به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۹/۰۷ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۶۹۸۰
معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی:

کشوررابه‌اینجا کشانده‌اند و گردن‌امام‌زمان می‌اندازند

گروه سياسي: معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با انتقاد از کسانی که برای ظهور امام زمان وقت تعیین مي‌کنند، آنها را دکاندار نامید و گفت: مدیریت کشور را به این وضع کشانده‌اند و آن را به گردن امام زمان «عج» مي‌اندازند.
کشوررابه‌اینجا کشانده‌اند و گردن‌امام‌زمان می‌اندازند
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام دکتر محمد مقدم در مراسم سوگواره حضرت اباعبدا… الحسین در یزد گفت: بزرگترین رسالت ما از حادثه عاشورا، الگوسازی صحیح است. وی افزود: زینب «س» پس از حادثه عاشورا آغاز شد ولی ما خودمان چقدر از او شناخت داریم؟ و به چه میزان زینب «س» را به فرزندانمان شناسانده ایم؟
مقدم با انتقاد از این تفکر که زن مسلمان باید پرده نشین باشد و در هنگام سخن گفتن آبنبات در دهان بگذارد، گفت: کجای معارف دین ما این مسائل آمده؟ اگر اینگونه بود زینب «س» در شام اینگونه نمي‌کرد و در کوفه سخنرانی نمي‌کرد. دکتر محمد مقدم گفت: اگر زن و دختر جامعه ما زینب را بشناسد، با چند عبارت دوستت دارم یک جوان همه حیثیت اش را به پای او نمي‌ریزد.

وی با بیان اینکه میراث‌هاي بزرگی از اسلام داریم و باید با شناخت صحیح از آنان، به خودسازی بپردازیم گفت: متاسفانه پوسته دین را حفظ کرده ایم و درون آن را تهی کرده ایم. ملتی که حسین «ع» را بشناسد، ظلم و اسارت نمي‌شناسد و در برابر هر بلایی که بر سرش بیاورند ساکت نمي‌نشیند و تماشاگر نیست.
وی با طرح این موضوع که باید هشیار بود فقط روی
جامعه ای که از قوه تفکر برخوردار نباشد و جهل زده باشد، دامنگیر ظلم و جور مي‌شود. خیلی از افکار خرافی در جامعه جاهل رشد پیدا مي‌کند.
عزاداری و مصیبت عاشورا را جلویمان باز نکنند، گفت: عاشورا روی دیگری هم دارد و آن مبارزه با ظلم، فساد، نابرابری و… است.

وی با بیان اینکه اولین کسی که برای حسین عزاداری کرد، خود یزید بود، گفت: قاتل حسین را مي‌کشد، شال عزا مي‌بندد و برایش عزاداری مي‌کند! معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در ادامه به تشریح اثرات سوء رواج خرافات و انحطاط فکری دینی در جامعه پرداخت و گفت: خرافات و انحطاط فکری دینی در حال تباه کردن اندیشه‌هاي ملت ایران است.

انجمن حجتیه برای ظهور حضرت زمان تعیین مي‌کند

حجت الاسلام محمد مقدم گفت: یک عده دکان دار، انجمن حجتیه و… مي‌گویند وضع به هرشکلی باشد ایرادی ندارد چراکه خود آقا مي‌آیند و درست مي‌کنند! و سپس برای ظهور حضرت زمان تعیین مي‌کنند؛ درحالی که در روایات از امامان معصوم داریم هرکس برای ظهور من زمان تعیین کند، کذاب است. حجت الاسلام مقدم با تاکید بر اینکه آمدن امام زمان «عج» موجب سلب مسئولیت از مسئولان نمي‌شود گفت: مدیریت کشور را به این وضع کشانده‌اند و آن را به گردن امام زمان مي‌اندازند! و اینگونه توجیه مي‌کنند که آقا مي‌آید و همه چیز را درست مي‌کند! در حالی که هرکس باید چوب عملکرد سوء خود را در مسئولیت اش بخورد. امام زمان ظهور مي‌کند تا انسان تربیت کند.

هشدار نسبت به بسته شدن باب گفتگو ها

وی با هشدار نسبت به بسته شدن فضای گفتگو در جامعه گفت: اگر در جامعه دریچه
پیشرفت‌هاي امروزی بشر محصول آزادی اندیشه است چراکه در سایه اندیشه، قدرت فکر پرورش مي‌یابد.
اندیشه بسته شود و یک قرائت حاکم شود، آن مي‌شود که برای مثال آنچه حکومت مي‌گوید باید پذیرفت! و جای هیچ سوالی وجود ندارد! درست مانند آنچه کلیسا کرد و موجب فروریختن خود شد.
وی با اظهار تاسف نسبت به برخورد سیاسی با سوال و سوال کننده گفت: متاسفانه تا کسی سوال مي‌کند برچسب سیاسی به او مي‌زنند درحالیکه باید فرصت داد تا سوال ها مطرح شود چراکه سوال، اندیشه را آزاد مي‌کند. وی تشخیص عقاید باطل از حق، را از تاثیرات آزادی اندیشه دانست و گفت: وقتی اندیشه ها عرضه مي‌شود مي‌توان سخن ها را شنید و برترین را برگزید. شهید مطهری مي‌گفت من آرزو دارم تا در محیط‌هاي علمی اندیشه‌هاي مختلف برای خود کرسی داشته باشد و سوال‌هاي خود را مطرح کنند و ما هم بدان ها پاسخ دهیم.

