به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۸۶۴۷۰

هویت هفت شهید غواص و خط شکن

گروه جامعه: پیکرهای هفت شهید خط شکن و غواص دوران دفاع مقدس استان مازندران شناسایی شدند.
هویت هفت شهید غواص و خط شکن
روابط عمومی کمیته : جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، این شهدا از طریق کارت هویت و پلاک، شناسایی شده‌اند. اسامی این شهدا به شرح زیراست:

 شهید حسینعلی بالوئی، فرزند اصغر، متولد ۱۳۴۹ ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای۴ و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

 شهید سیدرضا میر فاضلی هچرود، فرزند سیدعلی، متولد ۱۳۴۳ ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای۴ و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

شهید سید حسن فاطمی، فرزند سید اصغر، متولد ۱۳۴۷ ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای۴ و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

شهید غلامرضا اسدی، فرزند حیدر، متولد ۱۳۴۹ ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای۴ و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

 شهید محمد صادق معلمی، فرزند کریم، متولد ۱۳۴۷ ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای۴ و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

 شهید مسلم رسولی کناری، فرزند حسین، متولد ۱۳۴۶ ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای۴ و در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیدند.

 شهید منصورمهدوی نیاکی، فرزند احمد، متولد ۱۳۴۶ ، اعزامی از استان مازندران که در عملیات کربلای۴ و در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیدند.

 ۲۸ اردیبهشت ماه پیکرهای مطهر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.

 طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر ۱۷۵ شهید از این ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای۴ بودند که با دستان بسته در یک گور دسته‌جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. پیکرهای مطهر این شهدا در ۲۶ خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم در تهران تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از پنج ساعت به طول انجامید و از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است.