به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۲ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۸۲۹۱۵

رییس مجلس:نهضت امام(ره)پیش‌رونده است

گروه سیاسی: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجاهدت عامل زنده بودن جامعه ایران است گفت: به طور حتم جامعه‌ای که لباس جهاد را از تن خارج کند، قطعا لباس خواری و ذلت را به تن می‌کند.
رییس مجلس:نهضت امام(ره)پیش‌رونده است
علی لاریجانی عصر پنجشنبه با حضور در بیت خانواده شهید دل آذر در قم برای مرحوم ابوالشهید حاج مهدی علی دل آذر و سردار شهید جواد دل آذر طلب مغفرت و با خانواده این شهید بزرگوار ابراز همدردی کرد. وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم انقلاب اسلامی خلق نیروهای موثر و مجاهد بود، گفت: قطعا نهضت امام خمینی (ره) نهضتی پیش رونده و زنده بود زیرا شاهد هستیم خیلی از انقلاب های رخ داده در منطقه پس از مدتی خاموش شده و تغییر ماهیت داده اند که این موضوع به این علت بود که ریشه های این انقلاب ها به علت اصیل نبودن تضعیف و تخریب شد.

رییس قوه مقننه با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به علت پیروی از منش و راه اهل بیت زنده است، تصریح کرد: نسل جوان کشور قطعا از ثمره خون شهدا است که به پیشرفت های چشمگیر و جایگاه های والا دست یافته است. لاریجانی ادامه داد: از طرفی دیگر سنت اسلامی بر مجاهدت و شهادت تاکید دارد زیرا این موضوعات عامل زنده بودن جامعه است.

افزایش جمعیت در آینده برای قم مشکل ساز است

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، گفت: افزایش جمعیت شهر قم در آینده مشکلات بسیاری را به دنبال دارد. علی لاریجانی در این دیدار افزود: کاهش امکانات اجتماعی یکی از معضلات اصلی افزایش جمعیت شهر قم است از این رو اسکان جمعیت جدید باید در نقطه ای صورت گیرد که دارای امکانات و منابع آبی باشد. وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بیمارستان هزار تختخوابی در منطقه پردیسان گفت: قطعا این طرح یک نماد خوب برای شهر قم است و باید کمک های لازم برای حمایت از سرمایه گذاران انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های مطروحه برای توسعه حرم حضرت معصومه(س) گفت: به نظر من در شرایط کنونی لزومی برای توسعه حرم وجود ندارد زیرا هم اکنون فضا برای حضور زائران وجود دارد و نباید دسترسی مردم را به حرم سخت کرد. لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی طرح هایی برای توسعه شهر قم مطرح است که این پروژه ها زمینه ساز افزایش جمعیت است از این رو متولیان مربوطه باید برای آینده به فکر ایجاد شهری در نزدیکی قم باشند زیرا در صورتی که شهر از میزان کنونی بزرگتر شود نمی توان آن را مدیریت کرده و زیرساخت های آن بویژه تامین آب شرب را فراهم کرد.

لزوم توجه ویژه به قم در بحث توسعه فرهنگ وقف
 علی لاریجانی روز پنجشنبه همچنین در دیدار با مدیرکل اوقاف استان قم نیز با بیان اینکه سازمان اوقاف در حوزه قرآن آموزی کارنامه درخشانی دارد گفت: افزایش سرمایه گذاری و برنامه ریزی در این بخش باید مورد توجه جدی قرار گیرد. وی با بیان اینکه قرآن یکی از مهمترین مسائل در کشور ما به شمار می آید اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه آموزش قرآن عملکرد بسیار شاخصی داشته است. وی افزد: می توان گفت سازمان اوقاف نیرویی پیشرو در بخش آموزش قرآنی محسوب می شود و در چند سال اخیر تجربه خوبی در این حوزه به ثبت رسانده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه توسعه برنامه های آموزش قرآن باید در دستور کار تمام دستگا ه های متولی قرار گیرد گفت: برنامه های قرآنی سبب می شوند جوانان انس بیشتری با قرآن پیدا کنند. وی ادامه داد: حقیقت آن است که بهترین کار فرهنگی در کشور آموزش قرآن است زیرا این کار سبب تقویت فرهنگی در درون افراد شده و تکیه گاه خوبی از نظر معنوی محسوب می شود. رییس قوه مقننه اضافه کرد: قوانین بودجه سالیانه اعتبارات خوبی برای حوزه آموزش و قرآن اختصاص داده شده، البته اگر در این زمینه پیشنهاداتی باشد استقبال می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقوفات به عنوان دیگر حوزه کاری سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف یکی از اقدامات مثبت از سالیان گذشته بوده و در کشور ما نیز به آن توجه بسیاری شده است، البته پس از انقلاب باید این تفکرات از سوی مسوولان ترویج می شد اما به دلیل اینکه سازمان اوقاف به عنوان یک نهاد دولتی معرفی شده بر استقبال مردم از این حوزه تاثیر گذاشته است. لاریجانی با بیان اینکه سازمان اوقاف باید ساختار مردمی داشته باشد تا مردم به فرهنگ وقف جذب شوند گفت: این سازمان مانند سایر دستگاه های دولتی نیست و باید مردمی بودن جزو ویژگی های ذاتی آن باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعات مطرح شده درباره مشوق های قانونی برای ترویج فرهنگ وقف در کشور تا حد زیادی مثبت و راهبردی است ولی نکته حائز اهمیت این است که باید بر روی آنها کار کارشناسی و تخصصی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در سه شهر قم، مشهد و شیراز می توان به صورت اختصاصی مقوله وقف را مورد توجه قرار داد تصریح کرد: در این سه شهر جنبه های زیارتی، وقفی و امامزادگان بسیاری وجود دارد و زمینه برای توسعه فرهنگ وقف فراهم است. لاریجانی اضافه کرد: بقاع متبرکه امامزادگان باید به مراکزی فرهنگی در کشور تبدیل شوند و رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارد. وی گفت: لازم است در قوانین جاری کشور به این موضوع مهم توجه داشته باشیم البته در بحث اختصاص اعتبارات دولتی نباید خیلی امید داشت از این رو لازم است در راستای جذب سرمایه های مردمی به وسیله مشوق های دولتی و معافیت ها تلاش کنیم.
مرجع : ایسنا