به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۵۷۸۵۹
این همه خشم برای يك جلسه ته مانده‌ها!

اصلاح‌طلبی همیشه زنده است تا دانايي است

انتخابات سال 92 که حسن روحانی را به مدد حمایت رهبر اصلاحات، رئیس جمهور ایران کرد؛ عیان ترین دلیل تاثیرگذاری اصلاح طلبان بر فضای سیاسی ایران است.
اصلاح‌طلبی همیشه زنده است تا دانايي است
لیلا واحدی

گروه سياسي: فضای سیاست در جامعه ایران  به دلیل عدم تعریف درست فعالیت اشخاص در قالب گروه ها و احزاب؛ هرگز روی خوش آرامش را ندیده است و همواره در تلاطم و دو قطبی های خطرناک غوطه خورده است. از همین روست که وقتی حزب یا تشکلی در راستای نهادینه کردن اصولی فعالیت سیاسی در ایران سر بر می آورد با دیده تردید و سوظن به آن نگریسته شده و وجودش نوعی تهدید برای سایر افکار و سلایق قلمداد می شود.

به همین دلیل است که علاقه مندان به فعالیت های سیاسی اصولی و هدف دار در ایران؛ عطای آن را به لقایش می بخشند و ترجیح می دهند ریسک تشکیل حزب را به جان نخرند. متاسفانه این عامل در دراز مدت جامعه سیاسی ایران را با بحرانی تحت عنوان آشنای "قحط الرجالی" روبرو کرده است. و موجب شده است که دایره قدرت و مسئولیت تنها در اختیار طیف کوچکی باشد. در سال های قبل از انقلاب؛ قحط الرجالی خود را در سیستم چرخشی نخست وزیران نشان می داد که ایران مجبور بود تنها با چند وثوق الدوله و اعتمادالسلطنه سیاستش را پیش ببرد و در دوران پس از انقلاب هم اگر نگاهی به آمار کاندیداهای تایید صلاحیت شده در ادوار ابتدایی انتخابات مختلف؛ بیاندازیم متوجه می شویم که هرچند کمرنگ اما پدیده قحط الرجالی در ایران هنوز زنده است.

با این مقدمه اگر به فعالیت احزاب و تشکل های ایران به خصوص در این یک دهه اخیر مراجعه کنیم متوجه می شویم که حزب های موجود در ایران یا فقط نام هایی بر روی کاغذ هستند یا به این دلیل که فعالیت شان به مذاق اقتدارگرایان خوش نمی آید در حال حذف شدن هستند. نمونه بارز این اتفاق را می توان در حواشی به وجود آمده پس از نشست حزب اعتماد ملی دید. روزنامه افراطيون، خبر این نشست را به سبک و شیوه خود انعکاس داده است: "جمعی از ته مانده های فتنه 88 بعدازظهر دوشنبه به بهانه برگزاری همایش حزب اعتماد ملی گردهم آمدند." این خلاصه خبری بود که به عنوان خبر اول صفحه اول در این روزنامه آمده بود. در متن خبر ادعاهای واهی و تکراری ارتباط با سورس و مایکل لدنی تکرار شده بود. اما اصل سخن این نوشتار همان بخش ابتدایی خبر است. که دو سوال مهم را در ذهن ایجاد می کند.

سوال نخست آنکه اگر به گفته و نوشته این جماعت، اصلاح طلبان حاضر در این همایش ته مانده های فتنه! 88 بوده و گروه کوچک و بی اهمیتی هستند؛ پس اختصاص دادن تیتر و عكس اول روزنامه تان و این همه عصبانیت برای چیست؟ این همه هتاکی و بی حرمتی به گروهی کم اهمیت!! نشانه چیست؟ و اساسا اگر این گروه کم اهمیت است چرا برایش آسمان و ریسمان می بافید و به شرق و غرب ارتباطش می دهید؟ روزی به جورج سورس و روزی به مایکل مایکل لیدن!!

این سوالات تنها یک پاسخ دارد و آن مهم بودن گروه‌های اصلاح طلبی در ایران و میان مردم است. و این واكنش هاي خشمگين، عصبي و پر گداز، مستقیما به این نکته اذعان دارد. خودشان هم مي دانند و در خفا و گعده‌هايشان بروز مي دهند، اصلاح طلبان نه تنها، گروه اندک و باقی مانده و بی اهمیتی نیستند؛ بلکه به چندین دلیل و نشان تاثیرگذارترین جناح حال حاضر ایران محسوب می شوند. انتخابات سال 92 که حسن روحانی را به مدد حمایت رهبر اصلاحات، رئیس جمهور ایران کرد؛ عیان ترین دلیل تاثیرگذاری اصلاح طلبان بر فضای سیاسی ایران است. محبوبیت روز افزون سید محمد خاتمی به عنوان رهبر اصلاحات؛ میان مردم که با هیچ ترفندی کاهش نیافت دلیل دیگر این مدعاست که تا دانايي و تفکر دراین سرزمین وجود داشته باشد اصلاح طلبان و اصلاح‌طلبی حضور پررنگی خواهد داشت.

فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۲:۱۶
براستی تا کی تهمت وتوهین به اصلاحات و سید محبوب اصلاحات؟؟ انشاا... در انتخابات اینده اگر بیعدالتی در صلاحیتها نباشد اعتدال واصلاح پیروز است و نقش اتحاد هاشمی خاتمی وناطق با دکتر روحانی معلوم میشود (255905)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۱۱
کاملا موافقم (255925)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۴۰
حالا کو تا انتخابات بعدی کی مرده کی زنده است
اصول گراها هم خیلی از بردشون تو انتخابات 92 مطمئن بودند که دیدید چه شد.
هرکس که به ملت بهتر خدمت گزاری کند اون برنده است (255937)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۰:۲۰
تا از نظر شما خدمت چی باشه اگه منظورتون اختلاس و قانون گریزی و خالی کردن جیب مردم با شعار نوکری مردم باشه که اصولگرایان به ویژه از نوع افراطی اش همیشه پیروزند. (256100)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۵:۰۶
آقای خاتمی در قلب مردم ایران جایگاه بسیار عمیق و رفیعی دارد. (255945)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۵:۳۵
اصلاحات و این سید خندان تا کنون چه گلی به سر مردم زده است ؟ هیچ گلی
واقعا ماحصل این جنبش اصلاح طلبانه در این 18 سال چه بوده است ؟ هیچی
چرا اصلاح طلبان به کنجی نمی خزند تا مردم راه خود را دریابنند ؟ نه
اگر موسوی رئیس جمهور بود ایا فرقی می کرد ؟
خیر.موسوی فردی بود شبیه روحانی.همانطور که از روحانی کاری بر نمی آید از موسوی هم بر نمی آمد. (255951)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۶:۰۵
تو میگویی 18 سال من می گویم شماها در این 35 سال عرضه چه کاری را داشته آید ؟ شماها فقط با دلسرد کردن مردم برای تداوم اصلاحات باعث پیروزی احمدی نژادها میشوید ودر عمل برای آنهایی بازی کرده اید که ارزش پول مملکت و یا رفاه مردم را 1/4 کردند ولی خاتمی مملکتی که رونق و ثبات اقتصادی داشت با ثبات نرخ ارز و آزادی نسبی رسانه ای در حد توان قانونی دولتش تحویل داد، قتل های زنجیره ای را ریشه کن و در دنیا احترام ایرانی را بالا برد روحانی هم اینقدر که ثبات اقتصادی آورده کم نیست و مردم مثل شماها که در ت (255959)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۷:۱۵
ادعای ثبات اقتصادی در دوره ی هاشمی و خاتمی خنده دار است.اگر اندکی انصاف داشتید در می یافتید ایران در این مدتی که خودت گفتی هیچ ثبات اقتصادی نداشت و همیشه اقتصاد ما در سراشیبی سقوط قرار داشت.
قدرت خرید ملت ایران در این مدت در تمام دولتها کاهش یافته است .چه دولت خاتمی ، چه دولت هاشمی ،چه دولت احمدی نژاد و ...
