به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۳ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۷۱۲۱۴

زبان کیهان بند آمد:با هاشمی غافلگیرشدیم

زبان کیهان بند آمد:با هاشمی غافلگیرشدیم
گروه سیاسی: روزنامه کیهان نوشت: اگر بتوانند با استفاده از شگرد به اصطلاح غافلگیری، در آخرین فرصت‌ها تا زمان انتخابات هیئت رئیسه ی مجلس خبرگان با اعلام نامزدی آقای هاشمی، آیت‌آلله هاشمی شاهرودی را در موضع رودربایستی بیاندازند و مجبور به کناره‌گیری از نامزدی کنند.

به گزارش انصاف نیوز، این روزنامه ی تندرو که در دو انتخابات 84 و 88 با ترسیم دو قطبی ساختگی علیه استوانه ی انقلاب، محمود احمدی نژاد را در کاسه ی مردم گذاشت، حالا به جای پاسخگویی درباره ی عملکرد به جای مانده از آن دولت از جمله پرونده های چند هزار میلیاردی و معاون اول زندانی، تلاش دارد که انتخابات هیات رییسه ی مجلس خبرگان را هم سیاسی جلوه دهد.

کیهان که ید طولایی در پرونده سازی علیه جریانات سیاسی غیر هم سلیقه با خود دارد؛ این بار نیز سعی کرده که برخی حواشی را به همراه اخبار خلاف واقع به آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت دهد؛ هر چند دوره ی این نسبت دادن ها گذشته و مردم پاسخ خود را با حمایت از حسن روحانی کاندیدای مورد حمایت هاشمی در سال 92 داده اند.

وصله های این روزنامه در خبر دلواپسی از احتمال کاندیداتوری هاشمی برای ریاست خبرگان، یک نکته ی ظریف دارد: اشاره نکردن به پرونده ی مهدی هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی. این احتمال می رود که اشاره نکردن کیهان به این پرونده، با اطلاع یا پیش بینی حکمی باشد که برای این روزنامه غیرقابل باور است؛ حکمی در حد هیچ!

نکته ی بعدی گزارش نگرانی کیهان، ادعای عجیب این روزنامه است که می گوید: «اکثریت قریب‌به اتفاق مجلس خبرگان کمترین نظر مساعدی نسبت به وی [آیت الله هاشمی رفسنجانی] ندارند چه اینکه فتنه را خط قرمز می‌دانند و حداقل صلاحیت ریاست مجلس خبرگان را پایبندی پررنگ و صریح نسبت به این خط قرمز می‌شمارند».

اولا ادعاهای کیهان در مورد کاندیدای هاشمی در انتخابات 24 خرداد 92 هم به همین اندازه سطحی بود و نتیجه چیز دیگری شد. از کجا و با کدام شواهد می توان ادعای این روزنامه را پذیرفت؟ آیا آیت الله مصباح یزدی که در انتخابات خبرگان از تهران کاندیدا شده و نفر هفتم شد، حاضر است با آیت الله هاشمی که در همین تهران نفر اول شد، برای ریاست رقابت کند؟ از سوی دیگر، نشستن هر یک از هاشمی ها (رفسنجانی یا شاهرودی) در صندلی ریاست خبرگان، نه به کیهان است و این روزنامه از همین امروز موضع اکثریت خبرگان و جایگاه آیت الله مصباح را به خوبی می داند.

در ثانی، کیهان در هفته ی منتهی به انتخابات 92 بارها هشدار داده بود که روحانی مورد حمایت و کاندیدای فتنه گران است. مگر ربیعی، زنگنه، واعظی، ابتکار، آخوندی ... که وزیر و معاون رییس جمهور هستند هر روز فتنه گر خوانده نمی شدند؟ آقای شریعتمداری گویا در ایران تشریف ندارد و یا حواسش به ایران نیست؛ شاید هم مانند احمدی نژاد هوای دیگر کشورها را در سر دارد و نمی داند در ایران چه خبر است.