به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۷۶۹۸۴
ضدفوتبال نیستم، ضدفسادم

وزیر ورزش: شدیم کارگر کی‌روش و او کارفرما!

گروه ورزشی: وزیر ورزش و جوانان می‌گوید اگر از انتقادات استقبال نکنیم جزو افراد لمپن و فرصت‌طلب خواهیم بود. مگر ما در دوره‌های پیشین جام جهانی نیز دو باخت و یک مساوی نیاورده بودیم؟ یک فرد بیگانه مربیان و بازیکنان ما را تحقیر می‌کند. ما کارفرما هستیم و او کارگر ما است اما همه چیز برعکس شده، انگار ما کارگر او هستیم و او کارفرما.
وزیر ورزش: شدیم کارگر کی‌روش و او کارفرما!
به گزارش ایسنا، وزیر ورزش و جوانان در جمع شماری از پیشکسوتان فوتبال با انتقاد از وضعیت کنونی فوتبال ایران اظهار کرد: من نه تنها از انتقادات و مطالب مطرح شده در جلسات پیشکسوتان حمایت می‌کنم بلکه از آن استقبال نیز می‌کنم زیرا اگر از مطالب گفته شده استقبال نکنیم، ما هم جزو افراد لمپن و فرصت‌طلب به شمار می‌آییم.

او اضافه کرد: من افتخار می‌کنم در جمعی حضور دارم که در دوران کودکی و نوجوانی دوست داشتم بسیاری از آن‌ها را از نزدیک ببینم. بزرگانی چون حسن حبیبی که به ما درس اخلاق دادند و یا بزرگان دیگری چون جعفر کاشانی و آقای حاج رضایی که هرگاه صحبتی را مطرح می‌کند من با تمام وجود آن را گوش می‌دهم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: من گاهی جمله‌ای را در مذمت و یا مدح شرایط موجود می‌گویم و شاید همان یک جمله برای افراد عاقل کافی باشد. نمی‌دانم در گذشته چنین جلساتی با حضور پیشکسوتان برگزار می‌شده یا خیر گفت: افتخار دارم که در جمع معلمان، درس پس می‌دهم. اگر وضعیت فوتبال ما در حال حاضر نامناسب است این شرایط تنها به امروز بازنمی‌گردد بلکه مربوط به یک روند تاریخی است که با عوامل متعددی سبب شده که وضعیت کنونی فوتبال ایران به اینجا برسد.

گودرزی خاطرنشان کرد: زمانی که بحث نارسایی‌ها مطرح می‌شود، ذهن‌ها به سوی عوامل مدیریتی می‌رود ولی نباید فراموش کنیم که عوامل دیگر هم در نارسایی‌ها موثر هستند. شرایطی چون حرفه‌ای گری پول محوری برد به هر قیمت، رسانه‌های زرد، می‌توانند سبب به وجود آمدن نارسایی‌ها شود.

گودرزی در ادامه به استفاده از کلمه لمپن نیز اشاره کرد و گفت: البته این کلمه عبارتی مارکسیستی است و به افرادی گفته می‌شود که جایگاه طبقاتی ندارند و یا به قول ما ایرانی‌ها عضو حزب باد هستند. این افراد در همه شرایط در وضعیتی قرار دارند که به نفع آن‌ها است.

او با بیان اینکه من مدیریت فوتبال را تماما محکوم نمی‌کنم گفت:‌ مطمئنا وقتی دو فرد قوی به یکدیگر برمی‌خورند، یکدیگر را حذف خواهند کرد و این همان چیزی است که دبیرکل فدراسیون فوتبال به آن اشاره کرد و این امر یعنی حذف قوی‌ها به معنای رشد ویروس‌ها است. این شرایطی است که همه ما وارث آن هستیم و مطمئنا در یک بازه زمانی کوتاه رخ نداده است.