مردم اگر از خاتمی راضی بودند به احمدی نژاد رای نمی دادند.اصلاحات شکست خورده است و مردم دیگر فریب این بازی را نمی خورند.دعوای موسوی و احمدی نژاد رقابت جناحی بود نه دعوا سر حق مردم.اصلاحات مرده (255987)
تارینه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۷:۴۷
احمدی جان:درود بر افکار روشن وانقلابی شما. (256009)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۹:۰۴
شریعتمداری هم مثل تو می گوید اصلاحات مرده ولی هر روز به این مرده ها تهمت ثابت نشده میزنه و اونها رو عامل تمام اتفاقات دنیا میدونه ولی در عالم واقعی این گروه مرده انقدر حامی دارند که در سال 92 در شرایطی نابرابر باز هم برنده میشوند وریس جمهور تعیین می کنند در ضمن آقای احمدی می گویند کسانی که عمل نمی کنند فقط حرف می زنند .!و برعکس در سال 84 اصلاح طلبان به تفرق آرای خودشآن باختند نه 5 میلیون رای احمدی نژاد ، اگر خورشید خاموش شود تلاش برای اصلاح امور هم خاموش میشود (256042)
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۰:۳۰
بحث بر سر اصلاح امور نیست.من هم خواهان اصلاح امور هستم.اما مهم این است این اصلاحات بر طبق چه معیاری باید صورت گیرد.وقتی مفاسد و پلشتیها بر اساس یک محتوای خاص به وجود آمده است .مطمئنا نمی توان بر اساس همان محتوا به اصلاح امور پرداخت بلکه باید محتوا را عوض کرد و انتخاب شکل ساختار قدرت در آینده را به مردم داد........... (256101)
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۰۲:۰۲
اصلاح امور باید بر اساس قانون اساسی و آنهم اجرای کامل قانون اساسی با محوریت فصل سوم قانون اساسی(حقوق ملت) صورت پذیرد...! اگر چه به قانون اساسی و قوانین عادی ایراداتی گاه عمده وارد است, ولی بیشتر مشکلات کشور ما از نقض حاکمیت قانون می باشد, نه نقص قانون...!بزرگترین اشکالی که به آقای خاتمی می توان گرفت این است که در دوران اصلاحات با وجود داشتن پشتوانه ی عظیم اجتماعی در برابر نقض قانون اساسی و بویژه فصل سوم آن به خوبی مقاومت نکرد و مدام عقب نشینی کرد و... (256204)
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۰:۱۵
آقای احمدی عزیز! اگر چه به نظرات شما اشکالات جدی وارد است و جای بحث بسیار دارد, اما فرض می کنیم که نظرات جنابعالی پیرامون اصلاحات و اصلاح طلبان صحیح باشد; لطفا از آلترناتیو های خود بگویید وما را با آلترناتیو های خود بیشتر آشنا کنید تا شاید ما هم تغییر عقیده دادیم و آلترناتیو های شما را برگزیدیم... (256098)
درود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۳:۰۵
درود بر سایت بهار که بر شعار زنده باد مخالف خاتمی پایبند است و نظرات ناجوانمردانه مخالفین را نیز منعکس می کند.
اما سایت معظم و پولدار و ثروتمند فارس تمام نظرات مخالف دیدگاهش را سانسور می کند
زنده باد مخالف (256170)
تارینه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۰۱:۱۰
علی اقامنظورت از بالا رفتن احترام ایرانیها در دنیا ؛دیدار تاریخی دیوید کامرون وتوهینهاش به ملت شریف ایران وسکوت معنا دار روحانی که نیست !!!!!!!
نمردیم و معنی عزت واحترام در دنیا رو هم فهمیدیم!!!!!!! (256196)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۰:۳۸
برو اول یخورده تاریخ بخون ببین چه گلی زده بعد برو هین این بیسواد ها زود میگن این هم مثل اون اون هم مثل این اینقدر نکن . (256105)
تمام ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۲:۳۹
درود بر سید خندان (255906)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۲:۴۶
زنده باد اصلاحات ! (255907)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۲:۵۶
رهبر اصلاحات اگر در میان مردم جایگاهی داشت از کاندیدای اصلاح طلبان حمایت می کرد. (255909)
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۲۹
برادر تو برو تو همون سایت مشرق و رجا حال و هواش بیشتر با شما سازگاره، در ضمن اگر از اصول سیاست سر درنمیاری لطفا اظهار نظر نفرمایید. (255928)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۰:۳۹
احسنت (256106)
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۳۱
