به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۵۷
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۵۱۲۴۲

فاطمه آلیا، داعش و قالیباف /طنز

فاطمه آلیا، داعش و قالیباف /طنز
شهرام شهیدی در بخش طنز مجله خط خطی نوشت: * موفقیت چشمگیر تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی، دست مریزاد دارد اما همانطور که می دانید حضور ایران در دور بعدی لیگ جهانی مشروط شده به حضور زنان در ورزشگاه، ضمن عرض تسلیت به خانم فاطمه آلیا جهت فقدان شدید و بی سابقه مسئولیت شوهرداری، از سال بعد به فدراسیون جهانی والیبال پیشنهاد می دهم شرط باز شدن انجمن صنفی روزنامه نگاران را هم بی زحمت به شروطش اضافه کند. نمی شود؟ اما بشود چه می شودها!

* به نظرم خانم آلیا و دیگر همفکرانشان باید کل پروسه فینال جام جهانی فوتبال را یک توطئه شوم اسکتباری بدانند. چرا؟ چون هم رئیس جمهور و صدراعظم دو تیم فینالیست جام جهانی و هم رئیس جمهور کشور میزبان زن بودند و اتفاقا نرفته بودند بنشیننند خانه شوهرداری کنند.

* اگر «نیمه پر لیوان بین» حرفه ای باشید، احتمالا شما هم مثل ما حدس می زنید توقیف مطبوعات کاملا در راستای اهداف معاونت مطبوعاتی ارشاد باشد. چرا؟ چون ایشان گفته دولت به دنبال ایجاد آرامش در فعالیت رسانه ای است و وقتی رسانه ای منتشر نشود، اوج آرامش است.

* من تازه فهمیدم جزو اقتصاد ایران هستم، چون به علت بیکاری همه اش در خانه خوابیده ام. چه ربطی دارد؟ وزارت اقتصاد اعلام کرده 77 درصد اقتصاد ایران در ساختمان ها خوابیده؛ که تقریبا معادل همان نرخ بیکاران خوابیده در ساختمان هاست.

* اگر گفتید هم اکنون چه کسی صاحب بهترین عنوان شغلی کشور است؟ به نظر من آقای ابوطالبی که به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل معرفی شد و آمریکا از ورودش ممانعت کرد بهترین گزینه است؛ چون نه می گذارند برود سر شغلش، نه شغلش را عوض می کنند، حقوقش را هم که می گیرد.

* با اعلام تولید بنزین آبدار در کشور، علت کمبود آب و جیره بندی آن هم کشف شد؛ چون طبق آمار همه تولیدات ما در کشور آبدار است. این از بنزین مان، آن از محصولات تلویزیونی که در پروسه تولید آب می بندند به نافش، این هم از فحش های آبداری که مثل نقل و نبات به هم می دهیم.

* معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفته باید دختران و پسران با فاصله بر نیمکت های پارک ها بنشینند و باید یک میز در میان نیمکت ها بگذارند که فاصله باشد، ضمن تشکر از ایشان درخواست می کنیم این موضوع را به مجلس هم تسری بدهند تا حالا که در شهرداری هم اتاق بانوان از آقایان جدا شده، نمایندگان زن مجلس هم از نمایندگان مرد جدا شوند. اینطوری دیدن ساپورت در مجلس هم شور دیگری دارد.

* اسرائیل یک بار دیگر غزه را به خاک و خون کشید و کودکان و زنان بسیاری در خون خود غلتیدند. در این بین با انتشار عکس یک عکاس دانمارکی در شبکه های مجازی مشخص شد برخی از شهروندان اسرائیلی با نشستن روی تپه به تماشای بمباران غزه نشسته اند.

نیمه پر لیوانش اینجاست که این عکس با واکنش های جدید و شدیدی از سوی برخی محافل سیاسی روبرو شد از جمله باراک اوباما ضمن انتقاد شدید از ناکارآمدی وزارت رفاه اسرائیل از آنان خواست با در اختیار قرار دادن صندلی های راحتی، رفاه شهروندانشان را در نظر بگیرند.

وزیر اقتصاد چین نیز اعلام کرد دولت متبوعش آماده است تبلیغات دور زمین محل تماشا را به عهده بگیرد. دولت کانادا خواستار احداث سایبان و پشه بند برای شهروندان شد. رئیس سازمان ملل ضمن انتقاد تلویحی از حضور کودکان در مراسم تماشای بمباران غزه اعلام کرد این موقع شب بچه باید خواب باشه. وی از دولت اسرائیل خواست حالا که شهروندانش فکر بچه های خودشان نیستند، ساعت بمباران را به صبح تغییر دهد که همه بتوانند آن را تماشا کنند.

وزیر خارجه کانادا نیز اعلام کرد به جهت جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان بهتر است مراسم بمباران غزه سانس بندی شده و بلیت فروشی شود تا همگان بتوانند از تماشای بمباران غزه استفاده کنند. نخست وزیر روسیه هم درخواست کرد هنگام بسکتبال تیم ملی روسیه با صربستان، بمباران انجام نشود که شهروندان اسرائیلی بتوانند به تماشای مسابقه بنشینند.

همچنین پادشاه عربستان از شهروندان اسرائیل خواست از عینک های آفتابی استفاده کنند تا نور انفجار چشمشان را نزند. وی اعلام کرد حاضر است در اقدامی انساندوستانه هزینه تامین عینک شهروندان اسرائیل را به عهده بگیرد.

* شنیده شد داعش در مناطق تحت کنترلش پلیس راهنمایی رانندگی تشکیل داده. احتمالا برخی قوانین رانندگی داعش به این شرح است: چراغ همیشه برای داعش سبز و برای مخالفان قرمز است. سرعت مجاز خودروها معادل سرعت اسب ابوبکر بغدادی است و هر خودرویی با سرعت بیشتری براند، مصادره خواهد شد. اولویت تردد سر چهارراه با کسی است که کارشناس ریش داعش او را صاحب صلاحیت بداند و تاییدش کند. تابلوی ورود ممنوع برای یک داعشی کاربرد ندارد و برعکس برای هر کس دیگری همه خیابان ها ورود ممنوع است.