به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۶۱۱۴۲

مردم مقايسه كنند و ببينند با رييس‌جمهور منتخب‌شان چه رفتاري صورت گرفت

مردم مقايسه كنند و ببينند با رييس‌جمهور منتخب‌شان چه رفتاري صورت گرفت
گروه سیاسی-رسانه ها: مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در روزنامه اعتماد نوشت: گزينه جديد معرفي شده براي وزارت علوم گزينه بسيار شناخته شده، با تجربه و متخصص و كارآمدي است. اما كم‌كم داريم عادت مي‌كنيم به اينكه اين گزينه‌هاي متعهد و متخصص مقبول مجلس واقع نشوند. با اين وجود خوب است مجلسي‌ها ديرتر به فكر اين موضوع رسيدند و گرنه در حال حاضر مملكت كاملا تعطيل بود. فرهادي گزينه باسابقه و شناخته شده‌يي در دولت‌هاي مختلف است. در حوزه كار خود تخصص دارد و پركار است و تجربه اداره دو وزارتخانه بهداشت و علوم را دارد. با اين وجود بايد ببينيم اين ويژگي‌ها چقدر ملاك افرادي است كه قرار است راي دهند.

اگر ملاك توانايي و تجربه است، گزينه معرفي شده، اين وي‍ژگي را دارد. اگر ملاك شناخته شده بودن فرد است، فرد شناخته‌شده‌يي هستند. اگر ملاك تخصص و توانايي علمي و سعه صدر و كار كردن با نيروهاي توانا باشد، اين ملاك را هم دكتر فرهادي دارد. بايد ببينيم ملاك نمايندگان چيست. چون با برخوردي كه با گزينه‌هاي قبلي شد نشان داده‌اند اين معيارها چندان ملاك تصميم‌گيري‌هايشان نيست. پيش از اين هم گزينه‌هاي شناخته شده، مجرب و خوشنامي كه مورد قبول دانشگاهيان بودند مورد قبول مجلسي‌ها واقع نشدند، در حالي كه هر چهار گزينه معرفي شده قبلي نيروهاي معتدل بودند. اما از آنجايي كه تندروها، معتدل‌ها را برنمي‌تابند، گزينه‌هاي معرفي شده را نپسنديدند. دولت يازدهم نشان داده با به كارگيري نيروهاي با تخصص در بخش‌هاي مديريتي مشغول به كار است؛ نيروهايي كه رفتار جناحي ندارند.

در مورد وزارت علوم هم همين معيار مدنظر بود. در هر صورت رييس‌جمهور قرار است مملكت را اداره كند. نمي‌تواند مدام كشمكش داشته باشد. مجلس و دولت با اعتبار قانوني كه دارند با هم رو به رو مي‌شوند و كار مي‎كنند. اما چيزي كه اين وسط در صورت تداوم اين وضعيت و بلاتكليفي قرباني مي‌شود، سرنوشت وزارت علوم و مردم است. اين وزارتخانه، وزارتخانه كليدي است. جاي فرعي و كم‌اهميتي نيست. افرادي هم كه با آن سر و كار دارند، نخبگان هستند و برخورد خاص خود با مسائل را دارند. هر چند امروزه مردم همه روشن و آگاه هستند و تحليل خاص خود را از اتفاقات دارند و براساس همين تحليل‌ها در آينده تصميم‌گيري و موضع‌گيري مي‌كنند. اينجا بحث وزارتخانه‌يي است كه بايد موتور محرك پيشرفت و توسعه كشور باشد.

گزينه‌هاي دولت يازدهم براي وزارت علوم همگي از دانشمندان بودند و ضعفي در حوزه‌هاي علمي نداشتند. در مورد دولت قبل پيش مي‌آمد كه موضوع مدرك افراد زير سوال باشد اما از اين بابت در مورد افراد معرفي شده در اين دولت حتي در حد شايعه هم هيچ موردي نداشتيم. در هر صورت من فكر مي‌كنم مسائل و اتفاقاتي كه در مسير انتخاب وزير علوم به مجلس پيش آمد معيار و ملاك خوبي شده است كه مردم مقايسه كنند و ببينند با رييس‌جمهور منتخب‌شان چه رفتاري صورت گرفت. در مجموع در اين يك سال و اندي وزارت علوم دچار تغيير و تحولات بود اما داخل دانشگاه‌ها مساله نبود.

موضع‌گيري‌هاي مجلس بود كه تنش و مساله خلق مي‌كرد. دانشگاه واحد مستقلي است كه كار خودش را دنبال مي‌كند. هر چند احتياج به سكانداري براي هماهنگي و هدايت جهت‌گيري‌هاي علمي دارد. در اين مدت دكتر نجفي مسووليت سرپرستي وزارتخانه را داشتند اما موقتي بودن مانع از دنبال كردن برنامه‌هاي بلندمدت مي‌شود. همين روند معرفي افراد در فاصله كوتاه باعث شده وزراي معرفي شده نتوانند برنامه تدوين شده‌يي را ارايه كنند. در حال حاضر بايد هدف‌هاي توسعه‌يي اولويت گزينه‌هاي معرفي شده براي وزارت علوم باشد.

آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۴:۰۸
وقتی که دکتر روحانی بهای بیش از اندازه ای به مجلس داد نتیجه همین می شود که امر بر نمایندگان مشتبه شده و خود را ملاک همه چیز می دانند . در این مورد یاد محمود می افتم و اینکه با این مجلسیان چگونه در خور شاءن شان برخورد می کرد . با این مجلس باید همانگونه برخورد کرد ، همان که محمود گفت : مجلس در راس امور نیست! (263839)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۴:۱۴
اقایان مجلس نشین!شما زیر ذره بین ملت هستیدودائما"تمام حرکات ومواضع شما ثبت وضبط میگردد.روی سخن با اصولگرایان است اگر میخواهید اعتبارتان بیش ازاین نزدمردم خدشه دار نشود به وزیر علوم رای اعتماد بدهید.دردام گروه رانت خوار گروه بایداری وحسین شریعتمداری نیافتید که انها نه صلاح شما را میخواهند نه صلاح ملت را. (263840)
استادرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۴:۵۴
هدف سرنگونی دولت اعتدال هست.دولتی که باپشتیبانی هاشمی وخاتمی روی کارآمده ومردم انتخاب کرده اندبایدساقط شودوسقوط آن منوط به وزارت علوم است که اگردولت وزارت علوم راازدست بدهددوربعدی سقوط خواهد کرد.ماوزیری می خواهیم که گندکاریهای دولت گذشته رابرملانکند ودرانتخاب روسای دانشگا ههانقشی نداشته باشد.فضای امنیتی رابر دانشگاه حاکم کندواصولا نباید دانشجویان سیاسی باشند وفقط بایددرسشان رابخوانند که مشروط نشوند در ضمن گزینه ما برای ریاست جمهوری بعدی که از الان برروش سرمایه گذاری شده عمو عزت ضرغامیست. (263864)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۲۱:۳۲
یه سری به زندگی اشرافی بعضی از این آدمای به اصطلاح نماینده بیندازید اونوقت می بینید که چرا باید باافراد معرفی شده دولت رای عدم اعتماد بدهند..... (263933)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۴:۵۹
همین افراطی هایی که دیروز انتقاد به دولت احمدی نژاد رو بدلیل تنفیذ حکم بوسیله رهبری،مخالفت با رهبری و حرام می دانستند امروز به بد ترین شکل با دولت روحانی مخالفت می کنند
روزای آخر دولت سید محمد خاتمی جوانان بروجرد به سنگ نقش کردند"دولت خاتمی دولت مظلوم... حالا گویا شکست خوردگان انتخابات همان سناریو را برای دولت روحانی پیاده می کنندو تاریخ در حال تکرار شدن است (263866)
رضا
Canada
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۲۳:۴۵
اینبار نخواهیم گذاشت و مجلس رو از چنگشون بیرون میکشیم به شرطی که همه به نماینده های حسابی رای بدن نه اینایی که نماینده حال حاضر این شهر هستن...البته باید گفت شهرای دیگه حال و روز بهتری ندارن البته شاید به اونا یه رسیدگی بشه اما شهر بروجرد هرگز...باید ما بروجردیا همت کنیم تا افراطیون رو کنار بزنیم و از الان هم باید شروع کنیم چون کار سختی داریم (263946)
کار، ازادی، جامعه ی مدنی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۵:۲۶
درودبرحاجی و سایردوستداران دکترعارف (263871)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۶:۱۳
اینا احمدی نزاد ومی خواند که بشون بگه مجلس در راس امور نیست
کابینه خط قرمز (263879)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۷:۴۲
پیشرفت کشور را باید در افکار شجونی- حسینیان و رسایی جستجو کرد. ما با این افراد قرار است در 1404 حرف اول منطقه را بزنیم...!!! (263902)
ناشناس
Germany
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۸:۰۶
همه میدانندمجلسیان چه میکنند! انتخابات جوابشون میدیم!!! (263909)
ناصر هشترودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۱۸:۴۴
اقای حاجی مردم چی را ببینند !دشمنی این اقایان با مردم است که اقای روحانی را انتخاب کرده اند .اینا غیر از خود کسی را نمی پسندند .اینا بر ضد این مردم کار میکنند .اینا هر شکستی را در عالم سیاست با خشونت سیاسی و خشونت فیزیکی جواب میدهند .از مردمی باید ترسید که ظلم را میبینند و سکوت میکنند . (263914)
توجه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۲۰:۱۹
راهبرد نرم خویی در برابر حریف سر سخت و بی محابا در بلند مدت به نتیجه می رسد در حالیکه رییس جمهور چنین فرصتی را ندارند بنابراین دولت و حامیان وی باید از راهبردهایی که زودتر جواب می دهند، استفاده کنند. یکی از این راهبردها یافتن نقاط ضربه پذیررهبران گروه مقابل و بمباران مستقیم آنها توسط رسانه ها در قالب متن، تصویر، فیلم می باشد. این راهبرد آنها را در موقعیت دفاع و حمله قرار می دهد . بعد باید میدان را به کادرهای پایین تر واگذار نمود و آنها همچنان این آتش را روشن نگه دارند و باز جای دیگر ..... (263923)
اریس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۲۱:۳۷
بهترین گزینه دکتر عارف هستش (263935)
رضا
Canada
۱۳۹۳/۰۸/۲۹ ۲۳:۴۲
به نظر من نباید همین اهداف کوتاه مدت رو دنبال کرد ای کاش آقای نجفی با دکتر روحانی و همچنین سایر آقایونی که هر کدوم احتمال معرفی شون به مجلس میرفت یه جلسه می گذاشتن و یه برنامه ی بلند مدت تعیین می کردن که حالا هر کسی بالاخره از شر این مجلس گذشت و وزیر شد همونو ادامه بده یا اگه نشد آقای نجفی این کار رو ادامه بده تا جایی که وزیر مشخص بشه... (263945)