به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۳۷۳۵۷
قضاوت را به نظر مردم می‌گذاریم

واکنش وزیر به اظهارات طلب‌كارانه پروین

گروه ورزش: وزير ورزش و جوانان پس از پایان نشست هم اندیشی برای کسب میزبانی مسابقات فوتبال سال 2019 جام ملت‌های آسیا گفت: جلسه خوبی را برگزار کردیم که در آن بحث میزبانی ایران در جام ملت‌ها مطرح و قرار شد که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا اردیبهشت ماه به ایران بیایند تا از امکانات ما بازدید کنند واگر امکانات‌مان مناسب بود امتیازات لازم را کسب کنیم.
واکنش وزیر به اظهارات طلب‌كارانه پروین
دكتر محمود گودرزي ادامه داد: کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا یک موفقیت خوب برای کشور است و دوستان ما هم در فدراسیون فوتبال زحمات زیادی در این خصوص کشیدند تا ورزشگاه‌هایمان از نظر امکانات نمره خوبی بگیرند. گودرزی درباره اعتراض مسئولان باشگاه پرسپولیس به اینکه چرا دو میلیارد تومان کمک مالی تحویل فدراسیون شده و به این باشگاه تعلق نگرفته است اظهار داشت: ما از فدراسیون فوتبال خواهش کردیم تا به تیم‌هایی که دچار مشکل مالی هستند کمک کنند و فدراسیون هم پذیرفت این کار را انجام دهد. متاسفانه یک رویکرد نامنامسب در این باشگاه‌ها وجود دارد که آن مدیریت با هزینه بالاست. این رویکرد موجب می‌شود مشکلاتی به وجود بیاید و هزینه‌ها بالا رود و کمرشکن شود؛‌ مشکلاتی که خیلی از مدیرها نمی‌توانند پاسخگو باشند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: شاید یک اشتباه دیگر این باشد که قراردادها شفاف نیست و به صورت چندگانه و گاهی اوقات شفاهی و ضمنی تنظیم می‌شود. همین مسائل است که هزینه‌ها در باشگاه‌ها بالا می‌رود و پاسخگوی مناسبی هم وجود ندارد. همانطور که همه می‌دانند با توجه به مشکلات بودجه‌ای که در کشور است ممنوعیت و محدویت خاصی برای پرداخت پول وجود دارد و اینطور نیست که مثل گذشته دولت بتواند نیازهای اقتصادی مردم را پاسخ بدهد. اینگونه کمک‌ها و چاق کردن یک بحث موجب لاغر شدن بخش‌های دیگر می‌شود و در حق مردم و دیگر ورزش‌ها اجحاف می‌شود. اینطور نباشد که یک بخش حقوق بخش دیگر را ضایع کند.

گودرزی تصریح کرد: از فدراسیون فوتبال درخواست کردیم با یک نگاه عدالت‌محور این موضوع را حل کنند. وی در پاسخ به این سوال که برای سال 93 چه قولی می‌دهد عنوان کرد: قول من این است که بتوانیم از منابع و امکاناتمان در بخش‌های مهم و همچنین توسعه ورزش استفاده کنیم. قرار شده 500 میلیون یورو وارد کشور شود که در بخش ساخت و ساز ورزشگاه‌ها خرج می‌شود. قول دیگر این است که با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی بتوانیم هزینه‌ها را کاهش داده و خرج‌های مازاد و غیرضروری نداشته باشیم تا مشکلات حل شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه چگونه حواشی از ورزش دور می‌شود تاکید کرد: محیط ورزش محیط آرامی است و باید اخلاقی باشد. در این مورد رسانه‌ها باید به ما کمک کنند تا از ورود کسانی که از وجود حاشیه سود می‌برند جلوگیری شوند. اینها زورگیرانی هستند که به واسطه وجود حواشی می‌توانند نیات خود را محقق کنند. اگر حواشی کمتر باشد ورزش از این بهتر نتیجه می‌گیرد. وجود حواشی موجب ایجاد یک محیط پرابهام می‌شود که مانع شفاف‌‌سازی است. خوشبختانه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این بخش پیش‌قدم شدند و اقدام به شفاف‌سازی کردند. چون در سال جام جهانی هستیم باید این موارد حل شود.