وزیر ورزش و جوانان به دخالت دولت برای رفع کردن نارسایی‌ها اشاره کرد و گفت: گاهی برخی هیچ حقی را برای حضور حاکمیت جهت رفع کردن نارسایی‌ها قائل نیستند. مطمئنا اگر دولت به عنوان نماینده مردم و حاکمیت برای رفع نارسایی‌ها دخالت نکند، رشد این ویروس‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند و کسی هم مانند آقای اسدی (دبیرکل فدراسیون فوتبال) به آن وارد می‌شود در آن حذف و یا دفع می‌شود. آن چیزی که برای فوتبال طراحی شده برای این ورزش مناسب نبوده و نتیجه‌اش چیزی است که شاهد آن هستیم. متاسفانه در این میان گاهی برخی از افراد وضعیت فعلی را به دخالت دولت و نهادهای قانونی ترجیح می‌دهند.

گودرزی تصریح کرد: اینکه برخی وضعیت فعلی و یا گاها فسادآمیز را به دخالت دولت و وزارت و نهادهای قانونی ترجیح می‌دهند به این معناست که برخی گویی دولت را یک مجموعه بیرونی و نامحرم می‌دانند. انگار که باید منتظر باشیم تا نهادهای بیرونی برای ما تصمیم بگیرند ولی فراموش نکنیم این نهادهای بیرونی رای ما را می‌خواهند و در این میان یک رای ایران نیز برای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. او با تاکید بر اصلاح ساختارها گفت: در ابتدا باید ساختارها اصلاح شود و پس از آن شاهد اصلاح شرایط مدیریتی باشیم. مطمئنا اگر ساختارها اصلاح شود، مدیریت مقبول و مشروع فعالیت خود را دنبال می‌کند.

گودرزی انتقادی را در مورد شفاف‌سازی وضعیت مالی فدراسیون‌ها نیز مطرح کرد و گفت: من بیش از یک سال است که از فدراسیون‌ها مختلف از جمله فدراسیون فوتبال خواستار یک گزارش مالی شفاف شده‌ام ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است. ما نمی‌خواهیم کار را به نهادهایی چون دادگاه بکشانیم. ما به دنبال حساب‌کشی نیستیم بلکه می‌خواهیم در یک محیط سالم شاهد شفافیت مالی باشیم. وقتی که شرایط به صورت صحیح و با صحت کامل اداره شود آنگاه همه چیز در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به نقش مربیان در فوتبال نیز اشاره کرد و گفت: نقش مربیان نیز در این میان بسیار حائز اهمیت است. بخش دیگری نیز مربوط به فعالیت ورزشکاران می‌شود. متاسفانه شمار زیادی از ورزشکاران پیش از ورود به مرحله حرفه‌ای مودب و بدون مشکل هستند اما وقتی به عرصه حرفه‌ای ورود پیدا می‌کنند، ورق ناگهان بازمی‌گردد.

او در ادامه صحبت‌های خود نسبت به مطالبی که توسط برخی در طی ماه‌های اخیر مطرح شده انتقاداتی را مطرح کرد و گفت: مربیان و مردم ما از اینکه توسط بیگانه تحقیر شوند رنج می‌برند. ما کارفرما هستیم و او کارگر. اما گویا شرایط در این میان برعکس شده است و ما هستیم که گرفتار شده‌ایم. من به عنوان محمود گودرزی پس از جام جهانی به رسانه‌ها گفتم که حاصل کار ما در عرصه فوتبال نسبت به جام جهانی 1978 و پس از آن چه تغییری کرده است (این صحبت گودرزی با تشویق ممتد حاضران در جلسه همراه شد).

گودرزی خاطرنشان کرد: مگر ما در دوره‌های پیشین جام جهانی نیز دو باخت و یک مساوی نیاورده بودیم؟ من حق دارم به عنوان یک شهروند این سوال را مطرح کنم و بگویم این شرایط چه برتری را نسبت به قبل داشته است؟ وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود رو به ابراهیم آشتیانی کرد و گفت: آقای آشتیانی شما به عنوان استاد من بگویید که شرایط ما در جام جهانی نسبت به دوره‌های قبل چه تفاوتی داشته است؟ مگر جز این نبوده که ما دو باخت یک تساوی داده‌ایم.

