به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱۲/۱۰ ساعت ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۷

براي چه آمده‌ايم؟!

سردبير
براي چه آمده‌ايم؟!
به نام هستي آفرين و خالق بهار

بامدادي که تفاوت نکند ليل و نهار / خوش بود دامن صحرا و تماشاي بهار
سعدي شيرازي

و بهار يکي از باشکوه ترين جلوه هاي خداست که مي توان با تماشاي آن، نقبي به عالم معنا زد و راهي به سوي خدا يافت و جمال پروردگار را به تماشا نشست. مولانا فرموده:
در بهاران رازها پيدا شود / هر چه خورده است اين زمين رسوا شود
*********
اما بعد. كار رسانه‌اي در كشورمان همواره فعاليتي است بس دشوار و پرمسووليت. سال‌ها بنويس، عكس و خبر مخابره كن، تحليل و تجليل كن، مشاوره رايگان به مديران بده، وظيفه‌ات بوده و بس! خدا نكند يك كلمه و يك خط سهوا به مذاق همان مسوولان و دست‌اندركاراني كه سال‌ها رايگان نقش مشاور رايگانشان را ايفا مي‌كردي خوش نيايد آنگاه است كه درخواهي يافت روي ماستت چقدر روغن وجود داشته كه خودت هم نمي‌دانستي! در اين وانفسا واقعا به همه اهالي رسانه‌اي كه بتوانند استمرار داشته باشند، ذائقه‌ها را دريابند و در عين حال مخاطباني بيايند بايد صدآفرين و احسنت گفت كه در اين عرصه توانسته‌اند فقط و فقط بمانند! همين! ما هم كه در زمستان آمده‌ايم و عنوان بهار را با خود داريم قبل از هر چيز اين آرزو را داريم كه در عرصه اطلاع‌رساني و نقد، كمك حال جامعه‌امان باشيم. سخت است و دشوار؛ اما چون سال‌هاست در اين عرصه بوده و هستيم دل به دريا زده و در اين زمستان سرد رسانه‌اي، آرزوي بهاران را داريم.
ادعاي چنداني هم نداريم. بضاعت‌مان اندك است؛ اما حرف براي گفتن داريم. دوست داريم همواره بهاري باشيم. اميد را به جامعه منتقل كنيم. حرفه‌اي‌گري را پيشه ‌سازيم. چون به گروه و جريان سياسي خاصي وابسته و دامدار نيستيم به همين دليل مي‌خواهيم جانب انصاف و اعتدال را همواره پيشه راهمان سازيم. «بهار» جاي هتك و تحقير و تهمت عليه هيچ فرد و جرياني نخواهد بود. مي‌خواهيم آنگونه كه در جامعه ورد زبان شده و آنگونه كه خصوصا دوستان مسوول انتظار دارند نقدهاي سازنده ارائه دهيم و گزارش‌هاي مستدل و متقن. اما سازنده بودن نقد خود حديث مفصل دارد ولي يقينا هدف «بهارنيوز» نقد منصفانه و اطلاع‌رساني حرفه‌اي خواهد بود. در اين راه چقدر توفيق داشته باشيم خدا مي‌داند؛ اما قبل از هر چيز در اين راه پرفراز و نشيب به الطاف الهي و همچنين همفكري شما كاربران عزيز نيازمنديم. در اين پايگاه، اصل رعايت انصاف و اصول حرفه‌اي رسانه‌اي است، در اين مسير با هيچ كس عداوت و دشمني نداريم، خبر يا گزار شي را اگر نتوانيم (به هر دليلي) روي سايت بياوريم، نخواهيم آورد اما اهل اغراق، دروغ و هتك‌حرمت نخواهيم بود و قانون هم چنين اجازه‌اي به ما نمي‌دهد اما جزو اصول ما خواهد بود. اميد و دوستي جزو اصول اساسي اين پايگاه خواهند بود. فكر مي‌كنيم اين دو مقوله در جامعه امروز ما بس غريب و مظلوم واقع شده‌اند. «بهار» با اميد و هواي تازه و مطبوع است كه هميشه تاريخ و در نزد همه ملل و خصوصا ما ايراني‌ها كه تنها ملتي به شمار مي‌رويم كه سال نويمان با بهار تلاقي يافته دوست‌داشتني‌تر و باصفاتر جلوه مي‌كند. در «بهار» مي‌خواهيم اين حس دوستي و اميد را در فضاي اطلاع‌رساني و حتي نقد، جاري و روان سازيم و حتي‌الامكان از فضاي كينه و خصومت دوري كنيم. فضاي رسانه‌اي امروز ايران به چنين فضايي سخت نيازمند است. مي‌خواهيم گوشه و بخش اندكي از اين مسووليت را به دوش بگيريم و حتي در مقام نقد و انتقاد هم بهاري باشيم. نقش نظارت رسانه‌ها انكارناپذير است در اين باره «بهار» تلاش خواهد كرد حتي‌الامكان و در حد بضاعت خود اين نقش را فراموش نكند و فقط واسطه خبررساني صرف نباشد. اينها همه البته جزو آرزوهاي دست‌اندركاران اندك اما پرانگيزه «بهارنيوز» است. با اين اوصاف همين اول بسم‌الله دست همه مخاطبان خود، اعم از مردم و مسوولان نقدپذير و منصف را مي‌فشاريم.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰/۱۲/۲۱ ۲۱:۱۹
