به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۰/۲۹ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۸۱۴۰

خبرگزاری فرانسه: مذاکرات بي‌نتيجه بود

گروه سياسي: خبرگزاری فرانسه از وین، گزارش داد: مسئول تیم اعزامی آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز پس از بازگشت از تهران گفت: مذاکرات هسته‌ای با تهران یک بار دیگر شکست خورده است و دو طرف نتوانستند به توافق برسند.
خبرگزاری فرانسه: مذاکرات بي‌نتيجه بود
هرمان نکارتز، کارشناس بلژیکی آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: پس از دو روز گفتگوهای فشرده (چهارشنبه و پنجشنبه) نتوانستیم در مورد مسایل مورد اختلاف به توافق برسیم. کشورهای غربی‌ پیشتر گفته بودند که امید چندانی به نتیجه مذاکرات تهران ندارند. یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این باره گفته بود: من لزوما خوش‌بین نیستم و چشم‌اندازها هم چندان درخشان نیست. رادیو فرانسه نيز در گزارشی اعلام کرد: این شاید نخستین بار باشد که مسئولان آژانس انرژی اتمی، آن هم در زمانی که دور تازه‌ای از مذاکره میان ايران و گروه ١+۵ در راه است، با چنین دلسردی سخن می‌گویند. به نظر می‌رسد که غربی‌ها نیز امید چندانی به نتیجه این‌گونه ماموریت‌ها ندارند.

فریدون عباسی، رئیس انرژی اتمی جمهوری اسلامی ايران، قبل از مذاكرات اخير تلویحاً امکان بازدید از مجتمع نظامی پارچین را ناممکن دانست. بدین ترتیب، به گفته دیپلماتهای غربی، احتمال رسیدن به توافق بسیار کم است، زیرا موارد اختلاف فراوانند. با اینهمه ماموریت تازه بازرسان آژانس انرژی اتمی در ایران از سوی قدرت‌های غربی دنبال خواهد شد. تاریخ دقیق این مذاکرات معلوم نیست اما خبرگزاری‌های روس گفته‌اند که به احتمال زیاد، دور جدید گفتگوها اواخر ماه ژانویه در استانبول برگزار خواهد شد. این در حالی است که از نظر تهران، هرگونه امتیاز دادن به طرف مقابل باید مشروط به کاهش تحریم‌ها باشد. 

در همين حال روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای با عنوان "چشم انداز تيره و تار مذاکرات اتمی با ايران" نوشت: در حالی که تا کنون پيشرفتی از مذاکرات کشورهای ۵+۱ با ايران حاصل نشده است، مقامات و تحليلگران در هر دو طرف ارزیابی می‌کنند که امکان دستیابی به یک توافق ضعیف است.
این روزنامه نوشت: در تهران عليه هرگونه امتياز دادن به طور علنی اظهاراتی بیان شده است و در آمريکا نيز برخی در کنگره اخطار کرده اند نبايد به تهران امکان هيچ گونه غنی‌سازی اورانيوم، حتی برای اهداف غيرنظامی داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *