به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۱۲۴۵۲
نمره عارف و قدرت چانه‌زنی روحانی بیشتر است

زيباكلام: اگر ائتلاف نشود حق ما آقای جلیلی است

گروه سياسي: باز زیباکلام نذر کرد، نذر کرد روحانی و عارف به اجماع برسند و ما را از ترس و واهمه تکرار تجربه تلخ سال ۸۴ نجات دهند. جالب اینجاست که دنیای سیاست ایران امروز انگار بیش از باید و نباید‌های منتج از دو دو تا چهارتاهای منطقی محتاج نذر نیازهای تحلیل‌گران و سیاسی کاران است. شاید با دعای خیر تحلیل‌گران و کار‌شناسان سیاسی دریچه‌ای به آنچه که بوده و نبوده یا هست نیست باز شده و اجماعی صورت گیرد. اين استاد دانشگاه اين بار در گفت و گو با ايلنا به بيان نقطه نظرات خود پرداخته كه در ادامه مي‌خوانيد:
زيباكلام: اگر ائتلاف نشود حق ما آقای جلیلی است
ارزیابی‌شما از آخرین مناظره ميان كانديداها چيست؟
آخرین دور مناظرات جدی‌ترین، واقعی‌ترین و حقیقی‌ترین دور مناظرات بود. برخلاف دو دوره قبلی که مسائل کلی و بی‌حاصل مطرح می‌شد معتقدم که مناظره روز جمعه تاحدود زیادی به مناظره‌های سال ۸۸ شباهت پیدا کرد، جذاب بود و توانست مخاطب را جذب کند و این حالت در شرایطی به وجود آمد که اجازه داده شد مناظره کننده آزادانه در مورد مسائل حقیقی صحبت کند. در این مناظره مشخص شد که بحران هسته‌ای و مشکل تحریم‌ها بزرگ‌ترین بحران است. بزرگ‌ترین خواست مناظره کننده‌ها حل مشکل تحریم‌ها است و مردم می‌خواهند این مشکل سامان یابد.

چه کسی توانست گوی پیروزی در مناظرات را از آن خود کند؟
پیروز مناظره در دور دوم علی اکبر ولایتی بود. برنده اخلاقی و سیاسی مناظره هم ولایتی بود که نخواست حقیقت و صداقت را قربانی سیاست کند. قهرمان مناظره نیز ولایتی شد چون از حقیقت دفاع کرد. ولایتی در بحث هسته‌ای تصور کاذبی که در مورد جلیلی ایجاد شده بود و نشان می‌داد جلیلی کارش را با موفقیت، شجاعت، درایت و حکیمانه انجام داده شکست. ولایتی نشان داد که اصلا این گونه نبوده و جلیلی موفق عمل نکرده است. اگر روحانی و یا عارف این نقد را به جلیلی وارد می‌کردند مردم حرف آن‌ها را به پای رقیب سیاسی بودنشان می‌نوشتند اما این ادعا را کسی مطرح می‌کند که نامزد اصلی اصولگرایان است. همچنین محسن رضایی مدال نقره را در مناظرات دریافت کرد. آقای رضایی نیز مانند آقای ولایتی همین مسائل را گفتند ایشان تاکید کردند که ما از مذاکرات هسته‌ای مزیت عینی ندیدیم و معلوم نیست که ایشان (جلیلی) چه می‌کنند.