در محبوب بودن رهبر اصلاحات واقعا شکی نیست، ولی این دلیل نمیشه که ما ساکت بنشینیم و هرگونه توهین و افترا رو به سید و اصلاحات تحمل کنیم، ما هم صبر و تحملی داریم. (255930)
تارینه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۷:۵۰
تمام شدن صبر وتحمل شما را در راه اندازی فتنه ۸۸ وقتی که مثل انسانهای اولیه خانه ها؛ بانکها وخیابانها وحتی سطلهای زباله را به اتش کشیدید ؛دیدیم!!! (256012)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۳۲
جانم سید......... (255931)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۳۳
بایدم از محبوبیت خاتمی بسوزید، بسوزید عزیزم جزغاله بشید که خاتمی با دست خالی و بدون هیچ قدرتی هزاران برابر شما قدرت مردمی داره. (255932)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۴۷
بهترین تصمیم زندگی سیاسی خاتمی همین تصمیم بود.با تمام احترامی که برای دکتر عارف قایلم فکر می کنم ایشان به علت شخصیت نجیب و دانشگاهیش ، توان مقابله با . . . مثل دوستان حضرتعالی را نداشت .همان طوری که خاتمی خودش هم با همه بزرگیش نتوانست در مقابل این قوم مقاومت کند و همه چیز را تحویلشان داد. (255939)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۵۶
یچیز بهت بگم آویزه ی گوشت کن . یکسال قبل از نامزدی روحانی این بحث را روزنامه ی شرق مطرح کرد!!دومین چیزی که میخوام بهت بگم خیلی از طرفداران اصلاح طلب عارف را گزینه ی قاطع قوی در مقابل اصولگراها نمیدیدند. راستی اگر مردم به خاتمی و هاشمی علاقه نداشتند چرا به روحانی رای دادند.؟؟؟ایشان خودش هم گفته بود که کسانی که مدیریت خاتمی . هاشمی را میخواهند بمن رای بدهند!!دیدی چقدر ادعای تو پوچه دیدی چقدر تحلیلت آبکیه (255941)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۱:۰۵
آقا رضا با شما موافقم واسه این که این دعواهها تموم بشه بیاید شما اصولگراها یک نفر معرفی کنید و اصلاح طلبان هم یک نفر معرفی کنند تا مردم رای بدن و معلوم بشه مردم یا ملت عزیزو انقلابی با کدوم طیف هستند. (256120)
درود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۳:۰۸
فکر می کنید دیدگاه روحانی دیدگاه اصلاح طلبی نیست؟
با این حرف ها کمی از غم شکست خفت بارتونو می خواهید بکاهید.
اگر اصلاح طلب نیست پس چرا این همه سوال و استیضاح و دلواپسی؟!!!
حقتون همون شعار احمدی نژاده
اب بریزید......... (256171)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۳:۰۴
اقتدار گرایان تحمل چیزی جز خود و طرفداران اندکشان را ندارند و بعلت آنکه قدرت در دستشان هست دوست دارند که قانون هم باب میلشان باشد وبه همین دلیل قانون را به دلخواه تفسیر و مورد عمل قرار می دهند بدون آنکه هیچ ارزشی برای اکثریت قریب به اتفاق جامعه قائل باشند . (255911)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۳:۰۷
کج فهمی قدرت طلبان ریشه در خودخواهی و عصبیت آنها دارد در حالیکه صبر و متانت سید خندان موجب آزار آنها و جذب قلوب اکثریت ملت گردیده است که درود خدا بر او باد . (255912)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۳:۱۲
خطاب به حاج عزت اون رسانه ای که شما ریسشی پولش ازمالیات امثال ماست قرار نیست اگه تو از کسی خوشت نیومد اون وضع نو تلویزیون با ابروی اشخاص بازی کنی تو بیست و سی دیشب واقعا وقاحت رو با عرش رسوندند شما که میگی ته مونده و مهره سوخته وسایر القاب پس چرا اینطور یه نشست ساده براتون مهمه جیلیز ویلیز رسانه رو دیدیم اقا بس کنید نکنید این کارارو نزارید تندروها پرو بال بگیرند با این کاراتون مگه داعش از کجا پیدا شدند از فضا که نیومدند در شرایطی که کشور نیاز به ارامش داره (255914)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۵:۰۵
صدا وسیما یعنی جام جناح بین (255944)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۳:۳۶
إصلاح طلبان بايد خدا را شاكر باشند كه دشمنان أنان را از بين اين أفراد قرار داده است وأينان غافلند از اين كه : چراغي را كه أيزد برفروزد. هر ان كس پف كند ريشش بسوزد (255919)
hamain-draref.blogfa.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۳:۵۰
دیشب که بیست وسی تصویر سید محمد رو شطرنجی نشون داد خیلی خوشحال شدم چون فهمیدم اونقد از گرایی تصویر سید خندان هراس دارند که حتی حاظر نیستند نشون بدن...
