به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۶۰۸۶۵

از چین چه کالاهایی وارد می‌کنیم؟

گروه اقتصادی: چین از بزرگترین شرکای تجاری ایران است که در هفت ماه نخست سال جاری حدود ۷ میلیارد دلارد کالا به ایران صادر کرده‌است، اما نگاهی به جزئیات کالاهای وارداتی از این کشور می‌تواند جالب توجه باشد.
از چین چه کالاهایی وارد می‌کنیم؟
برخی کالاهای وارداتی از چین آن‌قدر پیش پا افتاده و کوچک هستند که شاید کمتر کسی تصور کند این کالاها از خارج کشور وارد شده‌اند. نگاهی به این کالاها این موضوع را به ذهن هر مخاطبی متبادر می‌کند که چرا کشور ایران با وجود توانمندی‌های غیرقابل انکار در تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی، توانایی ساخت‌ پیچیده‌ترین داروها، ورود به عرصه هوا و فضا و تولید سوخت هسته‌ای، چنین کالاهایی را وارد می‌کند.

بر اساس تعرفه گمرکی "سنجاق زلف, سنجاق فردهنده, گیره فردهنده و فرزن مو" یکی از کالاهای وارداتی از چین است. ایران در هفت ماه نخست امسال حدود 2.8 میلیارد ریال از این کالاها وارد کرده‌است. "پیپک‌های استعمال دخانیات (Smoking pipes)" در این دوره زمانی 1.6 میلیارد ریال، "الک دستی و غربال دستی" 353 میلیون ریال، مسواک 17 میلیارد ریال، تشک مواج 5.6 میلیارد ریال و گاوآهن 11.3 میلیارد ریال از ارزش واردات از کشور چین را به خود اختصاص داده‌اند.

"رخت آویز,کلاه آویز, پایه وا شیاء همانند از فلزمعمولی" از دیگر کالاهایی است که 10.5 میلیارد ریال آن از چین وارد شده‌است. دفترچه مشق، پاکت کاغذی یا مقوائی، خلال چوب کبریت، خاک اره و انواع شمع نیز جزو کالاهای وارداتی از این کشور هستند؛ گرچه بخش قابل توجهی از گندم، ارزن، دانه ذرت دامی و عدس مصرفی کشور نیز از همین کشور تامین می‌شود.
مرجع : آنا