مناظره آخر چقدر توانست این شائبه که جلیلی کاندیدای مورد نظر نظام است را از بین ببرد؟
این مناظره نشان داد که شکاف عمیقی بین اصوگرایان وجود دارد. حدادعادل و آقای جلیلی با آقای ولایتی و حتی آقای قالیباف همسو نیستند. متاسفانه پایین‌ترین نمره را آقای قالیباف می‌گیرد و ایشان درست برعکس آقای ولایتی عمل کرده‌اند در شرایطی که قهرمان و پیروز مناظره از نظر اخلاقی ولایتی است و بازنده اصلی قالیباف بود که می‌خواست به مردم بگوید اصلاح طلبان می‌خواستند حمله گازانبری به دانشجویان بکنند و من به عنوان فرمانده نیروی انتظامی وقت مانع از آن‌ها شدم. قالیباف چقدر فکر می‌کرد مردم حرف‌های او بپذیرند و باور کنند.
غرضی بازنده بعدی مناظرات بود. غرضی این استدلال را داشت حالا که نمی‌تواند رئیس جمهور شود با تظاهر به «وااسلاما» و توهین به اصلاح طلبان شاید بتواند جایگاهی در دولت آینده پیدا کند. جلیلی و حداد نیز بازنده مناظره روز جمعه بودند و نشان دادند تمام هنرشان در حمله به اصلاح طلبان و هاشمی است آن‌ها از مسئولیتی که داشتند در تمام ۸ سال گذشته شانه خالی کردند و آن را به عهده نگرفتند. در شرایطی که اصولگرایان بودند که تا اردیبهشت سال ۹۰ از احمدی‌نژاد دفاع کردند و حالا که وضع مملکت به اینجا رسیده است این گونه عمل می‌کنند معلوم است که آقای حداد باید بگوید مشکلات کشور زیاد نیست اما این سوال مطرح می‌شود که وقتی تو به عنوان کاندیدا می‌گویی گرانی را در داخل کشور حل می‌کنم آیا غیر از این است که گرانی وجود دارد؟
عارف و روحانی هم برنده مناظرات بودند اما نه به اندازه ولایتی آنچه که عارف و روحانی گفته‌اند مورد انتظار بود اما آنچه ولایتی صادقانه گفت دور از انتظار بود و به خاطر صداقتش قهرمان آخرین دور مناظره شد.

به نظر می‌رسید بحران هسته و روابط بین الملل اصلیترین محل توجه کاندیدا‌ها بود،...
در اين مناظره نشان داده شد که بحث در حوزه هسته‌ای بسیار است و متاسفانه مطبوعات کشور نمی‌توانند به راحتی این موضوع را تحلیل کنند. این فاجعه است که مطبوعات در خصوص مهم‌ترین مساله مملکت سکوت کنند. کسی جرات نمی‌کند یک خط در نقد آقای جلیلی و سیاست‌های هسته‌ای ایشان بنویسد اگر کسی کوچک‌ترین انتقادی داشته باشد می‌گویند خط قرمز است. به همین دلیل است که بعد از چهار سال می‌فهمید که تیم مذاکره کننده هسته‌ای خوب عمل نکرده است یا به دلیل اختلاف احمدی‌نژاد و ولایتی تلاش ارزنده‌ای که در حال شکل گرفتن در خصوص بحث هسته‌ای بوده و حداقل‌اش این بود که تحریم‌ها را به این صورت جلو نمی‌برد به تعویق می‌افتد. مناظره یک سوال اساسی به وجود آورد و نشان داد اگر مطبوعات و صدا و سیما را خصوصا در مسائل هسته‌ای محرم ندانیم و اجازه انعکاس مساله را ندهیم در ‌‌نهایت این مسائل در مناظره‌ها انعکاس پیدا می‌کند.

به نظر شما گزینه نهایی اصولگرایان بعد از مناظره چه کسی خواهد بود؟ آیا آن شائبه در مورد آقای جلیلی همچنان وجود خواهد داشت؟
بعید به نظر می‌رسد آقای جلیلی نامزد مورد نظر رهبری باشد. آنچه که مسلم است و با‌شناختی که بنده از مقام معظم رهبری دارم بعید است که واقعا ایشان نامزدشان سعید جلیلی باشد. جلیلی نامزد جریانات تندرو، افراطی و رادیکال است برخی نهادهای خاص و افرادی مانند حسین الله کرم از سعید جلیلی حمایت می‌کنند گروه‌های معتدل از سعید جلیلی و حتی از حدادعادل هم حمایت نمی‌کنند چون این دو نفر همه هنرشان حمله به رفسنجانی و اصلاح طلبان بوده و ما چیز دیگری از آن‌ها ندیده‌ایم.

