به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۸۶۴۳

آخرین خبرها از هواپیمای ناپدید شده مالزی

گروه بين​الملل: مقام های رسمی مالزی که مسئول یافتن هواپیمای مسافربری ناپدید شده هستند اعلام کردند، جستجوی زیر دریا برای پیدا کردن جعبه سیاه این هواپیما طی ۵ تا ۷ روز به پایان خواهد رسید.
به گزارش رویترز، در حالی که یک زیردریایی بدون سرنشین نیروی دریایی آمریکا ماموریت جستجوی جعبه سیاه هواپیمای مسافربری مالزی در بستر اقیانوس هند را آغاز کرده است مقام های دولت مالزی اعلام کردند، این ماموریت طی 5 تا 7 روز به پایان خواهد رسید. بر اساس این گزارش مقام های رسمی مالزی پیش از این از سقوط هواپیمای مسافربری در آبهای اقیانوس هند خبر داده اند ولی هنوز هیچ سرنخ امیدوارکننده ای از لاشه یا جعبه سیاه این هواپیما به دست نیامده است.

با گذشت 2 ماه از تلاش های صورت گرفته برای یافتن لاشه این هواپیما امیدوارکننده ترین نشانه از این هواپیما ضبط سیگنال های دریافتی است که احتمالا از جعبه سیاه این هواپیما بوده است. یک مقام ارشد مرکز هماهنگی جستجوی مالزی در این باره گفت: با توجه به وضعیت آب و هوایی همه تلاش ها بر این مساله متمرکز شده است که این ماموریت طی مدت 5 تا 7 روز تکمیل شود. مقام های رسمی هنوز در خصوص نتیجه تحقیقات انجام شده و مفید یا بی اثر بودن آن رسما موضع گیری نکرده اند.

در شرایطی که باطری جعبه سیاه هواپیما تنها 30 روز شارژ دارد به احتمال زیاد باطری جعبه سیاه این هواپیما تا کنون شارژ خود را از دست داده است و نباید نسبت به دریافت سیگنال های جدید از آن امیدوار بود. هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه 8 مارس در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.
مرجع : تسنيم