به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۸۳۰۲

آلمانی‌ها به یاد حافظ کنسرت می‌دهند

گروه فرهنگ و هنر:​ به مناسب روز حافظ، کنسرت «تریو» هنرمندان آلمانی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
آلمانی‌ها به یاد حافظ کنسرت می‌دهند
«فستیوال دیوان شرقی و غربی وایمر» و سفارت آلمان در تهران با همکاری خانه هنرمندان ایران کنسرت سه نفره برگزار می‌کند. در این کنسرت سه نفره (تریو) «ربکا هارتمان» و «یوزف کرونر» ویولن می‌نوازند و «یولیا ریم» پیانو می‌زند.این کنسرت پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷ در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و حضور در آن فقط برای دارندگان کارت دعوت مجاز است.

«فستیوال دیوان شرقی-غربی وایمار» شرکتی عام المنفعه است که «کلاوس گالاس» در ۱۰ ژوئیه ۲۰۰۸ آن را با هدف شکل دهی فعالانه به گفتگوی میان تمدن‌ها و ادیان بنا نهاد. وی در سال ۲۰۰۹ به عنوان گرداننده هنری، فستیوال ایران را با ریاست افتخاری «فرانک وال‌تر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان ساماندهی و سرپرستی نمود. متعاقب آن فستیوال مراکش با سفر گروه ارکس‌تر «انوخ زو گوتنبرگ» به نام «کلانگ فروالتونگ» به رباط، مراکش، فاس و کازابلانکا برگزار شد.در سال ۲۰۱۲، روز دوازدهم اکتبر به درخواست «گالاس» به عنوان روز یادبود حافظ به لیست رسمی برنامه‌های سازمان یونسکو به مناسبت سال جهانی قرابت فرهنگ‌ها اضافه شد. «کلاوس گالاس» در سال ۲۰۱۲ به همراه «دیوان شرقی-غربی» و گروه ارکستر شهر هاله در شهرهای تهران و شیراز دو کنسرت برگزار کرد.

«ربه کا هارتمن» یکی از نوازندگان ویولن این کنسرت برنده جوایز بسیاری در سطح داخلی و بین المللی بوده است که از آن میان می‌توان به مسابقه بین المللی ویولن «هنری مارتو» در سال ۲۰۰۵، «پاسم این تریس» سال ۲۰۰۴ در شهر بایرویت، و جایزه بورس تحصیلی «یاشا هایفتس» سال ۲۰۰۲ در ایالات متحده آمریکا، اشاره کرد.
«یوزف کرونر» ویلونیست دیگر این کنسرت در سال ۱۹۹۷ گروه ارکس‌تر «کلانگ فروالتونگ» را بنا نهاد. این ارکس‌تر و رهبر آن «انوخ زو گوتنبرگ» با شیوه متفاوت خود در اجرای قطعات مشهور ارکستر و اوراتوریو از آثار «باخ» تا «بروکنر» شهرت بسیار کسب کرده است.

«یولیا ریم» پیانیست این کنسرت سه نفره نیز برنده مسابقه‌های بین المللی پیانو در شهرهای مودنا، مادرید و فلورانس است و بورس مسابقات موسیقی آلمان را دریافت کرده است. وی به عنوان تک نواز، نوازنده مجلسی و همخوان به طور مرتب در اروپا، ژاپن و آمریکا کنسرت می‌دهد.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۳:۴۹
بازم گلی به جمال آلمانی ها (148466)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۶:۲۷
... و مسئ.ولان شیرازی و استان فارس همچنان در خواب خرگوشی !!!1 (148527)
۱۳۹۲/۰۷/۲۵ ۱۶:۳۰
ساخت و نصب تندیس حافظ برای نخستین بار در شیراز

http://shiraz1400.ir/?p=4308 comment-4772 (148528)