شانس و اقبال اعتدالیون در این انتخابات چگونه است؟
شعار اعتدال و میانه روی نه تنها میان اصلاح طلبان که در بین اصولگرایان از وزن زیادی برخوردار است خیلی از طرفداران انقلاب ممکن است با این شعار به حسن روحانی رای دهند رادیکالیسم افراطیون نه تنها پایگاه اجتماعی در بین اصولگرایان ندارد که حامی نیز نداشته است. رای اصولگرایان بین ۵ تا ۷ میلیون است و از این میزان از آرای اصولگرایان ۱۰ درصد هم به جریانات رادیکال و افراطی اختصاص ندارد. سقف رای جریان رادیکال به یک میلیون هم نمی‌رسد.
رای بدنه اصولگرایان به سمت آقای ولایتی است. قالیباف نمی‌دانم مخاطبین را چه به حساب آورد. آن‌ها چطور باید باور کنند حسن روحانی و خاتمی می‌خواستند دانشجویان را قلع و قمع کنند ولی قالیباف به عنوان فرمانده نیروی انتظامی در مقابل لباس شخصی‌ها ایستادگی کرد.

احتمال ائتلاف بین آقای روحانی و عارف چقدر است؟

من نذر کردم که بفهمم این دو نفر ائتلاف کرده‌اند بعضی وقت‌ها آنقدر عصبانی می‌شوم که فکر می‌کنم اگر ائتلاف نشود حق ما آقای جلیلی است. همه جا گفته‌ام اگر بخواهم به عنوان اصلاح طلب به آقای روحانی و عارف نمره بدهیم،نمره عارف بیشتر است اما قدرت مانور و چانه زنی روحانی با توجه به اینکه سایر مراکز قدرت بیشتر در اختیار اصولگرایان است بیشتر خواهد بود.

اصلاح طلب زق
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۲۲
با هوشیاری بزرگان اصلاح طلب و فقط بشرط معاون اولی دکتر عارف، رای ما دکتر روحانی کلید بدست (69410)
احمدزاده
Slovakia
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۳۹
دیگه تابلو شد که خبرگزاری فارس دوست داره روحانی به نفع عارف ائتلاف بده.بعد از اینکه با مصاحبه های مکرر با عارف وتحریک او به کنار نرفتن به نفع روحانی با هوشیاری طرفداران (والبته گافهای پی درپی عارف)به نتیجه نرسید حالا امروز سخنرانی روحانی در 23تیر78 رو در سایتش گذاشته ولی خوشحالم که قشر جوان ما به آنچنان بلوغی رسیده که کارو برای مخالفان اصلاح طلبان وروحانی وعارف عزیز سخت کرده.قبل از همه درود برنسل جوان تیزهوش وآزاده ایران زمین (69431)
مهدی
United States
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۱۸
امیدوارم روزی برسه که فارس فیلتر بشه، .. . . . فارس مصداق عملی این جمله است که هدف وسیله را توجیه می کند. (69669)
meysam
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۲۵
دوستان یه سایت طرفدار قالیباف هست که همه مطالباش توهیین به اصلاح طلبانه
لطفا به این سایت برین و از حق تون دفاع کنین
http://www.shafaf.ir (69552)
۱۳۹۲/۰۳/۲۰ ۰۱:۰۳
امکان رد صلاحیت شدن را در نظر بگیرید (69818)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۲۲
اگر ائتلاف نشه حق ما جلیلی...در آن صورت حتی اگر شده میرم تو پوست گوسفند و با گله گوسفندا از مرز ایران میرم افغانستان پناهنده میشم. (69412)
اصلاح طلب زق
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۳۷
پس همگی با تمام قوا بیائیم به میدان تا سالها به شادی بیاسائیم ای دوستان با رای به روحانی کلید بدست (69429)
بهنیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۵۵
...تا حالا به این روش فکر نکرده بودم (69449)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۲۲
لزومی نداره اینقدر زحمات بکشی
برو افغانستان همونجا راحت بمون، در ضمن عراق و سوریه هم هستند (69484)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۲۵
بد بخت داخل افغانستان ،طالبان دوباره داره به قدرت می رسه..من جای تو بودم سمت چپ میرفتم تا راست (69488)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۰۱
والا این افغانستانی که من می بینم، آینده خوبی داره، صحبت های کرزای رو چند وقت پیش خواندم، باورم نمی شد در افغانستان به این سطح از دموکراسی رسیده باشند، گفته بود که علاقه ای به رئیس جمهوری دوباره ندارد زیرا ممکن است دموکراسی در افغانستان به خطر بیافتد... (69690)
ما
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۳۶
هیچ فکر کردی کلید واسه چیه؟
میخاد بگه با این کلید نه تنها مشکل کشور
که مشکل
مشکل آفرینانی همچون آ.ج و . . . را حل میکنیم (69676)
وحید
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۴۵
من رزومه مو فرستادم دانشگاه کابل ... (69725)
امیر
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۲۴
آقای زیبا کلام برای دو میلیونومین بار گفت رای اصولگرا ها 5تا 7میلیونه.واقعا صرف درست یا غلط بودن این حرف چرا اینقدر این حرف رو تکرار میکنه الله اعلم (69414)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۰۲
اگر بگوییم اصول گرایان داغ ( غیر معتدل ) 5 میلیون هستند صحیح تر است .