ابراهیم آشتیانی هم خطاب به وزیر گفت: نکته قابل تامل این است که ما 6 پله هم در رنکینگ فیفا پایین آمده‌ایم. گودرزی در ادامه اظهار کرد: البته در جمع کنونی ما افرادی بودند که از این تحقیرکنندگان دفاع کردند. من از آقای حاج رضایی گله دارم که چرا از آن شرایط حمایت کردند. در این هنگام حاج رضایی خطاب به وزیر گفت: البته صحبت من محکوم کردن فضای لمپنیزم در فوتبال بود.

وزیر در ادامه گفت: ما هیچ گاه نباید از ترس مرگ خودکشی کنیم. گاهی شاهد لمپنیزم وارداتی در فوتبال نیز هستیم فرد همان فرد است با این تفاوت که یکی مانند من یقه‌اش به این شکل است و فرد دیگری یقه‌اش را باز می‌گذارد و یا کروات می‌زند. متاسفانه فوتبال ما با این شرایط به قهقرا می‌رود و باید تلاش کنیم آن را به مسیر مناسبی بازگردانیم و اگر این اتفاق نیفتد باید انتظار بدتر را نیز داشته باشیم.

او خطاب به حاضران در جمع گفت: البته از بدشانسی من آقای سجادی با چند رای کمتر نتوانستند به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شوند و متاسفانه در حال حاضر من اینجا نشسته‌ام. کاش آقای سجادی در حال حاضر به جای من نشسته بود.

گودرزی به آنچه که برخی نسبت به او مبنی بر ضد فوتبال بودن مطرح می‌کنند نیز اشاره کرد و گفت: من بسیار شنیده‌ام که به من انگ ضد فوتبال می‌زنند و می‌گویند "وزیر ضد فوتبال، اعدام باید گردد!" حتی قرار شده در فضای مجازی و استادیوم، امروز علیه من شعار داده شود اما من می‌گویم وزیر، ضد فساد است. (این صحبت وزیر ورزش و جوانان با صلواتی از سوی حاضران در جمع مورد حمایت قرار گرفت.)

وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: مطمئن باشید هرجا حجم وسیعی از پول جمع شود مزه شیرین در آنجا حضور دارند و این مگس‌ها هستند که دور آن شیرینی جمع می‌شوند و بعد از آن افراد شایسته حذف خواهند شد.

گودرزی در ادامه درخواستی را از دبیرکل فدراسیون فوتبال و مدیر صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان مطرح کرد و گفت: امیدوارم به زودی شاهد تشکیل باشگاه پیشکسوتان باشیم که محفلی برای گرد هم آمدن پیشکسوتان فوتبال باشد تا بتوانیم در آنجا از این پیشکسوتان حداکثر استفاده را ببرند. همچنین می‌خواهم در استادیوم‌ها جایگاه ویژه‌ای برای پیشکسوتان در نظر گرفته شود و یک کارت ویژه نیز برای آن‌ها صادر گردد که هیچ نگهبانی جرات اسائه ادب و یا گفتن این جمله که من این پیشکسوتان را نمی‌شناسم را نداشته باشد. باید شان و منزلت پیشکسوتان حفظ شود.

او اضافه کرد: این وظیفه ماست که از پیشکسوتان حمایت کنیم. البته در این میان برخی از رسانه‌ها نیز به پیشکسوتان و بزرگان فوتبال ارج نمی‌نهند. من این درخواست را دارم که باز هم جلسات دیگری از این دست را برگزار کنیم تا راهکاری برای تغییر در فوتبال را به دست آوریم. گودرزی در پایان تصریح کرد: البته مطمئن باشید این قبیل اقدامات با مقاومت‌هایی روبه‌رو خواهد شد زیرا منافع برخی در این میان به خطر خواهد افتاد.