اصلاحات زنده است (255920)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۵:۰۴
واقعا اصلاحات زنده است و بیش از سی میلیون طرفدار دارد. (255943)
نگین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۳۴
اصلاح طلبان ظاهرا خیانت به نظام و کشور را در فتنه 88 فراموش کرده اند اول باید محاکمه شوند و بعدا بتوانند وارد فضای سیاسی شود. حالا هم میخواهند با مصادره کردن رای دکتر روحانی به نفع خود اهداف شکست خورده خود را که نتوانستند در سال 88 عملی کنند الان پیاده سازی کنند این را بدانید مردم به اعتدال رای داده اند نه جریان دیگر و هرجریانی که مشی اعتدال نداشته باشد (ازجمله اصلاح طلبی) نباید خود را صاحب حق بداند.بله (255933)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۰:۴۳
عمو خیانت هزاران میلیارد دزدی و اختلاس، به بیشرفی کشاندن خیلی ها رو هتاکی و بی اخلاقی ، دزد کردن خیلی ها ، بی ناموس کردن خیلی ها که الان داری میبینی رو چی میگی ، اصلی اصولگرا!!!!! (256109)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۰۷:۳۶
شما اگه به وقایع 88 نگاه کنی متوجه می شوی که بزرگ ترین خیانت را شما به ایران کرده ای بله این چنین است نگین جان!!!!!! (256222)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۴:۴۴
بدانند که اگر در انتخابات 92 شرکت کردم فقط بخاطر پیام سید اصلاحات (255938)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۵:۰۲
مرد بزرگ اصلاحات تو رو خدا دست از فعالیت های خود دست بر ندار (255942)
صادق محکوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۵:۱۷
خاتمی:سیاستمدار و اندیشمند و متفکری که گرداگردش اندیشمندان و ومتفکران-این جانهای تشنه معرفت و دانایی-حلقه زدندتا نور گیرند و قرار و آرامش.قرار و آرامشی که نسخه درمانی برای بشریت سرگردان و بی قرار امروز باشند.
او شخصیتی است که هنوز خودش مظلوم و پیامش مهجور است (255947)
جانباز 50درصد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۵:۲۶
اینان 10 سال هست که به شعور مردم توهین میکنند خودشان ناآرامی برپامیکنندو میگذارند گردن اصلاح طلبان ما دیدیم از نیروهای خودشان اموال عمومی رو تخریب میکردندو میگفتند اصلاح طلبان هستند فیلم و عکسشان موجوده (255949)
حمیده ازاردکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۱۹:۲۲
نیم دقیقه فقط توبی بی سی حرف زدا ببین چه رایی واسه روحانی جمع کرد .اخه فدایی داری توسید (256053)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۱:۰۲
کلا ملتی هستیم که اجازه تعقل را به خودمان نمیدهیم یادم هست بعد از رفتن خاتمی و آمدن احمدی‌نژاد چقدر به این سید محمد خاتمی بی احترامی شد و تهمت های ناروا زده شد در حالیکه بهترین دولت بعد از انقلاب اسلامی در ایران مربوط به اصلاحات بود ولی خدا جای حق نشسته با این همه هجمه ناحق علیه این مرد محبوب هر روز عزیزتر میشه کاش ما ایرانیها به خودمان بیایم..... (256118)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۴ ۲۳:۰۲
بدانید اصلاحات مرده است زیرا آمریکا مرده است زیرا صهیونیزم مرده است بدانید اسلام پیروز است وآمریکا نابود است حالا شما هرچه دوست دارید منفی دهید زیرا با همین منفی افکار تان شناسایی می شود (256168)
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۰۱:۳۱
حوری حرف میزنی که انگار نعوذبالله آیه داری نازل میکنی
خیلی خوابی خیلی (256201)
عبدالحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۰۲:۴۶
چو دلارام میزند شمشیر / سر ببازیم و رخ نگردانیم
دوستان در هوای صحبت یار / زرفشانند و ما سر افشانیم
هر گلی نو که در جهان آید / ما به عشقش هزار دستانیم
تنگ چشمان نظر به میوه کنند / ما تماکنان بستانیم
تو به سیمای شخص مینگری /ما در آثارصنع حیرانیم
هر چه گفتیم جز حکایت دوست /در همه عمر از آن پشیمانیم
تقدیم به انسان و انسانیت آدمی ! چرا که عالم ( دانشمند) بی صفت آدمی یعنی زرشک !! (256211)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۰۷:۳۲
از خواب بیدار شو تا ببینی اصلاحات زنده است از آمریکا و صهیونیزم حمایت نمی کنیم از خاتمی عزیز حمایت می کنیم!!!!! (256220)
آرين
Tajikistan
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۰۷:۳۳
سيد بزرگوار ، هركجاي دنيا باشم افتخار ميكنم هموطن شما هستم . هميشه نام شما را با افتخار ميگم، خداوند سايه اين عزيز ملت رو مستدام كنه انشاا... داعشي هاي وطني رو هم خداوند رسواكرده و هر روز چهره منافقشون داره بيشتر نمايان ميشه. سيد بزرگوار خداوند با راستگويان است. خوشبختانه هشت سال زمامداري معجزه قرن آقايان تنها فايده اي كه داشت اين بود كه نقابهاي بسياري رو كنار زد. و مكرو و مكرا... و ا... خيرالماكرين. (256221)