افکار دینی جامعه در حال عقبگرد است

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام با اظهار تاسف از شرایط فعلی گفت: ما از نظر افکار دینی در حال عقبگرد هستیم که یکی از دلایل آن نبود باب گفتگوهاست. وی گفت: در دوران طلبگی و در دیدار با شهید بهشتی و شهید مطهری فضای باز گفتگو را مي‌دیدیم و آن فضا همان فضایی است که موجب ارتقای فرهنگ مي‌شود. وی گفت: متاسفانه عنوان مي‌شود اگر فلان سوال مطرح شود، موجب لغزش مي‌شود در حالی که برعکس است و طرح سوال ها موجب پرورش فکر و تحکیم دین مي‌شود. ما معتقدیم دین ما قدرت
عاشورا روی دیگری هم دارد و آن مبارزه با ظلم، فساد، نابرابری و… است.
منطق دارد و کسی که منطق دارد، از سوال نمي‌ترسد. رئیس اسبق مرکز اسلامی هامبورگ، اهتمام به علم و دانش را سومین راه قرآن در مقابله با خرافات دانست و گفت: علم چراغی است که عقل را – که مشخص کننده حق و باطل است – مشتعل مي‌کند.
وی برای نمونه به ممنوعیت تحصیل زنان در دو قرن پیش در انگلیس اشاره کرد و گفت: این درحالی است که اسلام ما ۱۴۰۰ سال پیش توصیه مي‌کند اطلبوا العلم من المهد الی اللحد.
وی پیشرفت علم را محصول آزادی اندیشه دانست و گفت: پیشرفت‌هاي امروزی بشر محصول آزادی اندیشه است چراکه در سایه اندیشه، قدرت فکر پرورش مي‌یابد.
دکتر محمد مقدم گفت: جامعه ای که از قوه تفکر برخوردار نباشد و جهل زده باشد، دامنگیر ظلم و جور مي‌شود. وی تاکید کرد: خیلی از افکار خرافی در جامعه جاهل رشد پیدا مي‌کند.

او پایین نگه داشتن سواد مردم را یکی از حربه‌هاي مستبدان عنوان نمود و گفت: جهل بلای جان ملت‌هاست. دکتر مقدم تمثیل قران را در این موضوع مهم عنوان کرد و گفت: قرآن درباره فرعون مي‌گوید: فستخف قومه فاطاعوه، مردم را پایین نگه داشت تا از آنان اطاعت بگیرد! وی در پایان به خاطره ای از شهید بهشتی پرداخت و گفت: مرحوم بهشتی مي‌گفت من از آلمانی ها دو نکته را آموختم یکی نظم و دیگری گفتن «نمی دانم» درباره آنچه نمي‌دانند و تخصص ندارند!
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۳۹۱/۰۹/۰۷ ۲۳:۲۸
ای بابا این آدم هایی که شما می فرمایید انقدر پر رو تشریف دارند که هنوز وضعیت اسفبار اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور را قبول ندارند. (12679)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۰۷:۵۴
ملتی که حسین «ع» را بشناسد، ظلم و اسارت نمي‌شناسد و در برابر هر بلایی که بر سرش بیاورند ساکت نمي‌نشیند و تماشاگر نیست. (12696)
محسن
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۰۹:۵۲
جناب مقدم :
لجاجت وپافشاری بر تکرار اشتباهات مسئولان واز ان بد تر توجیح هر اشتباهی توسط هواداران و دروغ و استفاده ابزاری از دین واعتقادات مردم بزرگترین بلا برای یک ملت است .
مردم هم سالهاست این را میگویند .
ما دین مان را دوست داریم وبه تاریخ نیاکانمان افتخار میکنیم .
باید با دانش وعلم وکار وتلاش دنیایمان را خوب بسازیم وهر زمان که ظهور منجی عزیز صورت گرفت با تمام توان در خدمت ایشان باشیم . (12706)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۵۴
کجاست گوش شنوا (12729)
درسی از کربلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۲۲
عاشورا روی دیگری هم دارد و آن مبارزه با ظلم، فساد، نابرابری و… است. (12719)
عبرت از تاریخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۲۴
اگر در جامعه دریچه اندیشه بسته شود و یک قرائت حاکم شود، آن مي‌شود که برای مثال آنچه حکومت مي‌گوید باید پذیرفت و جای هیچ سوالی وجود ندارد! درست مانند آنچه کلیسا کرد و موجب فروریختن خود شد. (12720)
چه آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۲۷
جامعه ای که از قوه تفکر برخوردار نباشد و جهل زده باشد، دامنگیر ظلم و جور مي‌شود. (12722)
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۵۰
يك ميليون مثبت (12726)
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۳۰
کشوررابه‌اینجا کشانده‌اند و گردن‌امام‌زمان می‌اندازند!

یعنی قبلا" وضع کشور خوب بود! (12723)
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۴۵
حرفهاي خيلي خوبيست اما سالهاست كه با همين حرفها سر ما را شيره ماليدند!!! آقاي احمدي نژاد و مشائي و موافقانش و مخالفانش نيز همين حرفها را بلدند و خيلي بهتر هم شايد بگويند. مگه آقاي آقا تهراني استاد اخلاق دولت و ديگر آقايان حرف‌هاي بدي ميزنند؟ (12724)
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۱:۵۷
وقتی تفکری پشتوانهنظامیداشته باشد خیلی خطرناکمی شودمدرس می خواهد (12732)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۹/۰۸ ۱۲:۲۴
واضح تر حرفتو بزن.
ما که نفهمیدیم چی می گی؟ (12738)
۱۳۹۱/۰۹/۰۹ ۱۸:۴۹
ظلم پایدار نیست اما جهل پایدار میمونه مگه اینکه مردم خودشون جهل رو به خردمندی تبدیل کنن (12897)