به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۴
 
۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۰۵ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۸۹۹۴
طنز

نشانه‌هایی از آخرالزمان در اخبار سيما!

نشانه‌هایی از آخرالزمان در اخبار سيما!
گروه جامعه: فرزین پورمحبی در بخش طنز ایسنا نوشت: استفاده از صدا و سیما در کشور ما لم خودش را دارد...وقتی صدا و سیما (بالاخص بخش خبری 20:30) موضوعی را تکذیب می‌کند، تازه همه متوجه صحت آن می‌شوند و با جدیت پیگیر می‌شوند! وقتی صدا و سیما نسبت به انعکاس حادثه‌ای بی‌تفاوت می‌شود، قریب به اتفاق مردم روی آن تعمق بیشتر می‌کنند، چون مطمئن‌اند حادثه‌ی خفنی رخ داده!

اینکه چرا رسانه‌ای اسم خودش را «ملی» می‌گذارد اما «ملت» را در مواردی که ذی‌نفع هستند دور می‌زند، شاید به خودش مربوط است. مگر «رسانه ملی» از من می پرسد، چرا اسمم را «فرزین» گذاشتم؟ اصولا به این جور رفتار، آزادی بیان می‌گویند. یعنی بدون جوگیر شدن فقط حرف خودت را بزنی و حالا حالا ها سوار بر موجی که مردم راه می‌اندازند نشوی! با این اوصاف، ما هم در اموراتشان دخالت نمی‌کنیم و خیلی آرام می‌رویم سروقت ماهواره‌ای که از یورش نیروهای شبه‌تکاور جان سالم به در برده تا اخبار روز را از آنجا پی بگیریم ... شاید این از نشانه‌های آخرالزمان باشد که به رسانه‌ی ملی خودمان باج و خراج می‌دهیم اما کارمان را به کمک شبکه‌های بیگانه راه می‌اندازیم. بیخود نیست که ندیدن تلویزیون در ایران به یک ژست روشنفکری تبدیل شده است.

اما ای‌کاش موضوع به همین جا ختم می‌شد، چون وقتی می‌خواهیم ماهواره ببینیم، با کلی پارازیت سرطان‌زا مواجه می‌شویم ... پارازیت‌هایی که هیچ یک از شبکه‌های مستهجن را در بر نمی‌گیرد و فقط شامل تعدادی از شبکه‌های خاص می‌شود. این هم یکی دیگر از نشانه‌های آخر زمان است؛ چراکه خودمان در ماهواره کلی برنامه پخش می‌کنیم اما در عین حال چشم دیدن سایر برنامه‌ها را نداریم. انگار که خوردن آب انگور را قبیح بشماریم اما خودمان کارخانه‌اش را در کشورمان راه بیندازیم. به نظر می‌رسد که اگر دیدن یا خوردن چیزی بد باشد، بی‌شک تولید آن بدتر است اما ... بگذریم.

خوشبختانه در عصر دهکده جهانی و انتقال اطلاعات به سر می‌بریم، بنابراین کارمان لنگ نمی‌ماند و به هر ضرب و زوری که شده بالاخره در مورد مسائل روز اخباری به‌دست می‌آوریم. اما با شنیدن آن‌ها باز هم به یکی دیگر از نشانه‌های آخرالزمان می‌رسیم ... چون به‌قدری جالب و عجیبند که باورمان نمی‌شود چنین چیزی اتفاق افتاده باشد. برای نمونه، یکی از آن‌ها (اظهارات یکی از مسئولین در مورد اسید پاشی) را خودتان بخوانید و خودتان قضاوت کنید:

4 عامل اسیدپاشی دستگیر شده‌اند و تحقیقات حاکی از آن است که اسیدپاش یک نفر بوده است! بنابراین سرنخ‌هایی برای دستگیری آن يك اسیدپاش پیدا شده است که در صورت دستگیری وی قرائن حاکی از روانی بودن اوست، ولی در عین حال هنوز هیچ چیز مشخص نیست!!