به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : ۸۴۷۲۳
چینی‌های بی انصاف پول را می‌گیرند و پس نمی دهند!

دارایی‌های ايران در چین بدتر از بلوکه است

گروه اقتصادي: رئیس کل اسبق بانک مرکزی دارایی های بلوکه شده بانک مرکزی را ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: دارایی های ما در چین به عنوان دارایی های بلوکه شده منظور نمی شود بلکه چیزی بدتر از آن است.
طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با تسنیم گفت: آمار دارایی های بلوکه شده را بانک مرکزی دارد. هر کس غیر از بانک مرکزی هر عددی بدهد، تخمین شخصی وی است و مبنایی غیر از حدس و گمان وی ندارد. وی گفت: من هم اگر هر عددی بگویم همینطور است. حدس و گمان بنده چیزی بین ٢٠ تا ٢٥ میلیارد دلار است.

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی گفت: البته دارایی های ما در چین به عنوان دارایی های بلوکه شده منظور نمی شود و بر اساس قرارداد دولت قبل با چینی ها بخشی از دارایی های ما در اختیار دولت چین است. وی تأکید کرد: این دارایی ها بلوکه نیست و در طبقه بندی بلوکه ها قرار نمی گیرد. اما بدتر از بلوکه است.

مظاهری گفت: غربی ها بلوکه می کنند و اعلام می کنند که بلوک کردیم. وقتی هم که توافق کردند آزاد می کنند. چینی های بی انصاف پول را می گیرند و پس نمی دهند. اسمش را هم امانت داری می گذارند. بعد از توافق هم پس نمی دهند. وی افزود: حداکثر اینکه یک مقدار جنس بنجل به قیمت بسیار گران می دهند آنهم با شرط و شروط از جمله شرط حق حساب و کمیسیون به دلال های خودشان.

قاسمي بجد
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۷:۴۸
كلا مملكت رو اون هشت سال فروخته بودن به چيني ها !!! (316125)
سحر
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۸:۰۳
نباید کوتاه بیایم کشورهای به ظاهر دوست هم خودشونو نشون میدن! نتیجه ی اعتماد بیخودی همینه وزیر روسیه هم که بعد توافق روی سن نیومد مطمعنا قصدی داشته که اگر بعدا کار خراب شد بگه من مخالف بودم.....چشماتونو باز کنید این کشورها فقط بخاطر منافع به ما نزدیک شدن وگرنه عاشق چشم و ابروی ما نیستن (316127)
یعنی جون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۸:۴۳
خاک تو سرمون با این معامله کردنشون ادم چی بگه سرمایه مملکت یه مشت نادان به چه راحتی از دست میدن اخرش بجاش یه مشت جنس ات اشغال میارن تو مملکت تازه اونم با قیمت بالا (316129)
پردیس
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۹:۰۹
آقای مظاهری باید این موضوع را هم اضافه میفرمود که برادران چینی 25 میلیارد ما را نه تنها بلوکه کردند بلکه برای این 25 میلیارد تعیین تکلیف هم کرده اند به این صورت که: ایران هرگونه پروژه را با نظر آنها انجام و فاینانس پروژه را خودشان انجام بدهند.متأسفانه ما زیادی به چین بخاطر موضوع هسته ای بها دادیم و آنها هم نهایت سوء استفاده را نمودند،و حالا باید دودش در چشم ملت ما بنشیند،،اینهم از شاهکار های دولت احمدی نژاد و مسعود میرکاظمی وزیر نفت دلسوز بود(نماینده سر بلند پایداری). (316131)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۹:۲۶
عجب !!! کم کم اعلام می شه دارایی بلوکه شده اروپا تو ایران 100 میلیارد دلاره و ما یه چیزی هم بدهکاریم تا طلبکار !!!!! (316133)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۹:۳۷
افرادی که به خیابان آمدندوشادی کردند بنل به فرمایشات گوهربار جناب علم الهدی یه مشت عیاش هرزه هستند.
اینه تفکر حاکم برما. (316134)
یک ایرانی
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۹:۴۸
من نمیفهمم چرا کشور چین نه تنها به عنوان استکبار جهانی معرفی نمیشه بلکه همیشه کشور دوست و برادر برای ما هست. والا جنایاتی که روسیه و چین در حق ما کردن از کارایی که غرب و امریکا در رژیم قبل کردن بدتر بوده. (316135)
یک ایرانی
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۱۹:۵۳
از ماست که بر ماست. وقتی دولتمردان عزیز کشور رو دو دستی تقدیم چین و روسیه کردن و گفتن مرگ بر امریکا ،مرگ بر غرب اینم نتیجش. حالا برید پول بیت المال رو از کشور دوست و برادر چین بگیرید. (316136)
قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۰:۲۰
خدانگذرد ازآنهایی که این بلارا سرمردم آوردند.بالاخره آه مردم دامن آنهارا می گیرد _مردم آنهارابه عنوان امین وخدمتگذارانتخاب کردنداما آنهاازاعتماد و صداقت مردم سواستفادهکرده به جای خدمت خیانت کردند. (316138)
عاشق چین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۰:۲۲
خدا رو شکر که یه نفر در مورد کشور دوست و برادر چین صحبت کرد.کشوری که به ما مفهوم استقلال رو یاد داد.اینکه به هر اشغالی هرچقدر هم پول بدیم مهم نیست فقط نباید با آمریکا و اروپای غربی مراوده داشته باشیم. (316139)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۱:۴۴
حقمان همین هست. چرا چین عرضه نداره از کشوری دیگر بچاپه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (316141)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۲:۳۱
وای به احمدی نژاد و دولت به اصطلاح پاکدستش که چه بلاهایی تو 8 سال به این کشور کرد هر روزی که خبر از این قردادهای ....دولت احمدی نژاد با این چینی ها و روس ها میاد به خودم لعنت میفرستم که چرا تو دوره ی اول بهش رای دادم و در موندم که چرا این اقا .....مجازات نمیشه؟ (316143)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۲:۴۲
چین از اولش هی گولمان زده وچاپیده .اشکال نداره. دلواپس ها صاحب این مملکتن که راضی ان.چین که استکبار نیست! فقط استکبار ستیزی لطمه نخوره!!! (316144)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۲:۴۹
این دست پخت خودمونه
چین و روسیه بارها به ایران نشون دادن غیر قابل اعتمادن. این هم یه بار دیگه
جالبه که اگه دوست آمریکا باشی همه رقمه هواتو داره ولی اگه دوست چین و روسیه باشی هر چقدر که بتونه تو رو میدوشه و تا جایی که بتونن خونتو میمکن.
نمونه بارزش هم در فروش سلاحه. (316145)
مهندس جوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۲:۵۰
خوب شد تحریما برداشته شد. از الان دیگه باید منتظر گندها و قراردادی ترکمنچایی که با دوستان چشم تنگمان بستند باشیم. وا عصفاااااا. مملکت را داشتند نابود می کردن و به باد میدادند. خدا روحانی را مثل یک فرشته فرستاد.
خدایا متشکریم که ایرانمان را حفظ کردی (316146)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۶ ۲۲:۵۴
به دلواپسان بگید اینا قراردار ترکمانچایه نه توافق هسته ای (316147)