به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۶۲۲۸۷
موسوي لاري: امروز صدای هتاکان بلندتر از علماست

یکی بگوید 3000میلیارد، 7000میلیارد دلار و ... کجاست؟

داعش حزب است یا یک اندیشه؟
گروه سياسي: يك عضو ارشد مجمع روحانیون در ششمین حزب کنگره اسلامی کار با طرح این سوال که کنگره هر حزب برای چیست٬ گفت‌: معمولا در جلسات حزبی سخنرانان به ضرورت تحزب سخن می‌گویند در حلای که معتقدم 35 سال است که از این مرحله عبور کرده‌ایم.
یکی بگوید 3000میلیارد، 7000میلیارد دلار و ... کجاست؟
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری گفت: پس از آنکه قانون اساسی تصویب شد اصول قانون اساسی به عنوان نقشه راه در اختیار ملت قرار گرفت که در آن به اصل تحزب اشاره شده است و ضرورتی در خصوص چرایی حزب نیست ولی چرا این بحث‌ها هنوزادامه دارد گمان می‌کنم نظام های حزبی با چالش‌های عدیده‌ای رو به رو هستند و علیرغم تاکید قانون اساسی یا احزاب نتوانسته‌اند کارآمدی لازم را داشته باشند یا با موانعی رو به رو بوده اند که موجب شده هنوز بحث‌هایی در ضرورت تحزب سخن گفته شود.

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه نقش محوری احزاب این است که افراد متفرقه را در کنار هم قرار دهد و با ساماندهی آنها افراد همسو بسازد اظهار داشت: کارکرد بعدی احزاب آن است که با جلسات آموزشی انتخاب آرمان هایی که در مرام‌نامه و اساسنامه‌شان است در اختیار اعضا و هواداران قرار دهند و اعضایش را آماده کند تا از آرمان های حزب دفاع کند.

این عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با تاکید بر اینکه کارکرد بعدی احزاب اجرایی و حضور در عرصه قدرت است خاطرنشان کرد: بر خلاف آنچه شنیده می‌شود که برخی‌ها می‌گویند ما حزب تشکیل نداده‌ایم تا قدرت را کسب کنیم باید بگویم این حرف تعارف است و به عبارتی فلسفه حزب کسب قدرت است و اگر حزبی برای قدرت تلاش نکند یا حزب نیست یا صادقانه حرف نمی‌زند.

وی افزود: احزاب باید تلاش کنند در قدرت نقش آفرین باشند و با کسب قدرت آرمان هایشان را جلو ببرند. موسوی لاری در خصوص بحث آموزش های حزبی نیز بیان کرد: ما در مقطعی قرار گرفته ایم که دنیای پیرامون ما چه در داخل و چه در خارج از مرزها دچار تحولات شگرفی شده است. جریاناتی که در سوریه، عراق، مصر و تونس و... تحولات آن مناطق را رقم می‌زند نمی‌تواند از سوی یک حزب فعال مورد نادیده قرار گرفتن واقع شود. چه شده است که منطقه ما دچار داعش شده است؟ داعش حزب است یا یک
ساده‌انگاری است که زندانی شدن محمدمرسی و تبرئه شدن مبارک را فقط حاصل توطئه دشمنان بدانیم
اندیشه؟ آنچه که با سر بریدن افراد و اسارت زنان جریان دارد محصول یک توطئه است یا برآمده از شرایط و اندیشه؟ آیا تحجر و دگم‌اندیشی و مطلق‌پنداری که در داعش وجود دارد می‌تواند در جامعه ما نیز رسوخ کند؟ آنچه که در جامعه ما به اسم بیدرای اسلامی مطرح شد و در میان برخی اندیشمندان به بهار عربی معروف شد بعد از چند سال به کجا رسید؟ اینها سوالاتی است که یک حزب فعال باید برای پاسخ دادن به آن وقت بگذارد؟

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه این ساده‌انگاری است که زندانی شدن محمدمرسی و تبرئه شدن مبارک را فقط حاصل توطئه دشمنان بدانیم عنوان کرد: اگر رفتار اخوان‌المسلمین موجب نگرانی ملت مصر نشده بود آن اتفاقات نیز رخ نمی‌داد اگر دگم‌اندیشی و تحجر اخوان المسلمین نبود شرایط برای تبرئه مرسی فراهم می‌شد در مصر شبکه های اجتماعی انقلابی را سامان داد ولی آنها در کودتا یا واپس گرایی نتوانستند خود را نشان دهند. به اعتقاد من توطئه‌ها و دسایس یک طرف٬ ولی از همه مهمتر خود رفتار اخوان المسلمین و تحجر و ترساندن جامعه موجب شد تا ملت مصر در برابر حوادث بعدی بی‌تفاوت شود.

