به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۳۸۲۷۵
فولاد به دنبال جشن‌صعود،استقلال در انديشه بقا

امشب خوزستان منتظر جشن ديگري است

گروه ورزشي: تيم‌هاي فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران در هفته پنجم رقابت‌هاي ليگ قهرمانان فوتبال آسيا به مصاف حريفان عرب خود مي‌روند.
امشب خوزستان منتظر جشن ديگري است
* الشباب عربستان - استقلال ساعت 22:05
استقلال که با برتري برابر الجزيره امارات بار ديگر به ليگ قهرمانان آسيا بازگشت به خوبي مي‌داند که بازي در زمين الشباب آخرين فرصت براي ادامه حضور در اين مسابقات است. اين نکته‌اي است که امير قلعه‌نويي نيز به آن اشاره و از اين بازي به عنوان «جدال مرگ و زندگي» ياد کرده است.

آبي پوشان که با 4 امتياز از 4 بازي در رده سوم گروه خود قرار دارند الجزيره 7 امتيازي و الشباب 9 امتيازي را بالاي سر خود مي‌بينند محکوم به کسب 3 امتياز بازي فردا هستند چرا که در غير اين صورت بايد با آسيا وداع کنند و حتي ممکن است پايين‌تر از الريان 3 امتيازي قرار بگيرند.

باشگاه استقلال با حضور بازيکنان ملي پوشش در اردوي تيم ملي مخالفت کرد تا بيک‌زاده، صادقي، تيموريان و حيدري به عربستان بروند. اين موضوع محل اختلاف زيادي شده و پاي مديران استقلال را هم به کميته انضباطي باز کرد اما در هر حال قلعه نويي خيالش راحت است که مي‌تواند از ملي پوشانش استفاده کند.

استقلال در بازي امشب، انگيزه ديگري هم دارد و آن انتقام است. آنها در ورزشگاه آزادي با يک گل بازي را به الشباب واگذار کردند و حالا در پي انتقام و البته زنده نگه داشتن اميدهايشان هستند. به هر حال بايد ديد استقلال پس از ماجراهاي اخير چه نتيجه‌اي مي‌گيرد و آيا اين تيم مي‌تواند پس از به کرسي نشاندن حرفش با دست پر از عربستان بازگردد يا خير.

* فولاد خوزستان - الجيش قطر ساعت 17:30

فولاد سرمست از قهرماني در ليگ برتر در ديداري حساس از الجيش قطر پذيرايي مي‌کند. شاگردان فرکي که با شايستگي جام قهرماني ليگ سيزدهم را بالاي سر بردند در آسيا هم شرايط خوبي دارند. اين تيم همانند الجيش 8 امتيازي است و در رده دوم قرار دارد. با توجه به اينکه بنيادکار و الفتح 2 امتيازي هستند فولاد کار چندان دشواري براي صعود ندارد اما به شرطي که با انگيزه گام به ميدان بگذارد.

این روزها فولادی ها در اوج هستند؛ آنها قهرمان لیگ برتر شده اند و از لحاظ روحی فوق العاده شارژ شده‌اند. از طرفی در لیگ قهرمانان آسیا هم فوق‌العاده بوده‌اند و فعلا، تا پیش از این دیدار خانگی با همین تیم الجزیره در عدد 8 هم امتیاز و البته صدرنشین هستند. فولادی ها برای صعود به مرحله بعد این رقابت ها نیاز به یک تساوی دارند و به نظر می رسد برای رسیدن به آن مشکل چندان زیادی نداشته باشند؛ نه تنها روحیه شان فوق العاده است بلکه در خانه و آن هم با تمام قوا بازی می‌کنند.

پیش از این قرار بود سه بازیکن این تیم به اردوی تیم ملی بروند ولی کی روش وقتی دید باشگاه های سپاهان و استقلال قصد ندارند ملی پوشان خود را به تیم ملی بدهند بازیکنان تیم های تراکتور و فولاد را هم از اردو مرخص کرد تا به تیمشان در لیگ قهرمانان آسیا کمک کنند. حسين فرکي بايد مراقب باشد که شاگردان جوانش دچار غرور نشوند و همان انگيزه ديدار پاياني ليگ برتر را فردا هم داشته باشند. فولاد فاصله زيادي با صعود ندارد و مي‌تواند در کمتر از چند روز دومين موفقيت خود را جشن بگيرد. امشب خوزستان منتظر جشن ديگري است. آيا فرکي و شاگردانش مي‌توانند اين اتفاق خوب را رقم بزنند؟

بنفش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۰۲:۱۲
خلیج فارس ایران استقلال قهرمان (218701)
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۰۸:۱۰
به امید خدا خوزستان دو باره صدر نشین فوتبال ایران میشود . (218710)
یه بچه تهرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۰:۱۶
امیدوارم همیشه خنده بر لبان مردم خوزستان و همه هموطنان در سراسر ایران باشه و در همه زمینه ها بتونیم حماسه سازی بکنیم و نام زیبای ایران و پرچم سه رنگ رو بالا ببریم . (218720)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۴:۰۵
خلیج فارس ایران خوزستان قهرمان
جای خوزستان توی شهرهای میزبان جام متلها خالی هست،نبایست گرما رو دلیلی برای کنار گذاشتن میزبانی خوزستان دانست! (218805)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ۱۵:۱۴
گل گفتی برادر، از هر نظر اهواز شایسته میزبانی جام ملتهای اسیاست،این حق مردم خوزستانه و باید توسط مردم و مسوولان پیگیری بشه.
قطر با گرمای سخت تر از اهواز میزبان جام جهانی شده اونوقت چطور اهواز نمیتونه میزبان جم ملتهای اسیا باشه؟! (218835)