به این بهانه مطلبی را می گویم :

این گونه از اصول گرایان مشخصه شان این است که وقتی از بالاتر فرمانی به آنها صادر شود تمام ظرفیت ! شان را بروز می دهند .
مثال : اگر آقای جلیلی برای تبلیغ انتخابات به شهر همدان وارد شود همان روز می توانید تعداد رایش را در آن شهر بشمارید . آن روز دیگر او طرفداری ندارد که مراسم نیامده باشد .پس وقتی در تلوزیون طرفداران وی را می بینید حواستان باشد که همه ظرفیت ! وی همان تعداد افراد است . (69456)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۲۲
این تعداد آرائی بود که به آقای ناطق نوری درخرداد76 داده شد.الان اصلاح طلبان 25میلیون رای دارن و اصولگراها10ملیون (69481)
داریوش
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۳۳
نظرات نشون میده که حضرات اصلاح طلب تو این چند سال چقدر عقده تو دل دارن و با این منشی که دارن معلومه اگر !!!!!!؟؟؟؟ رای بیارن چه بلائی سر این مملکت میارن حتی بدتر از بلائی که احمدی نژاد سر این کشور آور (69560)
حاج مهدي
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۰:۲۲
داريوش عزيز توهين به هموطنا كار درستي نيست. من شخصا از آقاي ولايتي حمايت ميكنم ولي اگه ايشون كشيد كنار حتما به روحاني يا عارف راي خواهم داد.ديگه اصلاح طلب و اصولگرا فرقي نداره.همه ي دلسوزاي كشور بايد دست به دست هم بدن تا از باتلاق سياه افراطي گري نجات پيدا كنيم. (69602)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۰۸
بله دیگه جلوی دزدی های میلیاردی رو می گرن (69658)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۱۶
چرااز بلای احمدی نژاد میگی،شماهاکه7سال تموم پشتش وایساده بودین.عقده گشائیهاتون هم دیدیم.اصلاح طلبابااون کارنامه 8ساله پربارشون روسفیدهستن و دین خودشون رو توی این 34سال جمهوری اسلامی ادا کردن (69667)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۵۴
فعلا این هشت سال اصولگرایی، به جای نفت تو سفره ی ما چیز رفت.

نمی دونم دوستان اصولگرا چجوری روشون میشه اصلا اظهار نظر کنند!!

این 8 سال گذشته تو صفحه ی تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان قضاوت خواهند کرد. (69683)
اصلاح طلب زق
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۲۹
نظر ما نظر بزرگان :
آیت الله هاشمی = خاتمی عزیز = عارف = روحانی
زنده باد هر 4 نفر خار چشم اصولگرایان (69417)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۳۸
آقای زیبا کلام جانبدارانه نظر می دهند

آقای زیبا کلام خیلی تاکید دارند که : آقای عارف نمره اصلاح طلبی بالاتری دارند ولی مهم بعد از انتخابات است که آقای روحانی - چون به اصول گرایان نزدیک تر است - قدرت اجرایی بیشتر خواهد داشت !

