به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۱۷
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۵۱۷۵۷
مقاله وارده

فرجي‌دانا؛ نمادي از مبارزه با فساد

فرجي‌دانا؛ نمادي از مبارزه با فساد
حميد نجف
داستان بورسيه غير قانوني بيش از 3000 نفر از آقازاده ها و منسوبان دولت قبلي كه اكثرا به واسطه بهره گيري از بند پ يك شبه به اين درجه نايل گرديد ه بودند بار ديگر محلي شد براي آزمون صداقت و انسانيت يك فرهيخته شجاع، مردي كه در يك طرف ترازو پست وزارت را مي بيند و شايد زرق و برق دنيوي آن را و در طرف ديگر انسانيت ناب را با چاشني استيضاح، نقد و تخريب مذبوحانه. 

گويي اين بار قرعه به نام وزارت علوم افتاده بود تا پيش قراول سپاه سفيد مبارزه با فساد باشد، او شايد مي توانست مانند بسياري ديگر از مديران محافظه كار چشم بر تخلفات عديده ببندد و از كنار اين ظلم آشكارچون كوري مشعل دار عبور كند. او مي‌توانست با مماشات و محافظه كاري پست ناچيز دنيوي را براي خود محفوظ دارد و اين راه ناصواب را چون گذشته با شكلي جديد ادامه دهد. 

او مي تواند مرد سال ايران باشد او شايسته حمايت، تشويق و جايزه است. هر چند تكليف نهايي اين پرونده را بايد نه مجلس بلكه مدعي العموم نمايان سازد، يا ادعاي او با اسناو مدارك محكمه پسند درست است، كه بايد با متخلفان برخورد جدي صورت گيرد و يا اينكه اين ادعا از درجه اعتبار ساقط است كه بايد او باز خواست شود. 

تجربه نشان داده است كه بيش از 90 درصد فساد اقتصادي موجود در كشور از زير سر مديران فاسد بخشهاي دولتي بيرون مي زند، فسادي كه ما كم و بيش بعضي آنها را در دور و بر خود مي بينيم. فسادي را كه ديگر نيروهاي نظارتي و امنيتي هم قادر به محار آن نيستند امروز فرجي دانا به عنوان نمادي از مبارزه با فساد مطرح است. 

پيروزي او در اين كارزار مي تواند جنگ با مافياي فاسد را به نفع نظام تغيير دهد و شكست او همچون پاتكي موقتي به شمار مي آيد، چراكه با رفتن او پرچم مبارزه با فساد دولت تدبير و اميد بر زمين نخواهد ماند و قطعا افراد ديگر راه ايشان را با جديت بيشتري دنبال خواهند كرد.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۱۸
فرجی دانا روسفید تاریخ ایران خواهد بود. (245885)
یک استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۲۰
جناب دکتر فرجی دانا
یادت باشد که زمستان می رود و روسیاهی به زغال می ماند،پس طوری از عملکرد مثبت خودت دفاع کن که اگر حتی رای ندادند،برای ما همیشه فرجی دانا بمانی انشاالله.دوستت داریم. (245886)
آذرمیدخت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۲۲
آقای فرجی دانا چه رای بیاورد چه نیاورد ، از نظر ملت ایران پیــــــــــــــــــــروز میدان خواهد بود.
مردم ایران در انتخابات مجلس نشان خواهند داد. (((((درود بر فرجی دانا )))))) (245888)
دانشجوی دکترا برق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۳۵
دکتر فرجی دانا برای همیشه در اذهان مردم دانای ایران به عنوان نماد علم و جهل ستیزی و مبارزه با فساد باقی خواند ماند. دستتان را میبوسم آقای دکتر فرجی دانا. (245892)
ﻳﻪ ﻧﻔﺮ
United States
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۳۸
ﻣﺸﻜﻞ اﻳﻦ ﺁﻗﺎﻳﻮﻥ ﺭاﻧﺖ ﺧﻮاﺭ اﻳﻨﻜﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﻛﺎﻣﻼ ﺑﺮ ﺣﻖ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﭼﻮﻥ ﺑﻘﻴﻪ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﻧﺪاﺭﻥ ﭘﺲ ﺑﺎﻳﺪ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﻣاﻟﻪ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺑﺎﺷﻪ و ﻣﺎ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺯﻭﺭ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻣﻨﺪ ﻛﻨﻦ
ﻳﻜﻲ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﮕﻪ ﺑﺴﻪ ﺑﺎﺑﺎ ﺧﺴﺘﻤﻮﻥ ﻛﺮﺩﻳﺪ (245893)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۴۱
هر چه می کشیم از دست روحانیه. وقتی دم از تدبیر و امید می زنی و رای مردم رو جلب می کنی ، اونوقت تساهل و تسامح در مقابل مخالفین و کوتاه اومدن در مقابل مجلسیان ( که در این یکسال شاهد بودیم ) یعنی پشت کردن به رای مردم امیوار. (245895)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۴۲
هرچه اتفاق بیفتد از احترام او در نظر ملت کم نخواهد شد . پهلوان ایران زمین سرت سلامت در پیشگاه خدا روسفیدی .این مهمه. (245896)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۴۹
فرجی دانا نشان داد که انسان شجاعی است و با افراد بیش از 3000 نفر بورس شده بی سواد و تخلف مخالف است و همه باید از فرجی دانا دفاع و حمایت کنیم تا حق مردم ضایع نشود. چون که فردی که با هزار زحمت و در کمبود امکانات رشد می کند درس می خواند، مقاله می نویسد پژوهش می کند در رقابت ها شرکت می کند. و دختر و پسر و داماد وزیری که در هزاران امکانات زندگی میکند اما نه حوصله درس خواندن دارد نه می تواند مقاله بنویسد و هیچ ازمون نمی بیند و راحت وارد ارشد دکتری می شود با تخلف بورس می شود باید جلوی این بی عدالتی ها ... (245898)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۲:۵۷
مجلس در یک پیچ تاریخی:مجلس مقابل ملت و دولت منتخب, مجلسان بدانند تاریخی نزدیک در برابر آنها قضاوت سنگینی خواهد نمود اگر چشم و گوش بسته حرکت کنند.شاید امروز سر کار باشند اما در فروردین 95 شاید شرمنده مردم نباشند اگر با دیده بینا بنگرند.. (245904)
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۳:۴۳
دكتر فرجي مجاهد واقعي است . دانشگاهيان! ‌بياييد در اين عرصه جنگ نابرابر او را تنها نگذاريم. (245921)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۵:۲۵
آقای فرجی داناکاندیدای مجلس دهم شوندودرجامعه مدنی فعالترعمل کنند. (245953)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۸:۰۳
گروهک پایداری بداند که صرف نظر از نتیجه ی استیضاح دکتر فرجی دانا، پاسخ مناسب خود را در انتخابات بعدی مجلس از مردم خواهد گرفت.... حالا که فعلاً توان اذیت و آزار دارید، بتازید!!! اما فردا روزی هم هست... و فرداتر روزی هم خواهد بود در پیشگاه عدل الهی... خوبیه دنیا اینه که می گذره... (245997)