به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۶۷۷۸۷
نام 170 نماینده‌ای که از رحيمي پول گرفتند٬ اعلام نمي‌شود

معرفی آن۱۷۰ نماینده؛ «شايد وقتي ديگر»!

گروه سياسي: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قرار نبود خبر نامه نمایندگان درباره معرفی 170نماینده رسانه‌ای شود لذا جلوی جمع آوری امضا برای این نامه را گرفتیم و قرار نیست چنین کاری انجام شود!
معرفی آن۱۷۰ نماینده؛ «شايد وقتي ديگر»!
جواد هروی به ایسکانیوز گفت: نباید این مساله رسانه ای می‌شد. رحیمی در نامه خود به احمدی‌نژاد همه چیز را شفاف کرده بود و نیاز به این اقدام مجلس نیست! گفتني اينكه؛ امروز 4 تن از نمایندگان مجلس با تهیه نامه ای خطاب به علی لاریجانی خواستار اعلام اسامی 170 نماینده ای شدند که رحیمی در نامه خود مدعی شده بود به آنها پول داده است.

محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم که به تازگی حکم قطعی محکومیت او صادر شده است دیروز طی نامه ای افشاگرانه علیه محمود احمدی نژاد مدعی شد که فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به او معرفی شده بود، برای کمک به نامزدهای مورد حمایت اصولگرایان اعلام آمادگی کرد.

به گفته رحیمی «در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیه اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب 170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید.»

در همین راستا امروز صبح کمال‌الدین پیرموذن، جواد هروی، عبدالکریم حسین‌زاده و فیاضی نامه‌ای تهیه کردند خطاب به رئیس مجلس که «برای تنویر افکار عمومی اسامی 170 نماینده دوره‌های هشتم و نهم که از رحیمی معاون متخلف احمدی‌نژاد پول گرفته‌اند در اختیار صاحبان جراید و رسانه‌ها قرار گیرد». با این حال دقایقی پس از طرح این نامه که به گفته پیرموذن به 30 امضا هم رسیده بود بنا به توصیه برخی نمایندگاه عضو هیات رییسه، ادامه جمع آوری امضا متوقف و طرح این سوال به طور کامل از دستور کار خارج شد.

کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل با اعلام این خبر در گفتگو با سايت فرارو گفت: استنباط ما این بود که آقای رحیمی مدعی شده است که این پول را به نامزدهای مجلس نهم داده است به همین دلیل خواستار معرفی اسامی این نمایندگان شده بودیم. وی افزود:‌ با این حال بر اساس آنچه برخی اعضای هیات رییسه مجلس اعلام کردند چون این پول صرفا به نامزدهای مجلس هشتم داده شده است بهتر است مجلس نهم پیگیر این موضوع نباشد.

پیرموذن در پاسخ به این سوال چه ارتباطی دارد این پول در چه دوره ای پرداخت شده است مجلس هشتم و یا نهم چرا از پیگری معرفی اسامی نمایندگان منصرف شدید گفت: به هر حال توصیه هیات رییسه این بود و اکثر نمایندگان هم خواستار آن بودند از پیگیری این موضوع منصرف شویم. این توصیه هیات رییسه مجلس نهم برای توقف پیگیری معرفی اسامی نمایندگان دریافت کننده کمک مالی از محمد رضا رحیمی در حالی مطرح می شود که بسیاری از نمایندگان کنونی مجلس عضو مجلس هشتم هم بوده اند.