به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۵۳۲۵۰
قزوینی:

دولت در انتقادپذیری نمره خوبی گرفته است

گروه سیاسی: یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) اظهار کرد: دولت روحانی در شنیدن نقد نمره بالایی دارد از این حیث که از رسانه‌ها شکایت نمی‌کند، آنها را به دادگاه نمی‌کشاند، اتهامات ناروا نمی‌زند و عرصه نقد را بر نخبه‌ها تنگ نمی‌کند.
دولت در انتقادپذیری نمره خوبی گرفته است
حمید قزوینی گفت: دولت روحانی توانسته نمره خوبی در نقدپذیری به دست بیاورد. رسانه‌ها و نخبگان و حتی مخالفانش می‌توانند نقدهای خود را بیان کنند اما شرایط نقد در کشور ما کمی متفاوت است. فرهنگ نقد مثل هر پدیده دیگری باید در جامعه نهادینه شود. وی ادامه داد: یک سیاستمدار نباید فرهنگ نقد را به جامعه القا کند. نهادینه شدن این فرهنگ نیاز به کار فرهیختگان و صاحبان فکر و اندیشه دارد. به جای کار سیاسی باید کار فرهنگی و هنری شود. کسانی که سهمی از قدرت ندارند باید موضع نقد را بیان کنند. ما نسبت به فرهنگ اصیل نقد عقب هستیم.

این عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای پذیرش و بیان نقد در جامعه، تصریح کرد: اگر فرهنگ نقدپذیری توسط فرهنگیان یک جامعه انجام شود آن وقت است که به طور خود به خود همه سیاستمداران مجبور می‌شوند به آن فرهنگ تن بدهند به طور مثال اگر کسی که به فرهنگ آپارتمان‌نشینی وارد نیست ساکن یک آپارتمان شود همسایه‌ها به او آن فرهنگ را یاد می‌دهند. طبیعی است که اهالی فرهنگ نیز می‌توانند به حاکمان این فرهنگ را القا کنند.

قزوینی با اشاره به مواضع صریح اخیر رییس‌جمهور در قبال تخریب‌گران، گفت: آقای روحانی تلاش می‌کند مواضع خودش را شفاف بیان کند و در برابر کسانی که دست به تخریب دولت می‌زنند نیز می‌ایستد. طرف مقابل اگرچه تلاش می‌کند خودش را منتقد جا بزند اما واقعیت این است که آنها می‌خواهند فضا را به سمت دیگری ببرند و تلاش‌شان بر این است که مردم را از دولت دور و نسبت به کارها و شعارهای دولت ناامید کنند. مسلم است که رییس‌جمهور در برابر آنها موضع صریح و جدی خواهد گرفت.
مرجع : ایسنا