به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۵۲۰۸۰
وقتی SHARP گوشی می‌سازد

اولین موبایل بدون قاب و بدون بلندگو / تصاویر

گروه فناوری: پس از مدت‌ها بی‌خبری، شرکت SHARP بازگشت فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. تولید یک موبایل فوق باریک با سیستم صوتی استثنایی این شرکت را بار دیگر سر زبان‌ها انداخت.
اولین موبایل بدون قاب و بدون بلندگو / تصاویر
بیشتر تلفن‌های همراه بازار در اطراف صفحه نمایش خود قاب مشخصی دارند. به نظر می‌آید که این روند قرار است در گوشی‌های جدید تغییر کند. تلفن همراه جدید شارپ که با نام Aquos Crystal وارد بازار می‌شود به صفحه نمایش 5 اینچی و رزولوشن 1280x720 پیکسل مجهز است مقداری پایین‌تر از کیفیت گوشی‌های درجه یک روز، با این حال باید در نظر داشته باشیم که این دستگاه با قیمتی 240 دلاری وارد بازار خواهد شد. رقمی که از قیمت بیشتر دستگاه‌های امروزی پایین‌تر است.

این گوشی هم در واقع کاملاً بدون قاب نیست، علاوه بر قاب قسمت پایینی این دستگاه که دوربین و میکروفون را در خود جای داده است شما با کمی دقت می‌توانید قاب باریکی را در اطراف دستگاه نیز مشاهده کنید. وجود این مقدار قاب کناری یک ضرورت است تا در صورتی که دستگاه به زمین بیفتد شیشه آن به راحتی دچار آسیب نشود. جالب است که بدانید این وسیله برای انتقال صدای تماس گیرنده به اسپیکر کوچک مجهز نیست و از تکنولوژی‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند صدا را با استفاده از کل صفحه نمایش انتقال دهد. به صورتی که شما با قرار دادن گوشتان در کنار صفحه نمایش صدای تماس گیرنده را خواهید شنید.

این دستگاه هم چنان به اسپیکر معمولی مجهز است که می‌تواند با کیفیت خوبی به پخش صدا بپردازد. با اینکه این وسیله از نظر ظاهری به شکلی بسیار مدرن و به روز طراحی شده است اما سخت افزار داخلی آن کمی قدیمی محسوب می‌شود. این گوشی به پردازنده 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی، 1.5 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است. شما هم چنان می‌توانید با استفاده از کارت حافظه تا 128 گیگابایت به ظرفیت ذخیره سازی این دستگاه اضافه کنید.

سیستم عامل این وسیله نیز آخرین نسخه اندروید، کیت کت 4.4.4 است که از رابط کاربری معمولی گوگل استفاده می‌کند. این دستگاه به دوربین 8 مگا پیکسلی مجهز است و می‌تواند با سرعت 30 فریم در ثانیه به فیلمبرداری بپردازد. دوربین جلوی این دستگاه نیز اندازه‌ای 1.2 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند کیفیت خوبی را در تماس‌های تصویری ارائه دهد. این تلفن همراه در چهار رنگ مختلف سفید، سیاه، صورتی و آبی وارد بازار می‌شود. گفته شده که شرکت شارپ مدلی با اندازه صفحه نمایش 5.5 اینچی را در بازار ژاپن نیز منتشر خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا این مدل در سایر بازارهای جهانی نیز منتشر می‌شود یا خیر.

این تلفن همراه قرار است با قیمت 240 دلار در ماه آگوست وارد بازار شود. قیمت آن با توجه به قطعات داخلی آن کاملاً قابل قبول است. با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگ بسیاری در زمینه تولید تلفن همراه بسیار موفق هستند و بخش عظیمی از بازار را در اختیار دارند، باید منتظر ماند تا دید که آیا شارپ می‌تواند در این زمینه به فروش قابل قبولی دست یابد یا خیر.













مرجع : بازارخبر