به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۲۳:۵۴
 
۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۸۷۲۴۴
وزیر ارشاد: معترضان خیلی هم انگیزه مذهبی نداشتند

معترضان به اکران رستاخیز در ماه رمضان ساندویج می خوردند!

گروه فرهنگی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها درباره موضوعات مختلفی از جمله طلاق توافقی و تحریم‌ها صحبت کرد.
معترضان به اکران رستاخیز در ماه رمضان ساندویج می خوردند!
دومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و معاونین این سازمان صبح یکشنبه 18 مردادماه آغاز به کار کرد. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنان خود ضمن خیر مقدم به مدیران ارشاد استان‌ها، و هم‌چنین مدیران ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: دو سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد و در طی این مدت مشکلات بسیاری در مسیر ما وجود داشت. فراز و نشیب‌هایی که در حوزه تحریم ها رخ داده بود، سبب شده بود که کشور از نظر اقتصادی دچار مشکلات بسیاری باشد. مشکلات و محدودیت ها در زمینه فروش نفت و بلوکه شدن درآمد های نفتی ایران در بانک های خارجی، مشکلات در حوزه مواد خوراکی همه و همه کشور را در شرایط نامطلوبی قرار داده بود.

وی افزود: در چنین شرایطی دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد و طبعا شعاری که رئیس جمهور منتخب در آغاز به دست گیری دولت داشت، رفع مشکلات هسته ای و تحریم‌ها بود. از سوی دیگر کشور های تحریم کننده هم در مقابل واکنش ایران به تحریم ها دو راه داشتند که یکی از آن‌ها جنگ بود و راه دوم توافق. و انها مذاکره را برگزیدنند و ما نیز از آن استقبال کردیم. به هر حال اکنون که مشکلات ما در حوزه تحریم ها از مسیر برداشته شده است، لازم است تا مسیر حل مشکلات پیش آمده در بخش فرهنگی را نیز هموار کنیم.

وی ادامه داد:سال گذشته سال سختی بود و امسال به لحاظ اقتصادی سخت تر خواهد بود. و این به دلیل است که سال گذشته تا نیمه سال قیمت نفت قابل قبول بود؛ اما نیمه دوم سال با سقوط قیمت تا 50 درصد کاهش روبرو بودیم و این امر دست دولت را برای اجرای برنامه ها ی مور هدفش بست .

جنتی افزود: دولت ما از ابتدای سال دچار مشکلات اقتصادی بوده و به تبع آن سیاست ریاضتی را دنبال کرده است. مشکلات اقتصادی دولت در سه ماهه اول سال جاری به گونه ای بوده که نتوانسته یک ریال هم صرف برنامه های عمرانی کند و همه صرف هزینه های جاری دولت و حقوق و مزایا شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با ابراز امیدواری از توافق انجام شده گفت: امیدواریم بعد از اجرا شدن این توافق به تدریج ظرف مدت شش ماه آینده گشایشی حاصل شود، سیستم بانکی راه اندازی و برای فعالیت های اقتصادی گشایش حاصل شود و تحریم ها برداشته شود . به این جهت لازم است تا مدیران ارشاد استان‌ها برای این که با اهمیت این موضوع آشنا شوند به ترجمه تحریم ها در سایت وزارت امور خارجه مراجعه و متون را مطالعه کنند. حتی حدود هزار نفر از شخصیت های حقیقی در طول این مدت مورد تحریم واقع شدند که با این توافق هشتصد نفر از آن ها از این تحریم ها خارج شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره یارانه‌ها گفت: مشکل عمده‌ی دیگر بارسنگین یارانه‌ها است که فشار سنگینی را بر دولت تحمیل کرده ودر طول سال بیش از 40 میلیارد تومان صرف هزینه یارانه می شود و مشکل دیگر بدهی دولت به بانک ها و بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و مشکل مسکن مهر که از سال گذشته بار سنگینی را بر دوش دولت گذاشته است و مهم تر از همه فساد اداری است که هم در حوزه دولتی و هم در حوزه خصوصی نهادینه شده است و فسادهایی هم که در بخش خصوصی به وجود آمده با کمک نهاد های دولتی بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به طرح مشکل انحطاط اخلاقی در جامعه پرداخت و افزود: مساله مهم دیگر انحطاط اخلاقی است که در سطح جامعه و نهادهای ارزشی و دولتی به وجود آمده است. در گذشته التزام عملی نسبت به ارزش های دینی بسیار پررنگ بود اما این مساله اکنون کمرنگ شده که آثارش در برخی رسانه ها پدیدار است. این موضوع که منافع شخصی بر منافع ملی مقدم دانسته شده که خود امری است که مسوولیت کسانی را که در حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند سنگین تر کرده است.

وی ادامه داد: مشکل عمده ای که وجود دارد فروپاشی بنیان خانواده هاست. آمارهای طلاق و جدایی از مشکلات بسیاری در جامعه خبر می‌دهد. در ماه‌های گذشته تحکیم بنیان خانواده در دستور کار ما قرار گرفت. لازم است تا از همه صاحب‌نظران در این زمینه استفاده کنیم تا بی رغبتی به ازدواج را تا حدی کاهش دهیم. متاسفانه امروز آنچه در غرب وجود دارد، در ایران نیز شایع شده و با نام ازدواج سپید مطرح است، هم‌چنین جدایی‌هایی که امروز جامعه ما بدان مبتلاست، باید مورد چاره اندیشی قرار گیرد و تا حد امکان کاهش یابد.

