به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۶۱۴۹۴
پیامک‌ها سازمان یافته ارسال می‌شوند

پیامک تخریبی٬ يكي از ابداعات مجلس نهم!

گروه سیاسی: معرفی وزرای پیشنهادی علوم با تمام حواشی‌اش؛ چند رکورد بی سابقه در مجلس به جا گذاشت. یکی عدم رای اعتماد به چهار وزیر متوالی و دوم راه افتادن موج عجیب تخریب با ارسال پیامک‌ از سوی یک جریان خاص و نامعلوم که ماهیت آن هنوز به صورت رسمی افشا نشده و همچنان در ظن و گمان باقی‌مانده است.
پیامک تخریبی٬ يكي از ابداعات مجلس نهم!
آنطور که محمدرضا تابش خبر داده بود این حرکت سازمان دهی شده بود و فضایی ایجاد می‌کرد تا نماینده‌‌ها بدون اطلاع از سوابق وزیر معرفی شده٬ تحت تاثیر یک یا دو پیامک از بیرون٬ خود را پایین بیاورند. بر اساس آنچه برخی رسانه‌ها و تعدادی از نمایندگان مطرح كرده‌اند، پروژه پیامک‌های تخریبی با هدف تخریب سوابق وزرای پیشنهادی و به ویژه وزرای پیشنهادی علوم در میان مجلسی‌ها منتشر می‌شود، از سوی جریانی شكل می‌گیرد كه ماهیت آن به صورت رسمی افشا نشده و همچنان در ظن و گمان باقی‌مانده است. آنگونه که از ابتدی این ماجرا؛ غلامعلی جعفرزاده‌ خبر داده بود٬ دقایقی بعد از معرفی فرهادی، برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها به ارسال پیامک و پرونده‌سازی برای فرهادی روی آوردند. به گفته این عضو فراکسیون رهروان تا روز قبل٬ علیرغم اینکه فرهادی مسئولیت ملی در کشور داشته، هیچ مطلب سوئی از او منتشر نمی‌شد.

عضو دیگر فراكسیون رهروان ولایت٬ با انتشار پیامك‌های تخریبی علیه فرهادی به خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: متاسفانه از ابتدای معرفی آقای فرهادی به مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی٬ تعدادی پیامك تخریبی علیه ایشان به تلفن همراه برخی نمایندگان مجلس ارسال شد كه البته از شدت و قوت این پیامك‌ها رفته رفته و با كنترل فضای عمومی مجلس كاسته شد. یکی از نمایندگان مجلس که اینگونه پیامک‌ها را از طریق گوشی همراه خود دریافت کرده بود٬ با اشاره به پیامک‌های تخریبی منتشر شده علیه فرهادی در مجلس شورای اسلامی، گفت: متن پیامکی که بنده علیه وزیر پیشنهادی دریافت کرده چنین بود که «آقای فرهادی بعد از انتخابات ۸۸ یک نامه را به همراه آقای موسوی، کروبی و چند فعال سیاسی دیگر امضا کرده و طی آن اعلام داشتند که با زندانیان سیاسی آن دوره زمانی برخورد‌های نامناسبی در زندان‌ها صورت گرفته است.»

حامد قادرمرزی نماینده مجلس نهم تصریح کرده بود: این پیامک‌ها از سامانه‌های ۵ رقمی به تلفن همراه نمایندگان ارسال می‌شدند که در این میان نیز نام برخی خبرگزاری و نهاد‌ها نیز بعضا دیده می‌شود. قادر مرزی همچنین اطلاع داده بود: فرا‌تر از این دو وزیر پیشنهادی در ماجرای استیضاح آقای فرجی دانا نیز پیامک‌های زیادی ارسال می‌شدند که منابع اطلاعاتی این پیامک‌ها نیز عموما خبرگزاری‌ مثل ندای دانشجو و برخی نهاد یا ارگان‌ها بودند. با این‌همه محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس موج پیامک‌های تخریب فرهادی را به شیوه‌ای متفاوت از سایر گزینه‌های پیشنهادی ارزیابی کرد و گفت: پیامک‌هایی که در جهت تخریب فرهادی می‌آید٬ به آن صورت قبلی سازمان یافته از بیرون مجلس و در ارتباط و تعامل با برخی از چهره‌های مجلس دیگر نیست. یعنی معلوم است دیگر جریانی با ایشان برخورد نمی‌شود.