من خودم به شخصه زیاد به بعد انتخابات فکر نمی کنم و به اینکه اگر اقای عارف رییس جمهور بشه بیشتر از روحانی براش سنگ اندازی خواهند کرد .
من به این فکر می کنم که هشت سال است افراطیون خون مردم را در شیشه کرده اند و گزینه مناسب برای خنک شدن دل طرفداران اصلاحات هم فقط آقای عارف است .
ضمن اینکه اگر عارف به نفع روحانی کنار بکشد آنها همیشه خواهند گفت که اصلاح طلبی در جامعه طرفدار نداشت مجبور شدند به اعتدال قانع شوند .
خلاصه کلام : عارف رییس جمهور بشه از لحاظ روحی روانی برای اصلاح طلبان بهتر خواهد بود . اگر سنگ اندازی ها هم بیشتر باشه مشکلی نیست فقط روز حکم تنفیذ رییس جمهوری اش را ببینم مرا بس است ! (69430)
مهدی
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۰۲
خنک شدن دل چیه داداش مردم دارن زیر هزار بدبختی جون میکنن یه آدم قوی و پرقدرت می خواد جلو این خدا بی خبرا در آد. (69455)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۳۸
دوست عزیز همانطور که در آنسو تندروی مرا به اینجا کشاند،تندروی در این سو حتا اگر بتواند پایگاهی ثابت بیابد ،نتیجه ای مطلوب ندارد.مساله این است که افراطی گری کار را به اینجا کشانده است.بیایید به دور از افراط باشیم.بگذارید افرادی احتمالا از ترس بگویند این به معنی سکست اصلاحات است.دوست عزیزم شخصی که این حرف را زاده مگه غیر از جریان تندرو حاکم است؟بگذار بگوید این ها نشانه ی غلبه بر بر فضای حاکم بر جمع از سوی عقلانیت و مخالفت با افراطی گری است. (69504)
ایمان
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۳۹
آقا به نظرت این دیدگاهت یه مقدار رادیکال نیست؟
میخوایم زندگی کنیم تو این مملکت، پس بهتره به کسی رای بدیم که قدرت دفاع از حق رو داشته باشه، نه اینکه فقط یکی رو بکنیم رییس جمهور بعد بگیم آخ جون و از دست اون بنده خدا کاری بر نیاد.
البته من دکتر عارف رو خیلی قبول دارم و اگر روحانی به نفعش بره کنار بهش رای میدم ولی باید قبول کرد که سیاست و قدرت لابی گری دکتر روحانی بیشتره و دست بازتری داره در تقابل با اصولگراها (69505)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۴۲
قبول دارم که جمله آخرم رادیکال تر بود ولی من از بعد دیگری نگاه می کنم:
اول اینکه آقای زیبا کلام خیلی نظرشان به طرف آقای هاشمی و کارگزاران است
دوم اینکه من بیم آن دارم آقای روحانی منافع حزبی و آرامش قدرتشان را بر منافع آرای مختلفی که به ایشان داده شده ترجیح دهند

آیا آقای روحانی مثلا معاون اولی اقای عارف و حداقل دو سوم کابینه را به آقای خاتمی و مردم قول می دهند ؟
سوم اینکه فکر نمی کنم از لابی گری آقای روحانی چیزی دستگیر ما مردم عادی بشه .

چهارم اینکه : اگر همه تان با آمدن روحانی موافقید چرا دست دست می کنید . چهار روز تا انتخابات مونده نمی دانیم عکس کی را به ماشین بزنیم!!؟ (69572)
ایمان
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۲
در مورد جمله اول که خب از اول قرار بود که هاشمی بیاد و همه بهش رای بدیم دیگه :) ببین من نظرم به اصلاحطبا نزدیکه ولی مخالف این نیستم که اصولگراهای معتدل تو کابینه باشن، کلا باید دست به دست هم بدیم که از این وضعیت بیایم بیرون نه اینکه طرف مقابل رو کامل از گود بندازیم بیرون...
اصلا سیاست یعنی لابی گری، اینکه بتونی با ارکان قدرت چه داخلی و چه خارجی تقابل و تعامل داشته باشی و خواسته خودت و حزب و مردمی که پشتت هستن رو جلو ببری...
آقای عارف بسیار محترم هستن ولی قبول کن اصولگراها توی مجلس هر کاری که بخواد انجام بده یه بامبولی در میارن، از این جهته که میگم قدرت لابی گری روحانی بدرد میخوره...
شما یه عکس دو نفره ازشون بزن به ماشین فعلا تا ببینیم چی میشه :) (69612)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۴۴
درود بر خاتمي و روحاني و عارف (69436)
لرستانی
Latvia
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۷:۵۷
مردم با اصلاح طلبان نند اگر چه مراکز قدرت از رای مردم می ترسند
ضمنا بعید می دانم اجازه دهند یک اصلاح طلب حتی عارف یا یک نیمه اصلاح طلب چون روحانی رییس جمهور شود خاتمی دقیق گفت که اگر بیاییم حق نداریم بیشتر از آنچه آنها می خواند رای بیاوریم و... (69452)
حسن
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۵۸
آدم وقتی داره خفه میشه یه دست و پایی میزنه یه مشتی پرت میکنه شاید به اون طرف بخوره و نجات پیدا کنه.

