به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۵ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۷۵۶۴۲

دفاع تمام قد نواز شریف از امنیت آل‌سعود

گروه بین الملل: نخست‌وزیر پاکستان پس از ورود به لندن گفت که اسلام آباد و ریاض روابط نزدیکی دارند و از ارتقای مناسبات استقبال می‌کنند.
دفاع تمام قد نواز شریف از امنیت آل‌سعود
به گزارش ایسنا نواز شریف با بیان اینکه پاکستان شانه به شانه عربستان ایستاده و از آن حمایت می‌کند، گفت که ریاض هیچ لیست درخواستی به وی ارائه نکرده است و در صورتی که امنیت پادشاهی آل سعود به خطر بیفتد قاطعانه وارد عمل می‌شود. وی که در سفری یک روزه به عربستان رفته بود، گفت: چنانچه مرزها و امنیت پادشاهی آل سعود به خطر بیفتد، کشور وی با شدت پاسخ خواهد داد.

نواز شریف روز پنج شنبه در راس هیاتی عالی رتبه به همراه رئیس ارتش وارد عربستان شد و عمده گفت‌وگوهای دوجانبه درباره یمن بود و دو طرف درباره پیشنهاد پارلمان پاکستان به نواز شریف برای بی‌طرف ماندن درباره تحولات یمن بحث و رایزنی کردند. رهبر پاکستان در سخنانی تاکید کرد که با پادشاهی عربستان درباره یمن گفت‌وگو کرده اما آل سعود هیچ لیست درخواستی ارائه نکرده است.

وی همچنین در رابطه با توافق‌های امضا شده با چین گفت که تحولی اقتصادی با سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری چین در پاکستان ایجاد می‌شود. به گفته نخست وزیر پاکستان، سرمایه‌گذاری 6 / 4 میلیارد دلاری موجب احیای پروژه‌های متعددی می‌شود و علاوه بر اشتغال‌زایی موجب تغییر سرنوشت این کشور می‌شود.

براساس بیانیه وزارت خارجه پاکستان، اسلام آباد خاندان سعود را مطمئن ساخته است که هر نوع تخاصمی علیه تمامیت ارضی پادشاهی سلمان بن آل سعود را با واکنش قاطع پاسخ خواهد داد. در این بیانیه آمده است: نواز شریف به وضوح برای رهبری آل سعود مشخص کرده است که به هر تخاصمی علیه پادشاهی عربستان پاسخ محکمی خواهد داد. وی همچنین درباره افزایش تهدیدات نسبت به صلح منطقه‌ای و ثبات در خاورمیانه هشدار داد.