به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۲ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۴۹۳۴۴

جشن گلریزان برای آزادی زندانیان

گروه جامعه: جشن گلریزان برای آزادی زندانیان معسر و نیازمند کرمانشاه با حضور مسئولین و خیرین کرمانشاهی در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.
آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در این مراسم اظهارکرد: عمر انسان به سرعت می گذرد و خوشا به حال آنانی که می‌فهمند این عمر را چگونه و در چه راهی بگذرانند. وی ادامه داد: این از الطاف خداوند است که امروز شما خیرین در اینجا جمع شده‌اید که بتوانید کمکی به هم نوع خود داشته باشید. امام جمعه کرمانشاه اظهارکرد: حاتم طاعی مسلمان نبود، بلکه مشرک بود، اما امام سجاد (ع) او را به خاطر اعمال خیرخواهانه‌اش دعا کرده است. آیت الله علماء تاکید کرد: سیره و سنت تمامی پیامبران و امامان این بوده که از خودشان گرفته‌اند و به نیازمندان کمک کرده‌اند و خوشا به حال آنانی که می‌توانند چنین باشند.

وی با بیان اینکه دهه آخر ماه رمضان از پرفضیلت ترین روزهای خداست، گفت: چه بهتر آنکه در این روزها به یاری نیازمندان بشتابیم و گره از کار بنده خدایی بگشاییم. نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهارکرد: آزادسازی زندانیان نیازمند موجب جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بعدی در کل جامعه خواهد شد. آیت الله علما تاکید کرد: یک زندانی که آزاد شود چند خانواده از بند مشکلات متعدد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... رهایی می‌یابند. وی خاطرنشان کرد: در اسلام به کمک به نیازمندان بسیار تاکید شده و به هر اندازه که ما بتوانیم به نیازمندان کمک کنیم، صدها برابر آن به خودمان باز می‌گردد. امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: یکی از محسنات ستاد دیه این است که هیات امنایی مورد اعتماد دارد و کسانی که کمکی در این راه می‌کنند، خیالشان راحت است که کمکشان به نیازمند واقعی می‌رسد.‌در پایان این مراسم، مجری برنامه سبد گلی در میان حاضرین چرخاند و هرشاخه آن را به مبلغ بالایی به مسئولین و خیرین کرمانشاهی برای کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند فروخت که در نهایت مبلغ 260 میلیون تومان در این مراسم برای این امر خیر و خداپسندانه جمع آوری شد.
مرجع : ايسنا