گودرزی با اشاره به این مسئله که فردا جلسه‌ای با رئیس سازمان صداو سیما برگزار خواهد کرد گفت: در این جلسه قرار است در خصوص ایجاد هماهنگی بیشتر بین همه قسمت‌ها در جهت تقویت تیم ملی فوتبال و همچنین بحث مسابقات آسیایی تصمیم‌گیری و توافقات مورد نظر حاصل شود. وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا برای پرداخت دو میلیارد تومان پرسپولیسی‌ها شرطی گذاشته و آیا این پول برای سرخپوشان است اظهار داشت: وزارت ورزش برای پرداخت این پول هیچ شرطی نگذاشته و این بحثی بین فدراسیون و این باشگاه‌هاست. من این مسائل را تکذیب می‌کنم. هر کسی نباید به ظن خودش صحبت کند و حرف‌هایی بزند که تعهدآور باشد و باعث پیگیری حقوقی شود و از ادبیات نامناسب استفاده کند.

گودرزی ادامه داد: پول فدراسیون متعلق به فدراسیون است و گاهی اوقات از بخش درآمدزایی خود فدراسیون و سازمان لیگ به بعضی تیم‌ها کمک می‌کند. باید کاری کنیم که از لطمه زدن به تیم‌های دیگر جلوگیری شود. وزیر ورزش با بیان اینکه باشگاه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شوند و این موضوع، مسئله‌ای است که مجلس تصویب کرده گفت: باید در جهت منافع تیم‌هایی که شما به آنها سرخابی می‌گویید، هوادارانشان و پیشکسوتان آنها کارهایی انجام و درآمدزایی شود. فدراسیون فوتبال اجازه دارد به تیم‌هایی که احساس می‌کند از نظر مالی ضعیف هستند کمک کند. باز هم تاکید می‌کنم که وزارت ورزش هیچ شرطی نگذاشته و فدراسیون در مسئله توزیع پول‌ها خودش مسئولیت دارد. ما باید کاری کنیم که نگاه عدالت‌محور وجود داشته باشد تا مشکلات حل شود.

گودرزی تصریح کرد: در این جریانات برخی غوغاسالاری و زورگیری‌ها باعث یخ بسته شدن آرامش می‌شود. بیایید محیطی بسازیم که صحبت‌های منطقی در آن صورت گیرد و دیالوگ‌ها مودبانه شود. وی در پاسخ به سوالي مبنی بر اینکه چه پاسخی برای صحبت‌های علی پروین دارد گفت: هر کسی برای خودش اظهار نظری می‌کند و ضرورتی ندارد ما پاسخ همه صحبت‌ها را بدهیم. هر روز در رسانه‌ها مطالبی مطرح می‌شود که لزومی ندارد ما جواب بدهیم و فقط قضاوت در این خصوص را به نظر مردم می‌گذاریم.
گفتني اينكه پروين در مصاحبه با خبرگزاري فارس و بخاطر مشكلات مالي پرسپوليس، با موضع گيري تند عليه دولت روحاني، انتخاب گودرزي به وزارت ورزش را اشتباه دانست. علي پروين در دولت سابق، همواره يكي از حاميان وزيران ورزش احمدي‌نژاد بود.