من به روحانی رای میدم.
چقدر از این کلمه من خوشم میاد.

برای بعضی من گفتن پررویی و تکبره برای امثال من من باعث سرافرازی و زیربار تحقیر نرفتنه. (69528)
احمد
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۰۴
دوستان یه بار دور دوم ریاست جمهوری سید عزیزمان را تو ذهنتون مرور کنید تا بدونید زیباکلام چی میگه. (69462)
مسعود
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۱۰
آقای هاشمی و آقای خاتمی ما شما رو به عنوان رهبر اصلاحات قبول داریم , باید آقایان روحانی و عارف هم قبول داشته باشند , و به نظر شما عزیزان احترام بذارن , هر چه زود تر تصمیم گیری کنین و جبهه اصول گرا مخصوصا تند روهارو نا امید کنین . با آرزوی پیروزی اصلاحات (69468)
رضا
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۲۴
هاشمی رهبر اصلاحات که حتی اصلاح طلب نیست. این هزار بار (69624)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۲۱
فکر نکنم منظور آقای خاتمی تقلب انتخاباتی بوده بیشتر منظورشان تخلف انتخاباتی بوده . تخلفی مثل دیروز در پخش خبر همایش طرفداران آقای روحانی که رسانی ملی ( ای خدااااااا ) از آن جمعت سالن فقط صورت آقای روحانی را پخش کرد . (69477)
shahram
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۲۲
فقط دکتر عارف یا دکتر روحانی..... خروجی اعتلاف هر کدوم باشن قبوله........
www.raai.vcp.ir (69480)
محسن کاشی
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۰
این سایت بوی تفرقه میده
براما فرق نداره عارف+روحانی=زنگی بهتر (69611)
درز
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۲۲
ایرانیان شماچه قدر فراموش کارید مگه همین رفسنجانیو ناطق و روحانی نبودند در سال 76 نمی خواستند خاتمی رای بیاره حالا چه شده این محافظه کاران را رهبران اصلاحات میدانیم رای ما حمایت از عارف والسلام (69483)
غضنفر
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۰۹
داداش راه رو گم کردی علم جلیلی تو .... پایداری برو اونجا سینه بزن.
پناهیان هم امروز همین افاضات را فرمودن!!!!! (69539)
نام
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۵
"حر" ظهر عاشورا به سپاه امام حسین پیوست و شهید شد.مهم حال فعلی آقای هاشمی هست که درد مردم و کسانی که در حصر هستند در سینه دارند و دو فرزند ایشان به این دلیل در زندان هستند. (69613)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۰۸
اما همین اقای ناطق نوری و روحانی به اقای خاتمی در امور کمک کردند!
ضمنا هر سه در عمل ثابت کرده اند که مخالف بی منطق نیستند (گرچه الان دیگر موافق نسبی هستند) (69695)
حسین
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۸:۲۷
ما مردم ایران همه با هم نظر می کنیم تا امشب خبر خوش اعتلاف انرژی مثبتی رو به همه ما بده اصولگرایان تندرو بدونن که با اعتلاف صدای نفس های اصلاحات تا پشت خیمه های پوسیده شون می رسد و به امید خدا 24 خرداد با حضور همه پیروزی از آن ماست درود بر خاتمی و روحانی و هاشمی سلام بر عارف اصلاح طلب (69489)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۱۸
دوستان باورکنیدمردم عوام هم طرزتفکرنامزدها راتشخیص داده اند و از هرکی بپرسی می گویدومی داندتنها کسانی که می تواننداینهمه دردورنج مردم را التیام بخشندعارف وروحانی هستند.پس بایدخوداینها هم واقع بین باشندوباکنارگذاشتن اختلافات واعلام ائتلاف دراسرع وقت،شاهدپیروزی شیرین گفتمان اصلاحات باشیم. (69547)
حامد
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۲۰
بچه ها خواهشن هرکدومتون اوضاع شهرتونو به علاوه اسم شهرتون اعلام کنین تا یه کم آمار بیاد دستمون اول خودم تو مشهد اول از همه این قالیباف رای داره بعدشم دکتر حسن روحانی که البته هی داره بیشتر هم میشه بعدشونم جلیلی و بعدشم رضایی (69548)
ممد
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۰۱
گیلان قالیبافته (69650)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۱۸
منم مشهدم ولی فقط قالیباف به چشم میاد روحانی من رفتم ستادش کلا 5 نفر یودن هم ستاد مرکزی هم ستاد دگش تو مرکز شهر...