جنتی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته تا حد زیادی تورم مهار شده و امروز خوشبختانه راه‌های ارتباط ما با دنیا گشوده شده است. به طوری که پیش بینی می‌کنیم به زودی تعداد توریست‌ها به حدی برسد که ظرفیت کافی برای جوابگویی به نیاز آن ها در هتل ها نباشد.

وزیر فرهنگ دولت تدبیر و امید اظهار کرد: به هر حال از فرصت به دست آمده باید بهره جست تا سرمایه های کشورهای خارجی را به خوبی مورد استفاده قرار دهیم. اما در هر حال نمی‌توان مشکلات اقتصاد ایران را یک روزه حل کرد. چراکه اقتصاد ما بیمار است و این بیماری از دیرباز وجود داشته و اگر به یکباره توقع مردم جامعه برای حل این مشکلات بالا رود نارضایتی صورت خواهد گرفت . بنابراین حل این مساله یکی از مسائل بنیادی ماست.

وزیر ارشاد در حاشیه این جلسه به برخی سئوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه خودش دستور توقیف «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش را داده، تاکید کرد به هیچ عنوان چنین نیست و این فیلم اصلا توقیف نشده، فقط اکران آن تا زمان جلب نظر مراجع عقب افتاده است.  او در بخش دیگر سخنانش درباره اعتراض‌هایی که به اکران «رستاخیز» صورت گرفته بود، گفت: «ریشه این اعتراض‌ها را در رقابت‌های سینمایی می‌بینم. واقعیت این است که بعضی از کسانی که آمده بودند و اعتراض می‌کردند، خیلی هم انگیزه مذهبی نداشتند، چون ما دیدیم که بعد از همان اعتراضشان که در ماه مبارک رمضان بود، جلوی وزارت ارشاد در آن طرف خیابان ساندویچ می‌خوردند.»
مرجع : مهر

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۱۴:۳۴
سوال من اینه اگه دین هم ندارید وغیرت مذهبی هم ندارید لا اقل برای دغدغه دینداران شما چرا با چه قصدی میاید عمدا یک فیلمی را میسازید که سراسر دروغ وتوهینه چرا شما روی زخم شیعه نمک میپاشید چرا برای چی فیلم مشکل دار درست میکنید مگر علمای شیعه ومتدینین ناراحت می شوند اگر یک فیلم خوب درست بشه تازه تشکر هم میکنند چه مرضی دارید که تحریف تاریخ میکنید اون هم به این رسوایی وتوهین میکنید چرا ؟؟؟؟؟خوب مثل بچه ادم مثل کارگردانهای خوب یک فیلم بی دغدغه وطبق تاریخ صحیح درست کنید خیلی واضح وروشنه که این همه هزینه ... (319498)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۱۴:۵۶
دلواپس روزه خور (319501)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۱۵:۳۵
جناب وزیر چراحرفی می زنید که دلواپسان بتونن حدیثی از ش دربیارن آخه محترم مرجع هم ساندویچ میخورد لااله الاالله اشکال داره بابا یعنی چی چهره مبارک سراسر نور حضرت ارباب عباس علیه السلام نمایان شده به قوت قدیمیادردیزی بازه حیای ؟کجارفته (319506)
یکی
Belgium
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۲۳:۵۰
دوست عزیز، جایز نبودن نشان دادن چهره ائمه علیهما سلام مورد نظر همه مراجع نیست. البته همه متفق القولند که بی حرمتی نشه و مصادیق بی حرمتی هم را بیان می کنند نگاه کنید به لینک ذیل:
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/440451/
مگر در زمان حیات این اولیای الهی عزیز مردم نمی دیدنشان؟ (319600)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۹ ۰۳:۰۵
تمامی پیامبران و امامان و مردان خدا از نسل بشر بودن و سیما و چهره ی جسمانیشونم مثل هر انسان دیگری بود چیزی که باعث تمایز این بزرگان از سایرین بود میزان آگاهیشون نسبت به حقیقت مطلق و به طبع مرام و منش و انسانیتشون بود. (319615)
-----------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۱۹:۱۷
باید جلوی افراطیون به ایستند (319560)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۱۹:۴۲
اینها مخالف وزیر و دولت اقای روحانی هستن حال می خواهد اکران رستاخیز باشد می خواهد هسته ای باشد یا هرچیز دیگر. (319565)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۱۹:۵۷
دلواپسان نگرانند !! آخییییییییی ‎:D (319568)
حافظه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۵/۱۸ ۲۰:۲۳
سلام.علی آقاکدام جملات آقای جنتی راخواندیدکه گفته:مراجع درماه رمضان ساندویچ می خوردند.لطفادرمطالعه عبارات وجملات بیشتردقت کن وبعدبرای اظهارنظراقدام فرمایید.همین متن شمارا چندنفربدون خواندن متن اصلی آقای جنتی می خوانندوآنوقت مطلب شما سوژه وحدیث می شود. (319573)