به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۳۰ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۷۵۰۳۹
حامی انتخاباتی هیلاری کلینتون کیست؟

معامله بزرگ میلیاردر حامی کلینتون با ایران

تحقیقات تازه نشریه "نیوزویک ویک" نشان داده که این میلیاردر یهودی در سال‌های گذشته تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران را نقض کرده است؛ موضوعی که می‌تواند برای کارزار "هیلاری کلینتون" خطرناک باشد.
معامله بزرگ میلیاردر حامی کلینتون با ایران
گروه سیاسی: "ویکتور پینچوک" میلیاردر اوکراینی و داماد "لئونید کوچما" رییس‌جمهوری پیشین اوکراین و یکی از حامیان پروشنکو بوده و اکنون نیز از نامزدی "هیلاری کلینتون" حمایت کرده است. تحقیقات تازه نشریه "نیوزویک ویک" نشان داده که این میلیاردر یهودی در سال‌های گذشته تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران را نقض کرده است؛ موضوعی که می‌تواند برای کارزار "هیلاری کلینتون" خطرناک باشد.

نشریه "نیوزویک" با اشاره به جزئیات ارتباط تجاری این میلیاردر اوکراینی حامی کلینتون با ایران می‌نویسد:"در حالی که دشمنان کلینتون درصدد بی‌اعتبار‌کردن وی برای جلوگیری از احتمال دستیابی او به کرسی ریاست جمهوری و راهیابی به کاخ سفید هستند نتایج بررسی‌های تازه نشان می‌دهد که "ویکتور پونجوک" 54 ساله که علاوه بر حمایت از هیلاری کلینتون از حامیان مالی بنیاد "تونی بلر" نخست‌وزیر پیشین بریتانیا نیز می‌باشد با ایران روابط بازرگانی داشته است. او که چهارمین فرد ثروتمند اوکراین صاحب یک شرکت بزرگ قبرسی تولید کننده لوله های بدون درز است که برای استفاده در بخش صنعت نفت و گاز کاربرد دارند. اسناد بدست آمده توسط نیوزویک نشان می‌دهند که این شرکت در فاصله سال‌های 2011 و 2012 میلادی قطعات مورد نیاز برای ساخت راه‌آهن و وسایل مورد استفاده برای صنعت نفت و گاز را از طریق بخش کشتیرانی به دست ایران رسانده است."

نیوزویک اشاره کرده که یکی از کشتی‌ها حامل لوله‌های بدون درز به ارزش 1.8 میلیون دلار در مه سال 2012 میلادی بوده که مقصد آن شهری در نزدیکی دریاچه خزر بوده است. این در حالیست که دولت امریکا بخش نفت و گاز ایران را تحریم کرده و طبق آن هر شخصیت حقیقی و حقوقی‌ای که در زمینه قانون را نقض کند متخلف قلمداد می‌شود.

نیوزویک در پایان به روابط نزدیک این میلیاردر اوکراینی با خانواده بیل کلینتون اشاره کرده و می‌نویسد: "او یکی از کلکسیون‌داران معروف آثار هنری نیز می‌باشد. او یکی از دوستان نزدیک "بیل کلینتون" رییس‌جمهوری پیشین امریکا است و صاحب خانواده‌ای به ارزش 80 میلیون یورو در لندن می‌باشد. وی در سال 2010 میلادی از "بیل" برای شرکت در پنجاهمین سالگرد جشن تولدش در فرانسه دعوت کرد. او خود در جشن تولد شصت و پنج سالگی بیل کلینتون در سال 2011 شرکت کرده بود.
مرجع : خرداد