به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۷۸۵۸۷
برای تكرار انتخابات 92 در انتخابات 94

ضرورت حضور و اجماع هوشمندانه‌اصلاح‌طلبان

...اصلاح طلبان در صورت حرمت نهادن به خرد جمعی و مشورت پذیری بیشتر، با پختگی سیاسی به دست آمده در این سالیان، می توانند انتخابات مجلس دهم را به صحنه ی شیرین وفاق و وحدت و همگرایی تبدیل کنند...
ضرورت حضور و اجماع هوشمندانه‌اصلاح‌طلبان
اسماعیل حسین‌پور

گروه سياسي: اصلاح‌طلبان با عقلانیت دکتر عارف توانستند در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گام بزرگی برای همگرایی بیشتر نیروهای وفادار به قانون اساسی بردارند. کار بزرگ و سترگی که بسیاری از معادلات آن روز را بر هم زد و در نهایت با همراهی و «آری» آگاهانه ی مردم دلداده ی این کهن بوم و بر، روحانی پای در پاستور نهاد.

در انتخابات مجلس دهم اصلاح طلبان می توانند در صورت حرمت نهادن به خرد جمعی و با پرهیز از خودرأیی و خویش نگری و با بهره گیری از نظر نیروهای مرجع اصلاح طلب در هر حوزه انتخابیه، بستر لازم برای حضور پررنگ اصلاح طلبان در مجلس را فراهم کنند.

حال که 18 سال از انتخابات حماسی دوم خرداد می گذرد و اصلاح طلبان با فراز و فرودهای فراوانی روبرو بوده اند قطعا اصلاح طلبان به این مرحله از رشد و بلوغ سیاسی رسیده اند که چگونه پای پیش بگذارند تا بتوانند نقش آفرینِ بزرگ انتخابات پیشِ رو باشند ولی آنچه در این روزها می تواند بسترساز این نقش آفرینی فرخنده باشد حضور پر رنگ اصلاح طلبان در انتخابات و ثبت نام حداکثری کاندیداهاست و در نهایت اجماع بر روی گزینه ی واحد است.

آنچه می تواند در این انتخابات به یک دغدغه تبدیل شود تک روی برخی کاندیداها است که اصلاح طلبی را فقط در حضور خویش در انتخابات خلاصه کنند و با انحصار طلبی مانع حضور و ثبت نام کاندیداهای متعدد در انتخابات شوند که می تواند یک آفت بزرگ برای اصلاح طلبان باشد چون روی آوری به این شیوه‌ها سبب بروز اختلافات جدی بین نیروهای اصلاح طلب می شود که اگر به درستی تدبیر نگردد می تواند باعث تشتت آرا در جبهه اصلاحات و در نهایت منجر به ناهمسویی و ناهمراهی نیروهای اصلاح طلب با یکدیگر شود.

در چنین شرایطی، اصلاح طلبان با داشتن وحدت در عین کثرت و با پای بندی به اصل تفکر جمعی باید از هر گونه تک روی در عرصه انتخابات پرهیز کنند و برای حضور یا عدم حضورشان در انتخابات تابع خرد جمعی باشند و با حضور و اجماع هوشمندانه شان در انتخابات به دنبال مجلسی کارآمد، برنامه محور، توسعه نگر، همراه با مردم و همسو با دولت باشند تا مردم احساس کنند نمایندگان علاوه بر عمل به وظایف خطیر نمایندگی و بهره گیری از اختیارات قانونی شان حامی دولت هستند تا بتوانند در راستای رفع تنگناها و دغدغه های مردم به دور از شعارهای رنگین گام های عملی بردارد.

اصلاح طلبان در صورت حرمت نهادن به خرد جمعی و مشورت پذیری بیشتر، با پختگی سیاسی به دست آمده در این سالیان، می توانند انتخابات مجلس دهم را به صحنه ی شیرین وفاق و وحدت و همگرایی تبدیل کنند و پس از عبور از مراحل گوناگون ثبت نام و تأیید صلاحیت، با حمایت از گزینه ی واحد، نماینده ای وفادار به مشی و مرام شان را راهی بهارستان کنند تا با همت والای دولت و مجلس، گره از کار فرو بسته ی خلق بگشایند و نمایندگان مجلس یازدهم برای پایان دادن به دردها و دغدغه های بزرگ مردم که با دغدغه های بسیاری از دلواپسان امروز فرسنگ‌ها فاصله دارد پیشگام شوند.

بندرگناوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۶:۵۹
تنها با رهبری سران مخلص اصلاح طلبان و اعتقاد نامزدها به اصلاح طلبی می توانند پیروز میدان شد. (304978)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۷:۱۷
کشور ما چون حزب مثل لولو خرُخُره میماند ، سیاسیون اصولگرا ازش وحشت دارند، بچه های اصلاحات هم جوزده شده و تند و تند حزب تأسیس میکنند،این حزب بازی اصلاحات چند شقه و شکننده میکند..ما باید ید واحده باشیم و جبهه اصلاحات در مقابل اصولگرایان سنتی آرایش بدهیم تا شانس پیروزی در تمام زمان ها اکان پذیر باشد .76 در رأس و 92 با اتحادّ ما دنبال اتحادّ هستیم ،درون اصلاحات با گفتمان و نظرات همه چیز قابل حل و هضم خواهد بود.تفرقه بلای جان همه احزاب است، اصولگرایان خیلی مذهبی هم به آن تن ندادند چون قدرت طلبند. (304983)
بهار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۷:۲۵
چرا واسه بنزین نظر سنجی نزاشتی اینم از دولت تدلیر و اومید بخدا له شدیم پول گاز و بنزین رو بردن بالا تورم ایجاد نمی کنه (304985)
پورامینی از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۷:۲۸
این بارمحوریت ائتلاف اصلاحات واعتدال روی سرلیستی چهره های واحد و شاخص اصلاح طلب میتواندرمز حضور پرشکوه حداکثری در انتخابات اتی باشد (304986)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۷:۳۱
ما اگر بتوانیم مجلس یکدست اصلاح طلب و اعتدالگرایان تشگیل بدهیم به نوبه خود همه چیز اتوماتیک درست خواهد شد مسئله رسانه ملی درست میشد پرونده هسته ای درست خواهد شد آزدای های حداقل آزادی بیان درست خواهد شد و از همه مهم تر توازن قدرت به نفع مردم تغییر خواهد کرد یعنی قوه مجریه و قوه مقننه به دست مردم میفتد و قوه قضاییه که مردم انتخاب نمیکنند و اصولاً افراطیون در باره آن تصمیم گیری میکنند (304989)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۷:۳۱
ما اگر بتوانیم مجلس یکدست اصلاح طلب و اعتدالگرایان تشگیل بدهیم به نوبه خود همه چیز اتوماتیک درست خواهد شد مسئله رسانه ملی درست میشد پرونده هسته ای درست خواهد شد آزدای های حداقل آزادی بیان درست خواهد شد و از همه مهم تر توازن قدرت به نفع مردم تغییر خواهد کرد یعنی قوه مجریه و قوه مقننه به دست مردم میفتد و .... (304990)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۱۸:۳۹
حافظۀتاریخی مردم بزگ وفهیم ایران ،صداقت وپاکی اصلاح طلبان را هرگز ازیاد نخواهدبرد ، اگرچه اقلیت افراطی که هرکزنخواسته ازفکروعقل خود استفاده کندوچون طوطی صفت بوده ،بخواهد دست به تخریب .افراطی های واپسگرا، خودشان هم فهمیده اند درمقابل سیل خروشان اکثریت مردم عددی نیستند. (304997)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۴۹
تجربه انتخابات84 و اختلاف اصلاح طلبان یا انتخابات88 و بی درایتی اصلاح طلبان مورد توجه اصلاح طلبان باشد و متحد و اعتدالی وارد شوند انشاا... موفق می شوند (305039)
معلم مدرسه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۵ ۲۱:۵۱
عزیزان اصلاح طلب برای موفقیت شما دعا میکنم اما معلمان را در عمل فراموش نکنید (305041)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۰۶ ۰۱:۰۰
حالا که عده ای نام وچهره رییس دولتفلاحات رابرنمی تابند - این مردبزرگ خار درچشمانشان شده پیشنهاد
میکنم منبعد از ایشان بعنوان استاد فرهنگ وادب یاد شود.







میکنمدر مطالب (305062)