به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۶۷۵۷۰
با برتري 2 بر صفر؛

کره‌جنوبی عراق را برد و فيناليست شد

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال کره جنوبی با پیروزی مقابل عراق بعد از 27 سال به دیدار فینال جام ملتهای آسیا راه یافت.
کره‌جنوبی عراق را برد و فيناليست شد
دیدار نخست مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال جام ملتهای آسیا را تیم‌های ملی کره‌جنوبی و عراق از ساعت 12:30 امروز دوشنبه برگزار کردند که در پایان تیم کره جنوبی با حساب 2 بر صفر از سد حریف خود گذشت و نخستین فینالیست جام لقب گرفت. لی جئونگ هیوپ(20) و کیم یونگ گئون(50) زننده گلهای تیم کره در این بازی بودند. در نیمه نخست این بازی که در زیر بارش باران برگزار شد تیم کره‌جنوبی به مراتب بهتر از حریف خود ظاهر شد و نشان داد روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌های از جناحین حساب ویژه‌ای باز کرده است. تنها گل کره هم با همین استراتژی و ضربه سر لی جئونگ هیوپ به دست آمد.

تیم عراق اگرچه تلاش کرد با دوندگی در همه نقاط زمین اجازه تسلط کامل بر توپ و میدان را به حریف ندهد اما در خلق موقعیت چندان خوب عمل نکرد. بازیکنان عراقی در پنج دقیقه پایانی این نیمه فشار را روی دروازه تیم کره بیشتر کردند اما نتیجه را به حریف خود واگذار کردند. در نیمه دوم هم این تیم کره بود که بازی را بهتر شروع کرد و موقعیت‌های خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کرد که حاصل آن گل زودهنگام و دقیقه 50 کیم یونگ گئون بود. این بازیکن پشت محوطه جریمه حریف با ضربه چکشی و دقیق خود گل دوم کره را به ثمر رساند.

بعد از این گل تیم عراق کاملا جلو کشید و در نیمه زمین کره بازی را پی گرفت اما تجمع بازیکنان حریف در یک سوم دفاعی خودی فرصت زیادی به این تیم نداد تا کره این بازی را 2 بر صفر پیروز شود و به فینال راه یابد. این برای نخستین بار از سال 1988 تاکنون است که کره جنوبی راهی فینال جام ملتهای آسیا می شود. تیم عراق هم که با چاشنی شانس در مرحله قبل برابر ایران برنده شده بود باید در دیدار رده‌بندی با بازنده دیدار استرالیا و امارات مصاف بدهد.
مرجع : مهر