....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۹:۱۴
وزیر ورزش باید ورزشی باشه !
یادمون نرفته ورود غیر فوتبالی ها چه بلایی به سر تیم ها آورد!
مثال: رویانیان و پرسپولیس! (215990)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۷:۴۲
بله باید ورزشی باشه اما توانمند. آقای گودرزی که ریس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران بود برید بپرسید چقدر در اداره ی اونجا موفق بود. ایشون بعد از دو وزیری که رای نیاورد انتخاب شد. این یعنی اینکه آقای گودرزی اصلاً در لیست انتخاب روحانی نبود. ایشان پیشنهاد شدند چون سابقه ای ولو اندک در مدیریت نداشتند تا نمایندگان دست راستی سابقه ی ایشان را دستمایه قرار داده و باز رای عدم اعتماد بدهند. یعنی انتخابی از سر ناچار . لذا وزارت ورزش در طول تصدی ایشان به هیچ وجه کارایی نخواهد داشت. (216132)
پرسپولیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۹:۲۶
دم وزیر گرم (215993)
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۹:۳۹
واقعا ورزش کشور به کجا میره کسی مثل پروین که باید الگو باشه اینه (215998)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۱۹:۴۹
فوتبال یک صنعت میباشد شما نمیتوانید هزینه های فوتبال را با ورزشهای دیگر قیاس کنید مشکل فوتبال ما مدیریت آنست من سوالم از آقای وزیر اینست کدام قسمت سیاسی جامعه مردم را شاد و خوشحال کردن کدام وزارت خانه تا الان به جوانان بها داده است وزارت کار با این همه بیکاری؟ وزارت کشاورزی با سیب زمینی باد کرده؟ وزارت بهداشت با هزینه های درمانی بالا ؟وزارت کشور با ندادن مجوز های ...؟ وزارت اقتصاد که افتاده تو صدا وسیما که تورو خدا مردم یارانتونو نگیرید ؟مردم دلشون به بنزین و گاز و نونی که میخواد گرون بشه خوش بشه؟... (216002)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۱:۰۳
وقتی پول بی حساب کتاب وارد فوتبال بشه انتظاری بیش ازاین نیست.
خدارحمت کند ناصرخان حجازی را که خیلی دراین راه شفاف سازی میکرد.واقای دادکان که گفته 40ملیون هم برای این مربیان زیاده .بازیکنان هم بیشتراز300نمی ارزه..ولی ولی ویژه خواران نخواهند گذاشت این فوتبال پاک بشه چون باشفاف سازی نان بسیاری درسرخابی ها اجرمیشه (216035)
بلوط
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۱:۰۴
واقعا دمت گرم اقای وزیر حرف دل مردم رازدی (216036)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۱:۱۳
آفرین به این وزیر ، چرا وقتی مردم دارن از فقر رنج میبرن فوتبالیست های نه چندان با کیفیت درآمد میلیاردی داشته باشند؟ (216042)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۱:۱۸
مگر این فوتبالیست ها التماس کردن که باهاشون قرار داد بسته بشه ... در ضمن هیچکدوم از مردم آرژانتین یا پرتقال به اندازه مسی و رونالدو در امد ندارن ... همونطور که یه کارگز یا معلم و یا من بیکار به اندازه یک متخصص مغز و اعصاب درامد نداریم ... دست از تیمها بکشن و بدن به افرادی مثل هدایتی تا از جیبشون خرج کنن نه از بیت المال ولی متاسفانه برای تبلیغ خودشون در زمان موفقیت ها دست از تیم نمیکشن (216121)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۱:۲۶
چرا همه چی رو یه سیاست ربط میدید.حرفهای پروین کاملا منطقی هست (216049)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۱:۱۵
اگر پروین حرفاش غلطه چرا از طرف همین وزیر بعنوان سرپرست منصوب شد... ما به دولت اقای روحانی رای دادیم که جلوی بی قانونی گرفته بشه .... تمام بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس باید از طریق فیفا پولشونو بگیرن تا درس قانون مداری به وزارت ورزش داده بشه (216120)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۷:۴۴
من با حرف پروین در مورد نا کارآمدی وزیر فعلی ورزش موافقم. گودرزی سابقه مدیریتی نداره و هیچ طرح درست و حسابی ارایه نداده. (216133)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۰۸
اينها از طرفدارهاي دولت قبل بوده به عناوين مختلف بيت المال را حيف ميل كرده حالا چون جلوشان گرفته شده صر صدا مي كنند واگر نه بدهي ميليلري پرسپوليس همين ها گرفتن حيف ميل كردن (216088)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۸ ۲۳:۱۳
فوتبال باید خصوصی سازی شه .پول میلیاردی نباید واسه توپ بازی اونهم از جیب بیت المال خرج شه .باید پول در حد معقول بدن نخبه ها برای ارتقا تکنولوژی و افزایش سطح رفاهی مردم کشور بخصوص تو این شرایط اقتصادی سخت (216090)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ۰۱:۱۳
اقای گودرزی و وزرات ورزش که خودشو متولی و صاحب تیم پرسپولیس میدونه باید به قراردادهایی که توسط مدیران انتخاب شده توسط وزراتخانه مطبوعش بوده پاسخگو باشه ... مگر بازیکن و مربی اومدن التماس کردن که بیاید با ما قرار ببندید ... گله دیگه از هواداران این تیمه .. کجای دنیا با بازیکنان و کادر فنی چنین برخوردی میتونه صورت بگیره .. ایا با کارلوس کیروش هم میتونن همین برخوردی که با دایی دارن داشته باشن ... چون به راحتی از طریق فیفا پولشونو میگیرن و اگر دایی حرف از فیفا بزنه همین هواداران برچسب بی غیرتی میزنن (216118)