هییییییییییی خدا (69668)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۲۲
حامد
پس عارف چی؟ (69705)
TBZ
۱۳۹۲/۰۳/۲۰ ۰۰:۱۵
تبریز:
اول: 45 درصد روحانی
دوم: 20 درصد عارف
سوم: 13 درصد رضایی
بعد: 22 درصد هم بقیه کاندیداها

مراجعه کنید به نظرسنجی سایت نصرنیوز:
nasrnews.ir (69742)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۴۲
اینکه آقای زیباکلام می گوید که اصول گرایان حداکثر 7میلیون رای دارند واقعادرست است واصلاح طلب ها هم حداقل 30میلیون رای دارند حالا اگر اجماع بشه که من هم طرفداراجماع هستم دراینصورت درمرحله اول با30تا برنده هستیم واگراجماع نشه به لطف همت تمام دردمندان روحانی وعارف درمرحله دوم یک وزن کشی اساسی داریم که نتیجه آن صددرصد عارف است . (69571)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۵۱
دلت خوشها من که خودمو کشتم نصف آدمای دور و برم رو راضی کردم به روحانی رای بدن
شعور سیاسی مردم اگر نگم افتضاحه متوسطه (69581)
منطقي باشيم
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۰:۲۶
بر خلاف بعضي از دوستان.من شخص پرست نيستم و اگه ائتلاف صورت نگيره به معناي اهميت ندادن به خواسته ي مردم و كارشناساي سياسيه. . . . (69604)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۴۴
درود بر هاشمی ، خاتمی ، روحانی ، عارف
اگر نسل ما 22 بهمن 57 را ندید 2 خردا 76 در مقابل دیدگان ماست. (69576)
عارف.روحانی
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۱۹:۵۵
آقا تو نبودی چندروزپیش گفتی روحانی وعارف هیچ شانسی ندارن؟؟؟؟؟؟توخودت باعث ناامیدی شدی (69587)
مهدی
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۹
سایت فرارو طرفدار قالیباف بعد از مناظره و شکسته شدن آرا او به تفرقه و تخریب رو آورده تحریمش کنید. (69616)
محمدرضا
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۵۷
الکی برای خودتون هورا نکشید
نظرات شما با متن جامعه خیلی تناقض داره.
حرفهای آقای زیباکلام رو نگاه نکنید .
اون میخواد بقول خودش انتخابات رو به نفع اصلاحات مهندسی کنه!!! (69647)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۰۲
یکی داره بازی اصولگراها رو پیش میبره! (69651)
کاظمی
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۱۱
ائتلاف هر چه سریعتر. (69662)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۱۲
روحانی پیروز انتخابات (69663)
اونوریا
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۱۳
روز بعد از انتخابات
پیروزی مردم
پیروزی اصولگرایان
و 8 سال تو سرهم زدن اصلاح طلبان
راستی یعنی اصلاح طلبان اینقدر بد بخت شدن که می خواند بر سر روحانی (عضو رسمی روحانیت مبارز ) اجماع کنند !!
چه شود. (69665)
آزاد
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۴۶
جامعه روحانیت از شجونی مخالف هاشمی داره تا رفقای هاشمی مثل روحانی و دعاگو امام جمعه همیشه منتقد دولت احمدی نژاد در شیمیرانات (69727)
33
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۲:۴۹
متاسفانه جلیلی رئیس جمهور خواهد شد و باز هم متاسفانه ظرف شش ماه کشور را وارد جنگ با آمریکا خواهد کرد. حاضرم سر این موضوع شرط ببندم. (69682)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۰۵
