به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۵۵۱۰۳

داعش قلعه صلاح‌الدین را منفجر کرد/عكس

گروه بين‌الملل: گروه تروریستی داعش با انفجار قلعه باستانی تکریت بار دیگر مرتکب جنایت تازه ای در حق آثارباستانی و تاریخ بشری عراق شد.

به گزارش پایگاه خبری' العربیه نت' مروان ناجی الجباره روزنامه نگار گفت: تروریست های داعش روز گذشته قلعه صلاح الدین در تکریت را بمب گذاری و منفجر کردند. وی افزود: قلعه تکریت یکی از آثار باستانی نه تنها تکریت بلکه آثار باستانی عراق است و زادگاه صلاح الدین ایوبی فرمانده عرب در سال1138 - 1193 م که قدس را قبل از 1000 سال پیش آزاد ساخت.

تروریست های داعش قبل از این مرقد مطهر شخصیت های دینی و زیارتگاه های پیامبران مانند حضرت یونس(ع) وشیث نبی(ع) و جرجیس(ع) را در شهر موصل منهدم کرده بودند. مسئولان آثار باستانی عراق در باره تسلط داعش بر شهرهای تاریخی که احتمالا منجر به وقوع فاجعه در حق میراث بشری ومتمدن عراق می شود هشدار داده و از مقامات رسمی عراق،سازمان یونسکو وکشورهای جهان خواستار مداخله وکمک به عراق برای حفظ آثار باستانی وپاکسازی آنها از لوث وجود تروریست های داعش شده بودند. گروه تروریستی داعش علاوه بر اشغال بخش های از عراق، آثار باستانی، زیارتگاههای پیامبران و کلیساها را تخریب کرده است.