وی اضافه کرد: در آموزش‌ها باید روی مسائل فکری و اعتقادی که تحولات پیرامونی مان را رقم می‌زنند تکیه شود اما متاسفانه این مساله نادیده گرفته شده‌اند. انقلاب اسلامی ما اندیشه ورزانه بود و سرآمدان انقلاب بعد از امام مانند شهید مطهری، شریعتی و شهید بهشتی اندیشه ورزی کردند و اندیشه آنها سیر بعدی جامعه را مشخص کرد. اما ما کی فکر می‌کردیم معرکه‌گردانان جامعه ما مداحانی شوند که جز ظاهر گرایی و هتاکی و فحاشی و نسبت دادن مسائل توهین‌آمیز به بزرگان کار دیگری نمی‌کنند. وزیر کشور دولت اصلاحات با طرح این سوال که امروز صدای علما و اندیشمندان بلندتر است یا هتاکان که با بیان صحبت‌های غلوآمیز و توهین پایه‌های اعتقادی نسل آینده ما را سست کرده‌اند؟ تاکید کرد: اگر به این نتیجه برسیم که لایه‌هایی از تحجر ذهنیت اندیشه‌ورزان ما را پوشانده وموجب عدم دسترسی به اسلام ناب شده است باید
اگر رفتار اخوان‌المسلمین موجب نگرانی ملت مصر نشده بود آن اتفاقات نیز رخ نمی‌داد اگر دگم‌اندیشی و تحجر اخوان المسلمین نبود شرایط برای تبرئه مرسی فراهم می‌شد
نگران باشیم.

موسوی لاری با بیان اینکه احزاب قاعدتا نمی‌توانند نسبت به شرایط جامعه بی توجه باشند گفت: شما که هشت سال منتقد دولت های نهم و دهم بودید و نسبت به برنامه‌های سیاسی اجتماعی و فرهنگی و نوع مدیریت آن زمان نقد داشتید آیا این نقد تمام شده است؟ آیا امروز نباید نقد گذشته کرد؟ متاسفانه در جامعه ما برخی مسائل اصلی فرعی شده اند و مسائل فرعی به مسائل اصلی مبدل گردیده اند. در انظار جامعه٬ سواستفاده‌های سه‌هزار میلیاردی و هفت هزار میلیاردی و افرادی مانند بابک زنجانی که دو هزار و 700 میلیون یورو خورده که ما حتی نمی‌دانیم تعداد صفرهای این ارقام چند تاست٬ وجود دارد. یکی بگوید سه هزار میلیارد، هفت هزار میلیارد و دو هزار و 700 میلیون یورو کجاست؟ مگر اینها سرمایه ملت نیست با این اعداد چقدر می‌توان سد، بندر و نیروگاه ساخت؟ و چقدر می توانیم این اعداد را در اختیار نهادهایی مانند بهزیستی قرار داد تا به کمک خانواده‌های بی‌بضاعت و در معرض خطر بپردازد.

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با یادآوری اینکه نباید فقط از طریق تریبون‌های رسمی از نابهنجاری‌ها گلایه‌مند بود٬ اظهار داشت: اگر به جای این کارها اموال به یغما رفته را از حلقوم آنان بیرون می‌کشیدیم و به نهادهای اجتماعی می‌پرداختیم٬ چقدر از مشکلات حل می‌شد؟ باید بررسی کرد و به مسئولان گفت که چرا از مفاسد هشت سال گذشته صحبت نمی‌کنند؟ مردم اینها را شنیده‌اند و اگر شما نگویید از انواع و اقسام رسانه‌های دیگر خواهند شنید پس چرا شفاف‌سازی نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: در عمق جامعه این مساله درونی شده است که در مقطعی هشت ساله نهادهای برنامه‌ریزی از بین رفته و در آن زمان سوءاستفاده های کلان سه هزار میلیاردی، هفت هزار میلیاردی و دو هزار و هفتصد میلیون یورویی صورت گرفته است حداقل فایده طرح این مسائل این است که حامیان آن مفاسد با پررویی مطالبه‌گر نمی‌شوند و نمی‌گویند که هشت سال آینده برای ماست. حجت‌الاسلام موسوی لاری در پایان افزود: آنچه در خطر است نهادینه شدن این رفتارهای غیرقانونی است اینکه ما چون از سلیقه یک سری افراد خوشمان نمی‌آید آنها را حذف کنیم و سپس عده‌ای را در معرض انتخاب مردم قرار دهیم رویه غلط با قانون و اصل انقلاب اسلامی است.

داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۱
آقای موسوی لاری بفکر مجلس آینده باشیدتوره خدا آدمایی را بفرستیدکه انشاء ا... قدرت رسایی وزاکانی و.... راکم کنند.داریم فسیل میشیم بسه دوران ترکتازی اصول گرایان تندرو که فتنه فتنه کنان.پشت سر رهبری قایم شده اند ودارند نون می خورن.اینهمه رهبری معظم میگویند تیم مذاکره کننده را کاملا فبول دارم وحمایت 100درصدی میکنم اینان می گویند مذاکره برای هیچ. (267159)
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ۰۷:۴۰
برادر من،داری با حب و بغض حرف می زنی . نفرت از این آقایان باعث شده عیوب افراد مورد علاقه خود را نبینی . از دید شما این آقایان شیطان مجسم و محبوبان شما معصوم علیهم السلام هستند . این همان است که می گویند عشق چشم و گوش را کور و کر می کند. تا دیروز هر چه خواستید انتقاد و توهین و بهتان زدید ، حالا که امروز انتقاد می شود منتقدان را به جهنم می فرستید . بای ذنب ... . گناه زاکانی و رسایی فقط انتقاد است . (267282)
ایرا
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۲
خود کرده را تدبیر نیست (267160)
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۳
رفته تو جیب بعضی ها (267161)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۰:۳۳
یاد فرمایش حضرت امیر افتادم که در خطبه شقشیه می فرماید
بیت المال راخوردند مانند شتری که به سبزه بهاری افتاده باشد (267212)
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۳
آقا من بگم ؟ زمین 14000000000باش خریدند (267162)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۴
یجای خوب !! (267163)
میگ میگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۵
موهبتی بوده از پروردگار . نازل شده برای استفاده ی بندگان مخلص خدا (267164)
کارگزاراصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۵
افرین حاج اقا لاری چه زیبا گفتید ،بسیار دلنشین بود .3000،،،،،7000،،،2میلیاردو 7صدمیلیون یورو در حدود 12000میلیارد تومان و .........خوردند و بردند و حالا هم همین اقایانی که کشور را به باد دادند گردن کلفتی میکنند .خدا ازشون نگذرد انشالله
فقط اینو میدونم مثل اقای لاری بگم این جماعت خیلی پررو هستند . (267165)
فارغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۰:۱۹
از همه بدتر کیهان است که یک دروغ ملاقات با سورس را هزار بار تا حالا تو بوق کرده اما یکبار از این قوم انتقادی نکرده میداندکه تف سر بالا به صورت خودش میخورد . آخر کیهان و دوستاش بودند که اینها را مطرح کردند . (267208)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۰۹
آقای لاری انگار هیچوقت نباید تکلیف این هزاران میلیارد گم شده مشخص بشه !!باوجود هزارانسند و مدرک علیه تیم احمدی نژاد باز هم شاهد سکوت معناداری هستیم که انگار اصلا اتفاقی به وقوع نپیوسته (267168)
سید ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۲۱
این روحانی باعث افتخار جنوبی ها به خصوص شهر زادگاهش شهرستان مهر می باشد (267171)
008
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۳۲
بازمانده هاي اون 8 سال منو ياد حمله مغول ها به ايران ميندازه...زخمي كه از خودي ميخوري ناسورو موندگارتره.گذشترو نبايد فراموش كرد تا ايندرو ساخت... (267172)
تاریخی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ۰۷:۰۰
چنگیز خان در شهر هایی که بدون شورش تسلیم میشدند ازبزرگان شهر میپرسید در حکومت خوارزمشاهیان چه اندازه مالیات می دادید؟ پاسخ هر چه بود در همان اندازه شهر را مکلف به پرداخت مالیات سالانه می کرد هر چند در شهر هایی که مقاومت میکردند قتل عام و غارت پایان کار بود (267274)
///////
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۳۳
صرف تاسيس دانشگاه شده (267173)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۳۳
سلام ،
اقای لاری! همانگونه که شما اشاره کرده اید،فلسفه تشکیل حزب و فعالیت ان،کسب
قدرت سیاسی در کشور است،اما اگر قرار باشد که فرضا احزابی مردمی و فعال هم بوجود بیایند و مردم هم در انتخابات رای بسیار بالائی به یک حزبی بدهند که قدرت را
در دست گیرد،اما ان حزب مطابق قانون اساسی ما، فقط دارای بخشی از قدرت شود،نقض غرض است!ما باید قبل از تشکیل حزب که از ارکان جمهوریت است،بفکر برطرف کردن برخی از تناقض های قانون اساسی باشیم،که عملا تعارض دارد با فلسفه سیاسی وجود احزاب.امیدوارم خردورزان جامعه به مواد (267174)
