به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۳۲
 
۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۵۳۳۴۹
جام جهانی واليبال 2014 - ايران 3 آمريكا 2

پس از ايتاليا، قهرمان لیگ جهانی را هم برديم

گروه ورزشي: تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر آمریکا، قهرمان لیگ جهانی 2014 پیروز شد.
پس از ايتاليا، قهرمان لیگ جهانی را هم برديم
به گزارش فارس، تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را امروز در شهر کراکوف برگزار کردند که این دیدار با نتیجه 3 بر 2 ( 25 - 23، 25 - 19، 19 - 25، 18 - 25، 17 - 15) به سود ایران خاتمه پیدا کرد. شاگردان کواچ بازی را با ترکیب معروف، ظریف، قائمی، غلامی، غفور و میرزاجانپور آغاز کردند. این نتیجه در حالی رقم خورد که ایران در بازی نخست خود با نتیجه سه بر یک از سد ایتالیا گذشت و آمریکا هم در دیداری نزدیک با حساب 3 بر 2 بلژیک را شکست داد.

با این نتیجه شاگردان کواچ جمع امتیازهای خود را به عدد 5 رساندند و یانکی‌ها 3 امتیازی شدند؛ به این ترتیب تیم ایران پیش از برگزاری دیدار سایر همگروه‌هایش موقتاً به صدرجدول گروه چهارم مسابقات قهرمانی جهان می‌رود.

تیم‌های ملی مردان ایران و آمریکا پیش از این در 5 دیدار رسمی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که 4 پیروزی سهم شاگردان اسپرو و یک پیروزی سهم ایران بود. آخرین رویارویی دو تیم نیز در نیمه‌نهایی لیگ جهانی 2014 بود که آمریکا با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید و در مصاف امروز شاگردان کواچ در اندیشه پیروزی و انتقام‌گیری از یانکی‌‌ها بودند. این دو تیم چندی پیش در یک تورنمنت دوستانه به میزبانی آمریکا 4 بار برابر هم قرار گرفتند که در مسابقات آمریکا سه بار و شاگردان کواچ یک بار به پیروزی رسیدند.

تیم ملی والیبال آمریکا سابقه حضور در 14 دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان را در پرونده کاری خود دارد که عنوان قهرمانی در مسابقات سال 1986 فرانسه و مدال برنز رقابت‌های سال 1994 یونان بهترین عنوان‌های کسب شده این تیم است. تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان با تیم‌های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک در گروه چهارم همگروه است. تیم ملی والیبال ایران فردا استراحت خواهد کرد و روز پنج‌شنبه از ساعت 19 در سومین مسابقه خود برابر فرانسه قرار می‌گیرد.

دور مقدماتی این رقابت ها به مدت 9 روز در چهار شهر لهستان پیگیری می شود که 24 تیم شرکت کننده در چهار گروه 6 تیمی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در پایان دور مقدماتی از هر گروه چهار تیم برتر به مرحله دوم صعود می کنند.

تیم های شرکت کننده پس از پایان دور مقدماتی دو روز استراحت خواهند کرد و رقابت های مرحله دوم قهرمانی جهان از چهارشنبه، 19 شهریور در دو گروه E و F پیگیری خواهد شد که به مدت شش روز ادامه خواهد داشت. در این مرحله هشت تیم برتر گروه های اول و چهارم گروه E و هشت تیم برتر دو گروه دوم و سوم گروه F را تشکیل می دهند. در این مرحله تیم‌هایی که در مرحله نخست با یکدیگر بازی داشتند، نتیجه همان بازی برایشان محسوب می‌شود. بنابر این تیم های صعود کننده در این مرحله تنها چهار بازی خواهند داشت.

در پایان مرحله دوم از هر گروه سه تیم برتر به مرحله سوم صعود می کنند تا شش تیم برتر این رقابت را مشخص کنند. این شش تیم نیز مسابقات خود را در دو گروه G و H پیگیری می کنند. تیم‌های اول و دوم هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود می کنند و تیم های سوم دو گروه نیز برای مقام های پنجم و ششم جهان با یکدیگر در مرحله نیمه نهایی مسابقه می دهند. تیم‌های اول و دوم گروه های G و H در مرحله نیمه نهایی به صورت ضربدری با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا تیم های پیروز این مرحله به دیدار نهایی و تیم‌های بازنده به دیدار رده بندی صعود کنند.

داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۴۱
بچه ها مچکریم. (249746)
بسطام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۴۲
بسطام برد تیم والیبال ایران را به همه ایرانیان وخانواده های بازیکنان این تیم محبوب تبریک می گوید (249747)
ملی
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۴۴
عالی بود ، آمریکا واقعا تیم قوی ای هست ، برد این بازی واقعا ارزشمنده (249748)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۵۲
وزیر ورزش بعد از شنیدن این صحبتها گفت:« از کجا پول بدهم؟ از کجا بیاورم؟ خزانه خالی است. بروید ببنید هر چه بود برای شما!» این صحبتهای وزیر، واکنش کشتی گیران را به همراه داشت.
امید نوروزی، قهرمان شیرازی المپیک به نمایندگی از کشتی گیران صحبتهای جالبی خطاب به وزیر ورزش انجام داد. نوروزی گفت:« نمی توانی کار کنی برای چه آمده ای؟ شما که می توانید ظرف یک ساعت، 30 میلیارد برای استقلال و پرسپولیس جور کنید چطور نمی توانید بدهی کشتی گیران را بدهید؟» (249753)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۵۳
حمله کلامی امید نوروزی به وزیر ورزش با واکنش گودرزی روبرو شد. وزیر که حسابی عصبانی شده بود گفت:« دوست ندارم کسی وظایفم را به من گوشزد کند. اصلا تو کی هستی که اینطور حرف می زنی؟» اما جواب نوروزی:« من امید نوروزی هستم، قهرمان المپیک. اینجا دانشگاه نیست، اینجا ورزش است. اگر نمی توانستید کار کنید چرا آمدید؟» وزیر بعد از صحبتهای نوروزی با ناراحتی تمرین کشتی گیران را ترک کرد تا سری به وزنه بردارها بزند! (249755)
بسطام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۵۴
ایرانی همیشه سربلند است وتیم والیبال قهرمان جهان است . (249756)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۵۶
دستشون درد نکنه گل کاشتن (249758)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۸:۵۹
به اميد قهرمانى ، روحانى مچكريم (249759)
حمید رضا
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۹:۰۸
شما فوق العاده اید. همه شما ها رو از صمیم قلب دوست دارم زنده باشین (249764)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۹:۰۹
جانمی..در والیبال داریم همه تیم ها را 66666666666 تایی میکنیم. بچه های مچکریم (249765)
فرداد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۹:۱۸
امریکا از اینکه ایران را برای مسابقات تدارکاتی انتخاب کرده بود نشان میدهد کاملا حساب شده این انتخاب را کرده بودند انها میدانستند تیم ایران از هر لحاظ کامل است (249772)
فروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۹:۲۷
افرین به این میگن یه تیم درست و حسابی بقیه یاد بگیرن یعنی فوتبال و بسکیتبال و ٠٠٠ (249774)
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۹:۳۴
بچه ها مچکریم...
خسته نباشید (249776)
صوفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۱۹:۴۰
ضمن تبریک این پیروزیهای بزرگ والیبال ایران به ملت عزیز و آسمانخراش های
غیرتمند ایران زمین ؛

فوتبال 2014 ایران با آن همه هزینه های کلانی که شده بود حتی نسبت به 1998 (16سال پیش) در وضعیت بسیار بدتری قرار گرفت

آیا بهتر نیست بجای هزینه کردن برای فوتبالی که ((پس رفت)) میکند برای ورزش های مدال آور سرمایه گذاری کنیم؟ (249779)
درود
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۲۰:۴۱
درود درود (249798)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۲۱:۵۰
اگربچه ها قهرمان شدند تورو خدا 11تا سکه رو حتما بدید بالاخره قهرمانی جهان یه کمی ازچهارمی لیگ جهنی بهتره البته به فوتبال که نمیرسه اون یه چیزدیکه س مثل سو ... (249819)
محبوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۲۲:۱۴
زنده باد ایــــــــــــــــــــــــــران . ایول به بچه ها (249827)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۲۲:۳۲
دوستان لیبرال از اینکه آمریکا رو بردیم ناراحت نباشند امریکایی ها بخاطر اینطور چیزا ممکنه تحریم کنن باز (249833)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۲۲:۵۷
ای کاش پول فوتبال و کیروش صرف زیر ساختهای ورزشهای دیگه میشد

ما در فوتبال حتی در غرب آسیا هم حرفی برای گفتن نداریم چه برسد آسیایی و جهانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (249843)
ارنستو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۲۳:۲۲
مشت محکمی به دهان ابرقدرت ها و استکبار جهانی زدیم :) (249850)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ۲۳:۳۷
فقط ایول! دمتون گرم! (249856)