در این نشست پیشکسوتانی مانند هادی نراقی، مجید جلالی، منصور ابراهیم‌زاده، عزیز محمدی، امیر حاج‌رضایی، ناصر ابراهیمی، حسین ضیایی، نادر و ناصر فریادشیران، محمد فنایی، جلال چراغپور، ناصر شفق، جعفر کاشانی، محمود یاوری، فرهاد پورغلامی، محمد پنجعلی، صادق درودگر، علیرضا اسدی، مهدی دادرس، فرامرز ظلی، نادر لطیفی و مجید صالح و... حضور داشتند.

محمد
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۱۸:۴۷
فدراسیون فوتبال باید کیروش را اخراج کرده و یک مربی خارجی درجه یک بیاورد که از نظر فنی هم سطح کیروش بوده ولی به اندازه او دلبسته فوتبال دفاعی و همراه با ترس نباشد به اندازه او تکبر نداشته باشد و ضمناتمایل داشته باشد دانسته هایش را به مربیان جوان وطنی انتقال دهد. (302788)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۳:۰۰
کی روش یک کار مهم کرد و آن برخورد با بازیکن سالاری بود که البته با میدان دادن به حقیقی که حتی یک پنالتی و ضربه خطرناک را نتوانست بگیرد به ضرر تیم شد، حمایت او و فدراسیون از پولادی قانون شکن هم خطا بود که از قضا همین بازیکن در بازی عراق به ایران ضربه زد، کی روش با توجه به مدتی که در تیم بود و پولی که میگیرد نتایج خوبی نگرفته و فوتبال سرتاسر دفاعی و اتوبوسی با آرژانتین و نیجریه و حذف توسط عراق جنگ زده حاصل کار او و کفاشیان ضعیف تر از او بود، ولی گودرزی هم کارنامه قابل دفاعی در وزارت ندارد. (302829)
حمدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۳:۳۲
بنده فوتبالی نیستم اما به نظر شما 2ساعت مونده به بازی و اونهم بازیی در کشوری دیگر , اگر کادر فنی و افراد تیم بدنبال مغازه ای برای چاپ اسم بازیکنان و شماره آنها بروی پیراهنهای ارسالی از تهران باشند!! مربی نباید کل مجموعه ورزشی ما را مسخره کند؟؟ به نظر شما با این وضعیت تغییر مربی فایده ای دارد؟ (302832)
وزور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۱۸:۵۶
اقای وزیر همه غلام زر خرید نیستند (302789)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۱۸:۵۸
کی روش مربیه خوبیه... اما مبلغش زیاده... (302791)
کارلوس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۱۹:۲۴
اگه کفاشیان ازفدراسیون کنارگذاشته بشه فوتبال ماسامان میگیره (302798)
کاوه
United States
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۱۹:۳۸
واقعا من موندم به خاطر باخت به آرژانتین کیروش رو گذاشتیم رو سرمون حلوا حلوا میکنیم حالا اگه مساوی کرده بودیم فک کنم میذاشتیم که ... (302801)
رازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۴:۰۲
نه!
به خاطر باخت به تیمای درپیت عرب بایستی کسانی مثل مربیان ایرانی را حلوا حلوا کنیم. (302852)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۱۹:۵۲
شما هم که عاشق اظهار نظرهای مخالف کیروش!!! بخاطر این کارتون و عدم احترام به رای اکثریت بازدید کننده هاتونم کم میشه! (302802)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۰:۰۴
شما ماموریت دارید فو تبال کشور رو از بین ببرید شما اصلا فرق بین توپ فوتبال و والیبال رو تشخیص نمیدین کیروش از شما امکانات میخواد که تمام دنیا در اختیار مربیان خودشون قرار میدن چون شما عادت به قانون گریزی دارید تحمل مربی همچون کیروش رو ندارید هشتادو پنج درصد مردم از کارهای شما انتقاد دارند بنحوی از کیروش راضیند شما که دم از پیشکسوت میزنید چرا خادم که در ورزش کشتی بود همه کاره فوتبال کردید (302804)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۰:۰۴
