دانست. از بوگاتی مدل 18 تنها 7 دستگاه تولید شد که سه تای آنها باقی مانده است. بوگاتی قرار است یکی از آنها را در نمایشگاه پکن در معرض دید قرار دهد.



نمای خارجی بوگاتی جدید ار فیبرکربن با رنگ مشکی (درست مانند مدل 18 سال 1912) بوده و در بعضی قسمت ها مااند آرم و فریم تریم جلوی خودرو از طلای 24 عیار استفاده شده است. در نمای داخلی نیز از چرم و تزئینات طلا استفده شده و طرح هایی از مدل قدیمی بوگاتی نیز در بعضی قسمت ها مانند داخل درها حکاکی شده است. با این حال مانند بسیاری از مدل های اخیر بوگاتی تغییر چندانی را در مشخصات فنی این مدل نسبت به بوگاتی ویرون گرند اسپرت شاهد نیستیم.موتور 8 لیتری w16 با 1184 اسب بخار نیرو و حداکثر سرعت 410 کیلومتر بر ساعت.



از بوگاتی بلک بس گرند اسپرت تنها 3 دستگاه تولید خواهد شد که قیمت هرکدام در حدود 3 میلیون دلار خواهد بود.





مرجع : بازار خبر