به گفته محمدرضا تابش اینکه دیگر مانند وزرای پیشنهادی قبلی با فرهادی دیگر با پیامک‌های جریانی برخورد نمی‌شود نشان می‌دهد نمایندگان براساس تکلیف وظیفه یا تفکر سیاسی‌شان می‌خواهند به اطمینان خاطری از ایشان برسند که این نه تنها اشکالی ندارد بلکه بسیار هم خوب است تا سوال کنند و حرف بزنند. هرچند نمایندگان مجلس از بی‌تاثیر بودن فضای ایجاد شده برای تخریب فرهادی سخن می‌گویند٬ با اینهمه عده‌ای دیگر معتقدند این مسئله شان نمایندگی را پایین می‌آورد و تاثیرات منفی در جامعه خواهد گذاشت.

ابراهیم نكو درباره فضای عمومی مجلس در قبال جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارتخانه علوم، توضیح داد که فضای عمومی مجلس در مقایسه با جلسات رای اعتماد آقایان دانش آشتیانی و نیلی احمدآبادی بهتر است و نمایندگان جلسات متعددی را برای بررسی صلاحیت ایشان در دستور كار دارند. جعفرزاده ایمن‌آبادی٬ نماینده دیگر مجلس٬ این سوال را مطرح کرده بود که: چطور این شخصیت که تا دیروز جایگاه ملی داشته و هیچ پرونده‌ای درباره او مطرح نشده، از لحظه‌ای که به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم معرفی می‌شود، عده‌ای و جریانی بلافاصله شروع می‌کنند تا با پرونده سازی و برچسب زدن عناوین مختلف، او را متهم کنند؟

به گفته این نماینده مجلس٬ این پیامک‌ها در راستای آن است که بگوید فرد معرفی شده در راستای همان گزینه‌های قبلی است و تعمدا فضایی ایجاد می کنند که به نمایندگان ذهنیت خاصی را القا کنند. ایمن‌آبادی همچنین توضیح داده بود: از لحظه معرفی فرهادی و ظرف چند ساعت گذشته، جریان پیامک‌های منفی علیه فرهادی در جهت تشویش اذهان نمایندگان شروع شده و ادامه دار است که اگر جلوی آن گرفته نشود، در هفته آینده بیشتر خواهد شد لذا لازم است مسئولان امر دخالت کنند.

ابراهیم نکو در عین حالی که بر احتمال موفقیت فرهادی در اخذ رای اعتماد از نمایندگان تاکید می‌کند٬ به انتشار پیامك‌های تخریبی علیه فرهادی اشاره می‌کند و  می‌گوید: متاسفانه از ابتدای معرفی آقای فرهادی به مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی تعدادی پیامك تخریبی علیه ایشان به تلفن همراه برخی نمایندگان مجلس ارسال شد كه البته از شدت و قوت این پیامك‌ها رفته رفته و با كنترل فضای عمومی مجلس كاسته شد. به گفته‌ او چنین پیامك‌هایی نیز برای وزرای پیشنهادی پیشین نیز اتفاق افتاد كه در نتیجه آرای نهایی نمایندگان بی تاثیر نبود.

نمایندگان اذعان دارند آغاز چنین پیامک‌هایی از زمان مجلس نهم شروع شد و در مناسبات مختلف٬ چنین پیامک‌های ارسال می‌شد اما پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور و معرفی کابینه به دولت فعالیت این رسانه‌ها برای ارسال پیامک‌ها شدیدتر شد. با اینهمه هنوز کسی نمی‌داند این سامانه‌های 5رقمی از کدام منبع پیام می‌فرستند. هرچند پیدا کردن چنین موضوعی کار سختی نیست.
مرجع : ایلنا