تنها وزیر مورد علاقه مجلس !!! (302805)
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۰:۱۱
این فوتبال سراسر فساد و تباهی است. (302807)
البرز
United States
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۰:۱۷
کارگر؟ خوب شد که نگفت عمله. آقای وزیر مودب! انگار ایرانی چه گلی به سر ایرانی زده که این به اصطلاح بیگانه نزده. قربون این هم میهن دوستی ملت همیشه در صحنه! (302808)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۰:۲۶
من طرفدار کی روش نبودم و نیستم اصلا و برایم فرقی ندارد در ایران بماند و یا برود. اما آنچه ملم است اینه که گودرزی پاشنه آشیل هیئت وزیران دولت آقای روحانی است. ایشان تجربه و درایت لازم برای این پست را نداره. چند واحد درس خونده و چند واحد در یک دانشکده کوچیک درس داده و نهایت هم مدیریت اون دانشکده را داشته. مدیریت یک دانشکده کوچیک کجا و مدیریت بر ورزش کشور کجا؟؟ تا ایشون وزیره..کار ورزش کشور گیره. (302809)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۱:۲۰
از آقای روحانی خواهش میکنیم برای پیشبرد اهداف ورزشی که جوونها را از یکاری و اعتیاد دور میکنه وزیر ورزش کار آمدی را جانشین این آقا بکنند. ایشون هیچ کاری بلد نیست. این اقا حتی ضعیف تر از وزر ورزش دولت محمو هستش. (302839)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۰:۳۳
با دکتر گودرزی کاملا موافقم کیروش کاپیتولاسیون فوتبال ما شده!
دستمزدکلان راننده خرج روزانه هتل و...!!
مگر نمیشه ب جوانانی مثل کریمی مجیدی مهدوی کیا هاشمیان و علی منصور اعتماد کرد؟ (302810)
محمود بینظیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۲:۰۷
جنگ قدرته . مگه فدراسیون فوتبال نباید استقلال داشته باشه.علت سنگ اندازی اقای وزیر چیه؟ هر چند به من چه؟ همون جنگ قدرته!. (302816)
میرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۲:۲۷
خدایا
آخه تو از فوتبال چی میدونی جناب وزیر
درود بر کیروش (302820)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۲:۳۱
ضعیفترین وزیر آقای روحانی ایشان هستند. ایشان فاقد درک و توان تجزیه و تحلیل مسایل ورزشی بخصوص فوتبال می باشد. (302823)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۶ ۲۲:۴۷
اصلا نقطه ضعف روحانی هستید واشتباهی به اینحا امدید وبدتر از این حضور خادم ذر وزارت خانه است (302826)
امير
Romania
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۰:۵۵
همه معترض هستند، آقا وزيره پس جنابعالي چكاره هستين؟ كيروش كه استعفا داده بود خوب ي خورده خسارت ميدادين و ميفرستادينش.
مشكل كيروش نيست ، مشكل اين هست كه چون توان برآورده كردن خواسته هاي ايشان را ندارين ميخواين افكار عمومي را راضي كنين كه كيروش بدرد نميخوره.
كلاً مديران ما به سيستم علي اصغري علاقه دارن. شما ي مناقصه نميتونين برگزار كنين. (302837)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۱:۲۳
تو چه حالی میکنی بهار.... (302840)
پدرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۱:۴۹