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۸:۳۹
آقای لاری شما دیگه از کجا در اومدی؟؟ (267177)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۰:۱۷
ازوقتی که تو نبودی !!!!!!!!!!! (267206)
کار گزار اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۰:۳۰
از هر جا هم در اومده باشد از لپ لپ درنیامده صص (267211)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۱:۴۳
مگه شما اقلیت که تمام تریبونها روقبضه کردین!!!اجازه حرف زدن به کسی رومیدید!!ایشون همیشه بودن !!!شماها بودین که بی ریشه واصالت ازسیاست سردراوردین (267218)
ايراني
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۱۹:۴۰
اقا فتنه را خوب اومدي ......... بخدا خوب نون دوني و كاسبي شده براي كاسبان. (267200)
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۰:۰۱
وقتی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت به سادگی و با حکم دادگاهی غیر قانونی اعلام می شود کسی تمایل به تحزب ندارد
بیشتر ترجیح میدهند چراغ خاموش و یکشبه بیایند و با چند شعار دهان پرکن مثل اوردن نفت سر سفره مردم! علنی کردن لیست مفسدان اقتصادی و در اوردن نام دانه درشت ها از جیب همایونی... از سادگی مردم استفاده کنند و بقیه را هم خودتان بهتر می دانید
یادش بخیر یاد زمانی که وزیر کشور اقای خاتمی بودید (267204)
مسعودابوالهادی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۱:۱۲
سلام
اقای لاری این اقاراست میگفت اسامی مفاسداقتصادی توجیبمه (اسامی دست نشاندهاش)من وامثال من منظورشونگرفتیم بهش رای دادیم،دلم میخواد دوره بعدکاندید بشه وازفیلترشورای نگهبان ردبشه اون موقع عیارشوبسنجه (267216)
ابوالفضل
United States
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۲:۰۲
پولها بردن برای انتخابات آینده مجلس خرج دست نشانده های خودشان کنند (267223)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۲:۴۳
برج خلیفه دبی که بلند ترین برج دنیاست 5/1 میلیارد دلار هزینه برداشته است حالا شما قضاوت کنید که با این اختلاسها چند تا برج می توانستیم بسازیم و واقعا می توان به عظمت و بزرگی اختلاس ها پی برد. (267231)
دزدزده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ۰۶:۵۸
عظمت اختلاسها همین بس که ۷۵۰۰۰۰۰۰ایرانی را بدبخت کردندوملتی را گدای یک لقمه نان. (267273)
راستگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۳:۰۷
آقای موسوی لاری فراموش کرده انددردوران وزارتشان چه وضعی به وجود آورده بودند نمی دانم چرا هرکس مسئولیت راواگذارکرد همه چیزرافراموش کرده وچشمان خودرا بسته ودهان خودرابازمی کنند. (267234)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۲ ۲۳:۰۸
قرابودجهان رامدیریت کنند حتما این پولها برای اونجا درنظرگرفته شده (267235)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ۰۱:۲۷
ببخشید این نظرو میدم. اما علت بالا اومدن احمدی نژآد همین آقا بود که با سوء مدیریت باعث بالا اومدن احمدی نژاد به شهرداری و سپس انتخابات 84 شد. از سال 88 به بعد هم ساکت بودن ایشون عموما. حالا حرفهای تند می زنن. امیدوارم آقای خاتمی فرق آدمهای مدیر و مدبر رو با افرادی که سوء مدیریت دارن بدونه. (267256)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ۰۵:۱۶
ممنون اما براستی کجا رفته اون در امدهای خوب دولت قبل؟؟؟ من معلم هنوز ارزوی معیشت و منزلت خوب را دارم!!!! (267262)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ۰۶:۳۱
اين احزاب با بيان مكرر ويرانگري ها و اختلاس ها ي هشت سأله دوران احمدي نژاد بايد جلو گستاخي ها اين أقليت تماميت خواه را بگيرند ومردم را به طور كامل در جريان بگذارند تا مردم دو باره فريب شعارهاي عوام فريبانه شان را نخورند وافراد گروهك پايداري را با حداقل رأي وارد مجلس نكنند كه كشور را به ورطه نابودي بكشانند (267266)
رضا
۱۳۹۳/۰۹/۱۳ ۰۷:۵۰
وقت آن است که فکری به حال رد صلاحییتها بشود . وگر نه آنچه احزاب بریسند . پنبه خواهد نمود.
آنگاه از ته قضایا مردی خواهد آمد و افتخارش اینکه حزبی نیست و باز جریان پو پو لیست.
ادعا خواهد نمود اسامی مفسدین را در جیب دارد و بقیه قضایا .... (267284)