بالاخره نفهمیدیم برای چی اومدید شاید اینکه سیاهی لشگری باشید بسان سایر سایتهای ثناگو که نظرات خوانندگانتان را خواستار شوید و هر آنچه را خود می پسندید منعکس کنید.اگر هم بخواهید مطالبی را بگویید که آقایان نمی پسندند بساتتان را برخواهند چید. پس دیدید که بیهوده آمدید ! (9)
ناشناس
United States
۱۳۹۰/۱۲/۲۲ ۱۰:۳۷
همین هم جای بسی دلگرمی است.
با فرا رسیدن بهار، این آغاز را به شما به خاطر تمام آگاهی رسانی هایتان تبریک عرض می کنم... (23)
حميدرضا خدابخشي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰/۱۲/۲۲ ۱۸:۰۲
سلام بر دوستان رسانه اي
به دنياي رسانه هاي سايبري خوش آمديد و بسيار مسرور و خوشحالم از اين حضور . بر شما درود مي فرستم و با تاكيد مي گويم كه انشاالله مستمر باشيد و پرثمر. شروع اين آغاز دشواري هاي خودش را دارد و استمرار آن دشوارتر و پرمشقت تر.
دست دوستي و همكاري مي فشريم (39)
۱۳۹۰/۱۲/۲۲ ۱۸:۵۵
دامدار نیستید یا وامدار؟ احتمالا غلط تایپی بوده است اصلاح فرمایید (40)
Omide Iran
Germany
۱۳۹۰/۱۲/۲۲ ۲۱:۲۰
ba salam ba tavajoh be mohtavaye site be nazar miad eslah talab bashin ke in jaye khoshbakhti va omide. (47)
افشین
۱۳۹۰/۱۲/۲۳ ۰۸:۵۴
ورود شما را تبریک می گویم (53)
۱۳۹۱/۰۱/۱۳ ۱۱:۱۳
‫بامدادان که تفاوت نکند فصل بهار، درست است،اشتباه چاپی را لطفأ‌ اصلاح کنید. (117)
۱۳۹۱/۰۱/۱۳ ۱۱:۱۵
‫قدمتان مبارک، (118)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱/۰۱/۱۸ ۱۹:۵۱
درود. نهال قلم و تفکرتان همیشه شاداب و پر شکوفه باد. مطالب متنوع و خواندنی هستند. سربلند باشید. (153)
سوسن
۱۳۹۱/۰۱/۲۱ ۲۰:۳۱
سلام ,امیدوارم همراه وهمدل ملت باشیدوازحق وحقیقت دفاع کنیددریک کلام بله قربان گونباشد.موفق باشید. (183)
۱۳۹۱/۰۱/۲۶ ۱۰:۵۶
شما همون روزنامه بهاريد؟
...........
پاسخ سايت بهار: ضمن احترام به همه اهالي مطبوعات كشورمان، خير. رويكرد مستقل سياسي داريم و سعي مي كنيم اين اصل حرفه‌اي را در اين رسانه رعايت كنيم. (261)
۱۳۹۱/۰۱/۳۱ ۰۹:۱۷
اول بفرمایید این سایت مال کدام جناح و آقا زاده میباشد؟؟ دوما" فکر کنم به اندازه کافی در جامعه سوپاپ اطمینان تعبیه شده ، بیخود سرمایه نفت را هدر ندهید!!! (342)
۱۳۹۱/۰۱/۳۱ ۱۲:۳۲
بهار: كاربر گرامي مقاله را اگر مي خوانديد پاسختان را در آن مي ديديد. همانطور كه زير لوگوي سايت نوشته شده: «پايگاه خبري تحليلي مستقل ايران» و در اين مقاله هم تاكيد كرده ايم كه به هيچ جناح وابسته نيستيم و حرفه اي نگري در عرصه كار رسانه اي را اصل قرار داده‌ايم. ضمنا در دنياي وسيع اينترنت و با هزينه هاي حداقلي، فعاليت يك سايت ساده خبري- تحليلي لزوما به آقازاده ها نيازي ندارد. موفق باشيد (349)
عباد
۱۳۹۱/۰۱/۳۱ ۱۱:۴۵
آنچه ايران كم دارد و به آن نيازمند است انسان مستقل " رسانه مستقل "سياست مستقل"روزنامه نگار مستقل و كساني است كه مستقل فكر مي كنند. اگر اينگونه باشيد موفق هستيد در غير اين صورت مي شويد نسخه دوم كيهان و رسالت و حسين شريعتمداري و انبار لويي و .... (347)
۱۳۹۱/۰۵/۱۷ ۱۹:۱۸
ایران به یک بهار نیاز دارد امیدوارم مژده دهنده آن بهار شما باشید (3838)
بینامم اما..
۱۳۹۱/۱۲/۱۰ ۲۱:۱۷
این نظر را وقتی مینویسم که در پست یکسالگیتون این لینک را دیدم.
امیدارم همیشه پاینده باشید. (31585)
رها
۱۳۹۲/۰۱/۰۷ ۲۱:۵۲
موفق باشید. (36480)