به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۸۶۷۰۴

مرگ مهاجری که در چمدان پنهان شده بود

گروه حوادث: دولت اسپانیا می گوید یک مرد مراکشی که در یک چمدان در صندوق عقب اتومبیل برادرش پنهان شده بود تا مخفیانه وارد اسپانیا شود در اثر خفگی جان باخته است.
این مرد ۲۷ ساله در حالی که در صندوق عقب در داخل چمدان پنهان شده بود، از منطقه ملیلا در شمال آفریقا - که به اسپانیا تعلق دارد - با کشتی های مخصوص حمله اتومبیل و مسافر به شهر المیرای اسپانیا می رفت. برادر این مرد که گذرنامه فرانسوی دارد متهم به قتل غیرعمد شده است. روز یکشنبه چهار مهاجر که تلاش داشتند خود را با شنا به یک منطقه دیگر متعلق به اسپانیا برسانند جان باختند. این مردان که از جنوب صحرای آفریقا می آمدند تلاش داشتند حصاری که از آب های مراکش تا سیوتا کشیده شده را دور بزنند. به گفته مقام های مراکشی سه نفر دیگر نجات یافتند.

در ماه مه یک پسربچه ۸ ساله اهل ساحل عاج در داخل چمدانی حین عبور از دستگاه های ردیاب امنیتی در سیوتا پیدا شد. او پس از دریافت مجوز اقامت موقتی به مادرش که به طور قانونی در اسپانیا زندگی می کند پیوست. دیده بان حقوق بشر می گوید که دست کم ۴۳۰۰ نفر در سال ۲۰۱۳ به طور غیرقانونی وارد سیوتا و ملیلا شدند. این رقم در سال قبل از آن ۲۸۰۴ نفر بود. در ماه فوریه سال گذشته، صدها مهاجر در یک روز به حصاری در ملیلا یورش بردند و حدود ۱۰۰ نفر آنها موفق به ورود به این منطقه شدند.
مرجع : بی بی سی