به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۳۹۲۷۴

اسماعیلی: رفتنم ربطی با اتفاقات اوین ندارد

گروه سياسي: رییس پیشین سازمان زندانها و اقدامات تامینی کشور گفت، مقدمات موضوع رفتن من از این سازمان ها از چهار ماه پیش مشخص شده بود و این موضوع هیچ اتفاقی با آنچه در زندان اوین رخ داد، ندارد.
«غلامحسین اسماعیلی» در گفت وگو با ایرنا افزود: این موضوع اول عید سال جاری به من ابلاغ شد و فرایند آن تا کنون ادامه یافته است. وی تاکید کرد: اگر این دو موضوع به یکدیگر مرتبط بود، بطور قطع چنین جایگاه خطیری - رییس کل دادگستری و رییس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر - را به من نمی‌دادند. اسماعیلی با بیان اینکه شائبه ای برای خبرنگاران ایجاد شد و از سخنگوی قوه قضاییه موضوع را جویا شده، ادامه داد: آقای اژه ای نیز توضیحات لازم را به خبرنگاران دادند و اعلام کردند رفتن من از سازمان زندانها هیچ ربطی به موضوع زندان اوین ندارد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه روز چهارشنبه با صدور حکمی علی اصغر جهانگیر را به ریاست سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و جانشین غلامحسین اسماعیلی منصوب کرد. همچنین اسماعیلی طی حکمی از سوی رییس دستگاه قضا به سمت رییس کل دادگستری استان تهران و رییس شعبه اول دادگاه تجدیدنظر تهران منصوب شد.