به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۷۹۰۵۴
زور سرخپوشان به مداغعان باتجربه الهلال نچربید

پایان تلخ در ریاض؛ الهلال 3 پرسپولیس0

گروه ورزشي: پرسپولیس در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شکست 3 بر صفر برابر الهلال از این رقابت‌ها حذف شد.
پایان تلخ در ریاض؛ الهلال 3 پرسپولیس0
به گزارش "ورزش سه" پرسپولیسی ها در حالی ديشب به مصاف آبی پوشان ریاض رفتند که بازی رفت با این تیم را در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور یکصد هزار تماشاگر به سود خود به پایان رساندند. این دیدار در پایان با نتیجه 3 بر صفر به سود الهلال به پایان رسید. با این نتیجه الهلال عربستان در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به مرحله بعدی صعود کرد.

داور: والنتین کوالنکو (ازبکستان)
کمک ها: سعید کاسیموف مامور و حسن الدین شادمانوف (ازبکستان)
اخطار: دقیقه 70 - مهدی طارمی، دقیقه 89 علی علیپور
اخراج: دقیقه 93 - مهدی طارمی
الهلال عربستان: خالد شراهیلی، کواک تای، یاسر الشهرانی، دیاگو، کریری، محمد جاهفالی، نواف العبد، سالم الدوساری(53 فیصل درویش)، عبدالعزیر الدوساری، یوسف السالم، محمد الشلهوب(65 تیاگو نوس) سرمربی: جورجیوس دونیس

پرسپولیس ایران: سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، حمیدرضا علی‌عسگر، احمد نورالهی، محمد نوری، رضا خالقی‌فر(88 علی علیپور)، هادی نوروزی، مهدی طارمی و امید عالیشاه سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح گل:
1 - 0 (الهلال عربستان) : بازیکنان الهلال پس از حدود ده دقیقه حمله مستمر، بالاخره از شکاف بین مدافعان سرخپوش یعنی اومانا و حاتمی استفاده کردند و توسط یوسف سالم و در دقیقه 29 به گل اول این بازی رسیدند.
2 – 0 (الهلال عربستان) : فیصل درویش بازیکن الهلالی ها یک دقیقه پس از ورود به زمین تاثیر خود را برای این تیم گذاشت و توسط روی خطای هند نورمحمدی یک پنالتی برای تیمش بگیرد. این پنالتی را در دقیقه 57 محمد شلهوب بر خلاف جهت سوشا مکانی به گل دوم این تیم بدل کرد.
3 – 0 (الهلال عربستان) : عبدالعزیز الدوساری، تعویض تاثیر گذار دیگر الهلالی ها، در ضدحمله ای و در حالی که سرخپوشان سراسر حمله بودند توانست دروازه سوشا مکانی را برای سومین بار باز کند.


شرح بازی:
الهلالی ها در حالی با پیروزی در این بازی به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافتند که پس از به ثمر رساندن گل دوم، بارها مورد هجوم مهاجمان پرسپولیسی قرار گرفتند اما با هوشیاری و تعویض های به موقع مربی این تیم آنها توانستند در دقایق پایانی و روی یک ضدحمله به گل سوم دست پیدا کنند.
عربستانی ها ار ابتدای بازی به امید باز کردن دروازه سرخپوشان به میدان آمدند، آنها از دقیقه 15 تا پایان نیمه اول شدت حملات خود را افزایش دادند و بارها توسط مهاجمین خود از جناح چپ و راست دفاع پرسپولیس دروازه این تیم را تهدید کردند و در نهایت توانستند از شکاف بین مدافعین پرسپولیس استفاده کردند و توسط یوسف سالم، مهره اصلی هجومی تیمشان به گل برسند.
در نیمه دوم نیز باز هم الهلالی ها بودند که حملاتی را روی دروازه پرسپولیسی ها تدارک دیدند و آنقدر در این کار اصرار ورزیدند تا در نهایت توسط بازیکن تازه واردشان یک پنالتی به دست آوردند و گل دوم بازی را به نام خود ثبت کردند. پس از این گل و از حول و حوش دقیقه 60 پرسپولیسی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند راه دروازه حریف را در پیش گرفتند و بارها توانستند دروازه این تیم را تهدید کنند اما زور سرخپوشان به مداغعان باتجربه و باهوش الهلال نچربید و نتوانستند کاری را از پیش ببرند.
در دقایق پایانی بازی و در حالی که پرسپولیسی ها سراپا حمله بودند تا بتوانند دروازه حریف را باز کنند، اسیر ضدحمله عربستانی ها و تعویض طلایی دوم آنها شدند و برای سومین بار دروازه خود را باز شده دیدند و رویای حضور در بین هشت تیم برتر آسیا را به طور کامل از دست رفته دیدند.
کناره های سرخپوشان در این بازی پاشنه آشیل آنها بود که بارها و بارها توسط مهاجمین الهلال مورد هدف قرار گرفت و به اندازه کافی باعث ضربه خوردن آنها شد. از نکات عجیب این بازی نیز اصرار برانکو، برای تعویض نکردن بازیکنان پرسپولیس بود، آنها زمانی هم که به گل نیاز داشتند دست به ترکیب خود نزدند تا دقیقه 86 تنها تعویض خود را انجام دادند. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که بی بازیکنی پرسپولیسی ها و دست خالی مربیان این تیم کاملا به چشم می آمد.
بهرحال سرخپوشان با این باخت تلخ، به فصل کابوس وارشان پایان دادند، فصلی که در آن فقط دو پیروزی در مقابل رقیب دیرینه به چشم می آمد و دست آورد دیگری برای آنها در این سال نداشت.