دوستان به خدا وقت این حرفها نیست، ماندن ویا نابود شدن جریان اصلاحات به این چند روز بستگی داره،با همت بلند بیائیم اصلاحات را زنده نگهداریم، اشخاص محترم اند،مهم نیست کدومش باشه فقط این جریان فکری را نابود نکنند از صحنه سیاسی کشور.
درود بر روشنفکران.
زنده باد ازادی. (69691)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۰۹
آقایان عارف وروحانی شمارا به روح امام وخون شهدا قسم میدم اشتباه 84 رانکنید وباهمدیگر ائتلاف نمایید ممکن است اطرافیان نزدیک شما مانع تراشی کنند شما رسالت تاریخی خود را انجام دهید (69696)
امید
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۱۳
فعلا که آقای عارف و ستادش پی در پی خبر ائتلاف رو تکذیب میکنه . ( تو سایت شخصی خودشون )
من دارم نا امید میشم ! (69700)
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۲۶
نمی دانم چرا عده ای اینقدر اصرار دارند بگویند آقای روحانی اصلاح طلب نیست چرا چون عضو احزاب اصلاح طلب نیست؟ ایشان بسیار هم اصلاح طلب هستند حرفها و عملشان نشان می دهد در ضمن در دولت خاتمی هم مسئولیت داشته، و دیگر اینکه آیا فائزه هاشمی اصلاح طلب نیست ایشان از بسیاری از اصلاح طلبان اصلاح طلب تر است و پدرش آقای هاشمی و احتمالا خانواده ایشان و نزدیکان همه از روحانی حمایت می کنند. (69708)
آلاله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۲۳:۲۹
بخدا دارم دیوونه میشم کاش می تونستم یجوری از این کشور خلاص بشم. من موندم با چه استدلالی بعد از 8 سال وحشتناک و وخامتی که روز بروز داره بیشتر میشه چه معجزه ای میشه که بازم بخش زیادی از مردم سینه چاکه افرادی مثل جلیلی و قالیباف و رضایی هستند. چه اتفاقی میفته که مردم قبل از انتخابات کاملا فراموشی میگرن و انگار این اقایونو اصلا ندیدن و نمیشناسن. (69710)
۱۳۹۲/۰۳/۲۰ ۰۰:۰۸
به خدا قسم منم درد تو را دارم واقعا حرف دل منو زدي (69739)
بیسمارک
۱۳۹۲/۰۳/۲۰ ۰۰:۱۰
با حمایت از جلیلی نگذارید راه احمدی نژاد فراموش بشه. این ملت هنوز هم میتونن ازین بدبخت تر بشن. هنوز هم جا برای آبروریزی های بیشتر به نام اسلام هست. مرد باشید و پا پس نکشید. (69740)
rasoul
۱۳۹۲/۰۳/۲۰ ۰۰:۲۶
و ما هم نهم دی رو دیدیم (69744)
۱۳۹۲/۰۳/۲۰ ۰۰:۲۸
خواهش مي كنم از آقاي خاتمي بخواهيد به دكتر عارف بگويد همه چيز را خراب نكند خودخواهي نكند و به نفع اقتدارگرايان كار نكند و به نفع دكتر روحاني كنار رود چرا كه پيروزي نزديك است (69746)
یک شهروند ساده
۱۳۹۲/۰۳/۲۰ ۰۱:۱۰
ازسایت بهارنیوزخواهشمنیدم یک سلسه تحقیقاتی رو پیرامون مواضع ونظریات آقای زیباکلام انجام بدن تا ما ایشون رو بیشتربشناسیم. (69834)
پارسامانی
۱۳۹۲/۰۳/۲۰ ۰۲:۱۷
واقعادراین بحبوحه اگراقایان عارف وروحانی ائتلاف کردندوکسی ازطرفداران این دوبزرگوارناراحت شدوبه دیگری رای ندادیعنی قهرکردبایدگفته اقای زیباکلام راگفت که واقعاحق ماوحق ملت داشتن جلیلی واحمدینژادهست مگراحمدینژادرابهمین نحو8سال براین ملت وسرنوشت این مملکت خودمان عامل نشدیم که تحمیل شود پس جوانان وطن باائتلاف اقایان عارف ویاروحانی جان من من وجان وطن فعالیتهای تبلیغاتی خودتان رابیشترکنیدواتحادرابه نتیجه واقعی خودبرسانید پاینده ایران وایرانی (69944)