اعتماد السلطنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۱:۳۲
آفرین به نمایندگان مردم !! (264815)
سحر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۴:۱۷
واقعا ماشاالله به این نمایندگان که انقدر دلسوز مردمن !!!! فقط کارشون دفاع از حقوق مردمه !!!!! (264869)
آقـــــــای ایــــــــــــــــکـــــــــــــس
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۱۱
اینکه تایید کرده با زندانیان سیاسی برخورد درستی نشده آیا این جرم است؟!!
همه میدونن برخورد مناسبی باهاشون نشد.
ماجرای کهریزک رو که هنوز کسی فراموش نکرده که.
چرا از حرف حق بدشون میاد آین جماعت؟!!!!!!!11 (264911)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۴۱
سلام
شما از کجا میدانی که کار نماینده هاست ؟!
شاید هم عدّه ای از خارج مجلس خود را بسیار زرنگ فرض کردند (!!!) و با این کار خواستند نمایندگان را متّهم کنند . اتّفاقا دوست عزیز ! از روزی که نام آقای فرهادی مطرح شد ، فضای مجلس نسبت به رأی اعتماد به ایشان مثبت بوده است و این در مصاحبه های نمایندگان کاملا مشهود است . به هر حال اگر مسلمان هستیم ، تا زمانیکه مقصّر قضیّه معلوم نشده ، حق نداریم تهمت بزنیم ، گمان بد ببریم و یا زود قضاوت کنیم . (264925)
فرزدق شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۸:۱۴
در مورد پیامک:
خب که چی؟ مگه با زندانیان کهریزک بدرفتاری نشد؟ مگه رهبر اون بدرفتاری را محکوم نکرده اند؟ اونایی که در این خصوص سکوت کرده اند باید پاسخگو باشند. حالا کار برعکس شده؟؟ (264945)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۱:۳۵
این به اصطلاح نمایندگان فعلا بر خر مراد سوارند ولی باید بدانند که روزگارشان در حال افول است .واز طرفی با این پیامکها نه تنها در پیشگاه ملت چیزی از ارزشهای آقای فرهادی کم نخواهد شد بلکه عزیز تر هم خواهند شد . (264817)
مونا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۱:۵۰
یعنی اگر در زمانی با زندانیان برخوردهای نامناسبی صورت گرفته بوده است و کسی آن را اعلام کرده به همین دلیل باید جریمه بشه و به او رای اعتماد داده نشود ؟؟؟؟؟؟ الله اکبر (264826)
عمورسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۱:۵۹
باید ورزای ما بعد از سال 88 به دنیا آومده باشند تا خیال بعضی ها راحت شود (264827)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۲:۴۹
بدعتی است که در هیچ جای دنیا لنگه اش وجود ندارد. (264839)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۳:۳۲
مردم غیور ایران ، اگر شرف و عزت دارند در انتخابات امسال مجلس از خجالت این آقایان در می آیند . همان آقایانی که قبل از انتخابات نماینده مردم و وکیل مردمند و بعد از انتخابات نماینده و وکیل آقای مصباح و ..... (264855)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۴:۵۰
مهدی جان غصه نخور!
اگر ردصلاحیتها گسترده نشود بنده بالشخصه دمار ازروزگار نماینده های پایداری چی شهرمون درمیارم و امثال بنده کم نیستند.انشاله 94 ازراه برسه و دولت هم موف باشه و انسجام اصلاحات ازدست نره موجی ازتنفرازاین نمایندگان خودبه خود راه می افته! (264883)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۶:۲۰
آقا یا خانم محترم !
من خودم از رفتارهای بعضی از اعضاء پایداری حالم بهم میخورد .امّا زود قضاوت نکن برادرجان . متن را درست بخوان! گفته ماهیّت مشخّص نیست .شما از کجا میدانی که این کار، کار پایداری هاست؟ این هم حکایت اسیدپاشی اصفهانست که بی جهت پایداری ها را محکوم کردید و تهمت زدید؟! از خدا نمیترسید؟ اصلا از کجا معلوم که این پیامک ها را یک عدّه مغرض نفرستاده باشند تا توپ را در زمین گروه خاصی بیاندازند؟! بهتر است مدنیّت داشته باشیم و بعد اسممان را جامعه ی مدنی بگذاریم. ضمنا اینقدر سال بعد سال بعد نکن.... (264915)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۳:۳۹
مشکل این آقایان فتنه نیست.مشکلشان انتقام گرفتن از مردم به خاطر19میلیون رای در 24خرداد92به جناب روحانیست.مشکل برملاشدن بورسیه های غیرمجاز آقایان ووابستگان آنها ست. . . (264858)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۵:۳۰
گروه پایدارچیهای ده نمکی زاده!!!بهتره درصنعت سینما مشغول بکارشین!!!شماکه برای هرکس یک فیلم دست وپا میکنین،وجدان که ندارید،ازخداهم که نمیترسید (264894)
همیشه بیدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۵:۴۰
اینقدر حالیشون نیست که دقیقا کهریزک به دلیل برخورد نامناسب بازندانیان بسته شد و مقام معظم رهبری هم دستورش را صادر کردند و برخورد نامناسب با زندانیان صد درصد حقیقت بود (264898)
مرد پارسی
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۲۲:۴۲
چون کار ، کاره رفیقشون سعید خان مرتضوی بود (264995)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۷:۰۰
اینها ساندیس خوران هستند که می ترسند ساندیسشان قطع شود (264936)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۴ ۱۸:۲۰
کی انتخاباته میخام برم رای بدم (264949)