حواشی:
*در ابتدای بازی هواداران تیم الهلال پلاکاردهای آبی و سفیدی در دست داشتند که روی نوشته شده بود کارشان را تمام کنید.
*بازیکنان تیم الهلال تا دقیقه 20 چندین بار امید عالیشاه را با خطاهای سنگین متوقف کردند.
*در دقایق ابتدایی بازی داور مسابقه می توانست با کارت زرد خود در مقابل خطاهای الهلالی ها مقابله کند که این کار را نکرد.
*هربار که بازیکنان تیم پرسپولیس به دلیل خطاهای بازیکنان الهلال متوقف می شدند و روی زمین می افتادند با اعتراض ها و هوکردن های هواداران این تیم مواجه می شدند.
*در دقایق میانی نیمه اول بازیکنان الهلال که خطای محرزی روی نورالهی مرتکب شدند و پس از سوت داور، آنها به شدت به داور اعتراض کردند و درگیری با بازیکنان تیم پرسپولیس را آغاز کردند تا از نظر روحی روی آنها تاثیر بگذراند.
*هربار که بازیکنان تیم پرسپولیس حمله ای را روی دروازه الهلای ها تدارک می بینند با هو کردن های بی امان هواداران الهلال مواجه می شوند.

اتفاق ویژه :
پرسپولیسی ها در اتفاقی عجیب، سومین بازی پی در پی خارج از خانه خود را باز هم با نتیجه سه بر صفر باختند. آنها که فقط در اولین بازی خود و در برابر بنیادکار ازبکستان توانستند خارج از خانه پیروز شوند، در سه بازی پیاپی خارج از خانه آسیایی خود در مقابل تیم های النصر عربستان، لخویا قطر و الهلال عربستان، بازی را با نتیجه مشابه سه بر صفر به حریفان واگذار کردند.
*پس از به صدا درآمدن سوت پایان نیمه اول، بازیکنان تیم الهلال در حرکتی غیراخلاقی به دور داور این مسابقه جمع شدند و بابت قضاوت او در این نیمه اعتراضات زیادی به وی داشتند تا او را برای داوری در نیمه دوم تحت تاثیر قرار دهند.

بهترین بازیکن:
یوسف سالم، مهاجم الهلالی ها به همراه فیصل درویش و عبدالعزیز الدوساری را می توان بهترین بازیکن ها و یا به قولی تاثیرگذارترین بازیکنان بازی امشب دانست، یوسف سالم که بار تمام حملات الهلالی ها را در نیمه اول به دوش کشید بارها و بارها برای دروازه سرخپوشان ایجاد مزاحمت کرد و در نهایت توانست دروازه این تیم را باز کند.
فیصل درویش و عبدالعزیز الدوساری نیز دو تعویض طلایی الهلالی ها بودند که هرکدام پس از ورود به میدان زهر خود را ریختند.اولی توانست برای این تیم یک پنالتی به موقع و با ارزش به دست بیاورد و دومی نیز دقایقی پس از ورود زننده گل سوم عربستانی ها بود.
ضمن اینکه در تیم پرسپولیس و در نیمه اول که تحت فشار شدید حریف قرار داشتند مایکل اومانا، مدافع کاستاریکایی این تیم بارها با تکل ها و درگیری های به موقع خود باعث دور شدن خطر از روی دروازه این تیم شده بود.

صعود لخویا به جمع 8 تیم نهایی
تیم لخویا قطر با حذف دیگر نماینده این کشور به جمع 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.
تیم‌های لخویا قطر و السد قطر در چارچوب دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه خانگی لخویا به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه 2 - 2 خاتمه یافت. با توجه به پیروزی 2 بر یک لخویا در بازی رفت که در خانه السد به دست آمد با این نتیجه لخویا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 4 بر 3 از سد السد گذشت.