من موندم این مردم ما چی از این آقای کیروش دیدن؟؟ باور کنین گند زده به فوتبال ما...اون از بازیاش تو جام جهانی اینم از جام ملتهای آسیا که با عراق بحران زده باختیم و حذف شدیم.بابا به خدا کیروش فقط به فکر منافع خودشه ، بعضی بازیکنا که بردشون تیم ملی مثل همین حقیقی و شجاعی و صادقی تو رو خدا اینا فوتبالیستن؟؟باور کنید حقیقی جز 20 دروازبان ایرانم نمیشه گذاشتش همینطور شجاعی و صادقی و امثال نکونام... (302842)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۱:۵۹
1. جناب گودرزی از تفاوت دوره اخیر جام جهانی با دوره های قبل پرسیده اند ، جناب گودرزی بسیاری از کارشناسان فوتبال ما به بالا رفتن کیفیت فنی تیم ملی نسبت به سال های قبل اذعان داشته اند .. از جمله بالا رفتن ظرفیت فیزیکی و جسمانی بازیکنان .. داشتن یک سبک مشخص فوتبال ... مبارزه با بازیکن سالاری .. افزایش همدلی در تیم .. کشف بازیکنان با کیفیت و خیلی موارد دیگر
ـــــــ ادامه دارد (302844)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۲:۰۱
2- جناب گودرزی اگر وزارت ورزش بجای دخالت در مسایل ریزی مانند انتخاب مربی در مسایل کلان فوتبال مانند گرفتن حق پخش بازی ها از صدا و سیما و مسایل این چنینی دخالت می کرد قطعا در نزد افکار عمومی و بدنه فوتبال مقبولیت بیشتری داشت و افکار عمومی گمان نمی بردند که این عدم همکاری در موضوع حق پخش و از طرفی کمک های ناچیز مالی بدلیل کنترل فوتبال است. (302845)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۲:۰۷
3- جناب گودرزی و سایت وزین بهار بد نیست در تصمیم گیری ها نظرات و خواست افکار عمومی و جامعه هم مورد بررسی قرار گیرد مانند همان کاری که اخیرا انجام شد و رای به ابقای اقای کیروش داده شد .. این سخنرانی ها تنها باعث التهاب خواهد بود و به ضرر فوتبال تمام خواهد شد.. در ضمن کم شمردن خواست افکار عمومی و درست تر دانستن نظر خود (مانند کاری که بعضی روشن فکر نماها یا دیکتاتور هایی مانند هیتلر کرده اند) خود نوعی لمپنزیم است .. (302846)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۲:۰۸
بهتر است به وضعیت باشگاه پرسپولیس و خصوصی سازی ان رسیدگی شود که با تصمیمات وزارت به این روز افتاده اند و در مسایلی مانند انتخاب سرمربی تیم ملی که مردم از آن رضایت دارند کمتر دخالت شود
امیدوارم سایت وزین بهار مانند همیشه به ازادی بین و قلم احترام گذاشته و نظرات این حقیر را منتشر کند (302847)
امیر عباس میری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۲:۱۴
چی میشه این وزیر محترم همیشه با فوتبال و فدراسیون و مردم قهر بمونن. درضمن فوتبال ما همینه.مربیان مدعی داخلی اگر بجای کیروش در جام جهانی بودن با چه نتیجه ای بر میگشتن؟و در آخر یادمان نرود این صفات بد ما ایرانی ها را: 1.نخبه کشی 2.مرده پرستی (302849)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۶:۵۸
اگراسم فردسخنران ازبالاى مطلب حذف شودوبخواهيم حدس بزنيم گوينده اين حرفهاكيست شريعتمدارى،رسايى،كوچك زاده و...به ذهن مى رسدودريك كلام تداعى كننده ادبيات وديدگاه احمدى نژاديهاست،حال بايدازآقاى دكترروحانى عزيز پرسيدنسبت آقاى دكترگودرزى بادولت اعتدال واميدوكلاًاصلاح طلبى چيست؟ (302854)
از طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۷:۱۳
چرا زورت اومده حرف حق رو میزنه به اندازه ارزشش هم پول میگیره زیر بار حرف زور هم نمیره درود بر کیروش اصلا اونو باید بزارن وزیر ورزش (302855)